Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen of nog even wachten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kopen of not even wachten?

    Oorspronkelijk geplaatst door ErikDesaever Bekijk bericht
    Ik zou wellicht geen klein formaat zoals 100D meer nemen - ik ben er net niet uitgelachen mee geweest tijdens de cursus. Ze noemden het een 'vrouwenmodelletje'...
    Als ze me dat zouden zeggen zou ik ze met mijn handtas slagen...

    Daar zit wel een Kiev 60 in

    Zo'n 100d met de 24 stm erop moet een fijn ding zijn om mee te nemen.

    Comment


    • #17
      Re: Kopen of not even wachten?

      Oorspronkelijk geplaatst door ErikDesaever Bekijk bericht
      Ik zou wellicht geen klein formaat zoals 100D meer nemen - ik ben er net niet uitgelachen mee geweest tijdens de cursus. Ze noemden het een 'vrouwenmodelletje'...
      Ben de gelukkige bezitter van een 5DIII en een 7DII, beide met BP.
      Bij ons op de cursus waren er ook mensen met een klein toestel, maar waarom uitlachen als je je er goed bij voelt.

      Ik heb een omzwerving gedaan via Fuji X pro1 en XE2, daarna Sony A7, beide voor de compactheid. Beeldkwaliteit op beide waren zeer goed. Nu heb ik beide systemen terug verkocht om terug volledig op Canon te gaan. Maar ik overweeg nu om terug een 100D aan te schaffen samen met de 24mm, super compact om op trip te gaan i.p.v. te zeulen met de grote rugzak of tas. Ga terug combinatie samenstellen om alles in een slingback te steken en zonder overgewicht op wandel te gaan.

      waarom dan zorgen maken over een klein toestel.
      Sony A7III & Sony A7 RIII
      Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

      Comment


      • #18
        Re: Kopen of not even wachten?

        Ik heb een handig goed weer setje 100D + 10-18 stm + 18-55 stm + 55-250 stm altijd in een slingbag Case Logic TBC-410 bij mij in de auto, alles bereikbaar via de zijkant opening, de 55-250 gemonteerd en de 2 andere lensjes daaronder.

        Soms ook de 100D + 50-150 2.8 OS Sigma, maar die moet ik er dan van bovenaf uithalen en een 24 stm. Met meer gewicht wil ik niet (meer) rondlopen.

        Als er ooit een opvolger verschijnt (150D of SL2) dan koop ik die meteen ook al zal de beginprijs dan weer hoog zijn.

        Comment


        • #19
          Re: Kopen of not even wachten?

          De 100D is een klein maar zeer mooi toestel van goede kwaliteit ook. Veel mispakken zich daar aan.

          Het klopt wel dat het voor vrouwen en kinderen gemaakt is die kleine handjes hebben
          Maar als ik sommigen zie hun zeer duur professioneel DSLR buiten smijten voor een mirrorless omdat ze klagen over gewicht ???? (wat een watjes)
          Ze staan daar dan met een toestel in hun handen ter grote van een pakje sigaretten en een lens er op ter grote van een emmer.

          Mijn inziens ben je nog in de verkennende fase van fotografie. Nog wat op zoek naar wat je echt heel leuk vind om te doen. Ik denk dan bv aan landschappen, portret,...
          En net bij elk van deze disciplines komen gepaste lenzen.

          Mijn inziens ga je daar nu de meeste winst halen want ik hoor u eigenlijk niet klagen over eventuele tekortkomingen op de 100D.
          Dus uitkijken naar wat je zou willen doen en daar een gepaste (duurdere) lens voor kopen. Daar zal je winst zitten.

          En dan later kan je eventueel op tekorten uitkomen met je 100D die je dan mooi kan opwaarderen naar wat binnen enkele jaren bv de 80D zal vervangen of nog hoger gaan zoals 7D.

          Comment

          Working...
          X