Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon - Liveview tikt?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon - Liveview tikt?

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

    Eigenaardig dat je een Nikon kiest als je absoluut een t/s objectief wil, ik dacht dat de keuze van t/s objectieven toch wel groter was bij Canon.
    Nikon heeft daar in de recentere versies een 24, 45 en 85mm tilt en schift in, en dan nog de 28 en 35 mm AI-s schift objectiefjes. Lijkt mij toch redelijk voldoende.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon - Liveview tikt?

      Moet lukken. Ken het Nikon gamma niet echt.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon - Liveview tikt?

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Tilt-shift waerkt onafhankelijk van de sensorafmeting. Het is zoals demeyerg zegt zelfs nog iets handiger op een crop. Bij een tilt-shift lens is de diameter van het gevormde beeld groter dan bij een normale lens van die brandpuntsafstand. Hierdoor kan je de lens verschuiven tov de sensor terwijl er een beeld op de sensor blijft vallen. Hoe kleiner de sensor hoe verder je kan schuiven (binnen de mogelijkheden van de lens uiteraard).

        Eigenaardig dat je een Nikon kiest als je absoluut een t/s objectief wil, ik dacht dat de keuze van t/s objectieven toch wel groter was bij Canon.
        Ik moest sowieso overstappen naar Canon of Nikon... Ik heb gegoogled en gekeken (toegegeven zonder meteen naar de lenzen te kijken) en ben uiteindelijk bij Nikon terecht gekomen door de hogere beeldresolutie... Mijn schoonbroer en een vriend van me hebben ook Nikon, dit kon helpen voor moest ik eens iets zoeken dat ik niet meteen vind. Altijd handig als iemand je wat kan helpen
        Tot hiertoe neig ik ook niet meteen naar Nikon of Canon t/s objectieven... Ik heb goede reviews gelezen over de Samyang (door die review ben ik eigenlijk nieuwsgierig geworden hoe het zit tegenover een technische camera) en die is in prijs een pak betaalbaarder. Ik zou wel eens willen weten of je tov de Nikon meteen een verschil merkt... Ik heb onlangs gezien dat je deze nu bij Art & Craft kan huren dus dit staat zeker op mijn to do list.
        De samyang heeft wel als voordeel dat je de lens kan draaien (dus de volledige lens) tov de body. Mij lijkt dat wel iets dat je bij een t/s lens kan gebruiken. Ze geven ook lange garantie, maar aangezien het een handmatig objectief is kan er imo niet veel mee mislopen...

        Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
        Is naar het schijnt het veermechanisme waarmee de flash omhoog gaat. Ingeklapt rammelt dat wat wanneer je de camera naar voor kantelt. Als je een keertje schud met je camera hoor je dat goed.

        Je kunt op meerdere sites daarover lezen.

        https://www.flickr.com/groups/156743...7631594970629/
        Ja... Klinkt logisch hoor Maar nu ik het diafragma-testje gedaan hebt lijkt het me eerder het wisselen tussen diafragma's te zijn dat ik hoorde. Het geluid stopt ook als hij 1 diafragma aanhoudt... Dit verklaart ook waarom ik het enkel toen hoorde... Hiervoor heb ik de LV enkel gebruikt op statief in manuele stand.

        Comment

        Working...
        X