Here we go AGAIN?
Hallo, ben nog steeds aan het twijfelen tussen de aanschaf van een 300D en een Sony F-828, de 300D is deze week bij de Duitse Mediamarkt voor 949 euro inclusief de 28-55 lens ( ) en een Kingston 512 MB CF kaart (!) en de Sony kan ik voor 900 euro krijgen. Zeker door het aanbod van de 300D ben ik weer meer gaan twijfelen, maar realiseer mij dat de lens die standaard bij de 300D zit niet echt geschikt voor mij is. Ik zal een extra lens moeten kopen (op termijn) die tenminste 200mm zoom heeft.
Wie kan me verder helpen bij de keuze? Voornaamste + en - punten, die ik kan bedenken:
300D:
+ betere fotokwaliteit
+ weinig tot geen ruis
+ uitbreidbaar
+ supersnel
- foto kan niet via display gemaakt worden (ben brildrager )
- geen live histogram
- na aanschaf goede zoom lens veel duurder
- gesleep met extra lenzen
F-828
+ Bediening is top en ligt lekker in de hand
+ voelt hoogwaardiger aan
+ standaard 28-200 zoom is zeer bruikbaar
+ live histogram
+ fotograferen ook via display en kantelbaar in geheel
- mindere fotkwaliteit (soms paarse randen bij veel contrast)
- meer ruis
Nu zit ik met name met het volgende punt: is de beeldkwaliteit van de 300D echt zo veel beter dan die van de 828? Ik heb voorbeelden bestudeerd op dpreview en moet zeggen dat het verschil eigenlijk heel klein is (of lijkt?). Het is natuurlijk zo dat de F828 veel meer ruist bij hogere ISO waarden, maar waar heb ik die hoge ISO waarde eigenlijk echt bij nodig?
In de voorbeeldfoto op IS) 64 en 100 is de 828 eigenlijk ook best ruistvrij....
Jaja, kiezen is moeilijk. Ga de camera gebruiken voor vakantie, landschappen, familie, etc. gebruiken.
Op: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf828/page19.asp kun je nog een vergelijking vinden tussen de 300D en F828.
Hallo, ben nog steeds aan het twijfelen tussen de aanschaf van een 300D en een Sony F-828, de 300D is deze week bij de Duitse Mediamarkt voor 949 euro inclusief de 28-55 lens ( ) en een Kingston 512 MB CF kaart (!) en de Sony kan ik voor 900 euro krijgen. Zeker door het aanbod van de 300D ben ik weer meer gaan twijfelen, maar realiseer mij dat de lens die standaard bij de 300D zit niet echt geschikt voor mij is. Ik zal een extra lens moeten kopen (op termijn) die tenminste 200mm zoom heeft.
Wie kan me verder helpen bij de keuze? Voornaamste + en - punten, die ik kan bedenken:
300D:
+ betere fotokwaliteit
+ weinig tot geen ruis
+ uitbreidbaar
+ supersnel
- foto kan niet via display gemaakt worden (ben brildrager )
- geen live histogram
- na aanschaf goede zoom lens veel duurder
- gesleep met extra lenzen
F-828
+ Bediening is top en ligt lekker in de hand
+ voelt hoogwaardiger aan
+ standaard 28-200 zoom is zeer bruikbaar
+ live histogram
+ fotograferen ook via display en kantelbaar in geheel
- mindere fotkwaliteit (soms paarse randen bij veel contrast)
- meer ruis
Nu zit ik met name met het volgende punt: is de beeldkwaliteit van de 300D echt zo veel beter dan die van de 828? Ik heb voorbeelden bestudeerd op dpreview en moet zeggen dat het verschil eigenlijk heel klein is (of lijkt?). Het is natuurlijk zo dat de F828 veel meer ruist bij hogere ISO waarden, maar waar heb ik die hoge ISO waarde eigenlijk echt bij nodig?
In de voorbeeldfoto op IS) 64 en 100 is de 828 eigenlijk ook best ruistvrij....
Jaja, kiezen is moeilijk. Ga de camera gebruiken voor vakantie, landschappen, familie, etc. gebruiken.
Op: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf828/page19.asp kun je nog een vergelijking vinden tussen de 300D en F828.
Comment