Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji xpro 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: fuji xpro 2

    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
    Daar ben ik wel benieuwd naar. De X-T1 gedraagt zich in zone AF nogal nerveus omdat hij waarschijnlijk niet in staat is een onderwerp te herkennen en daarop te locken. Ik moet er wel bij zeggen dat zowel het onderwerp als de camera in beweging zijn. Je ziet het toestel continu zoeken en van focuspunt wisselen, en je weet op basis van het zoekerbeeld alleen al dat je in burst moet schieten en hopen dat er een paar op de juiste plek gefocust zijn. In vergelijking met de D7100 is het enorm hard werken om er iets goeds uit te krijgen. (Mijn 10D van 2001 deed het beter.)

    Dat gedrag in continu-AF ligt niet aan de lens, daar ben ik van overtuigd. Het kan ook aan mijn techniek liggen - die nochtans wel volstaat met een SLR -, maar ik vermoed dat de echte oorzaak moet worden gezocht bij het sensor-ontwerp met "ingebouwde" focuspunten, en de beeldprocessor die (nog) niet in staat is de werking van het klassieke optische systeem te evenaren. Een XPro ga ik niet kopen, maar ik zou wel eens willen testen of het vernieuwde systeem zo aanzienlijk verbeterd is als de berichten tot nog toe suggereren. Gezien de capaciteiten van bijvoorbeeld Sony en Panasonic op dat vlak, mag Fuji wel wat bijbenen... dan kan mijn Nikon binnen afzienbare tijd ook de deur uit.
    Ik zie mij ook nog een XT2 kopen (hoogstwaarschijnlijk wel )
    Tenzij iemand mij echt van de voordelen van de Pro kan overtuigen.. want sinds het eerste model, snap ik het nog altijd niet
    Pas op... wel met alle respect voor diegene die hem wel hebben.. ieder zijn meug.
    En van de OVF... als je daar geen accu op kan besparen zie ik er maar weinig nut van in.. echt... ik snap deze filosofie niet
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #32
      Re: fuji xpro 2

      Ik heb nu een tijdje de Xpro 1 gehad en van de kwaliteit van de foto's echt onder de indruk. Zolang je maar geen snel bewegende beelden wil fotograferen. De Ovf weinig gebruikt. Het enige echte voordeel voor mij was als het echt donker was. Dan had je nog een erg goed beeld van je cadrage. Sommigen haalden aan dat je in de Ovf je object kon zien voor het in je kader kwam. Elk zijn manier natuurlijk. Wel een prachttoestel als je het volgens zijn kunnen gebruikt. Zou wel graag eens zien wat de pro 2 kan.
      Volgens mij speelt de manier van werken en het uitzicht van deze camera voor een groot deel mee om dit type aan te schaffen.

      Ps. Als iemand nog een Xpro1 zoekt om dit type uit te proberen of als Back-up. Ik verkoop momenteel mijn Xpro-1 body+ 4 batterijen.

      Comment


      • #33
        Re: fuji xpro 2

        ik kan het niet staven maar op enkel ovf gaat de batterij wel langer mee naar mijn gevoel. trouwens batterij valt beter mee als gedacht. vandaag een 400 shots uit één batterij gehaald in high preformance modus(of hoe het ook heet) en heel de tijd evf. Is en blijft vrij zielig als je het vergelijkt met een 5d. Het enigste wat ik tot nu toe wel mis is de ultra dunne dof van men 35 f1.4 op 1.4. Daar kan de 23 f1.4 niet tegen op, hoewel de fuji wel scherper is. Wist ik op voorhand ook, full frame heeft zo zijn voordelen
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #34
          Re: fuji xpro 2

          De OVF hoefde voor mij niet echt op de X-Pro2 maar ik vind de X-Pro2 perfect van grootte om vast te nemen, de knoppen zijn blindelings te bedienen en staan allemaal rechts. Ik gebruik de X-Pro2 met de Fuji handgrip. Ik kan niet vergelijken met de X-Pro1 en 2 maar ik vermoed dat de AF heel wat sneller is. Ook de joystick om snel van focuspunt te veranderen is uiterst makkelijk.
          Ik vind de X-Pro 2 meer robuuster aanvoelen dan de X-T1. Het enige jammer is misschien het ontbreken van een kantelbaar scherm.
          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

          Comment


          • #35
            Re: fuji xpro 2

            iemand ervaring met het systeem van Roboshoot op de xpro2?

            Comment


            • #36
              Re: fuji xpro 2

              Oorspronkelijk geplaatst door mercury2001 Bekijk bericht
              iemand ervaring met het systeem van Roboshoot op de xpro2?
              Piet Vandeneynde (morethanwords) heeft die volgens mij getest. www.morethanwords.be.
              ...leeg...

              Comment


              • #37
                Re: fuji xpro 2

                jammer, in het Engels, vind het ook niet terug, toch bedankt,

                Comment

                Working...
                X