Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Degelijk fototoestel, reflexcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Degelijk fototoestel, reflexcamera?

    A6000 kan kan je niet vergelijken met de d7*00 reeks van nikon, met de d5*00 wel, zeker qua handling, beeldkwaliteit zeker zeer goed vind ik!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #32
      Re: Degelijk fototoestel, reflexcamera?

      Qua beeldkwaliteit kun je een A6000 zeker wel vergelijken met een D7xxx of D5xxx. Sensors komen allemaal van Sony af
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #33
        Re: Degelijk fototoestel, reflexcamera?

        Hallo,

        Ik heb zowel de Sony A6000, de Nikon D7200 en de Nikon D5200.
        Met de D7200 zou ik de A6000 toch niet vergelijken - daar zit werkelijk verschil in de beeldkwaliteit - zeker als je naar de hogere ISO's gaat (en anders ook).
        Ook heb ik de indruk dat het dynamisch bereik anders ligt met een voordeel voor Nikon.
        Als het voor mij "perfect" moet zijn, dan grijp ik steeds in eerste instantie naar de D7200 (en straks de D500 ) en in laatste instantie naar de A6000.
        Maar die laatste past dan weer met de 16-50, 18-200 en 16mm in mijn piepkleinste fototas.

        Maar geen van de drie is geen erg goede camera

        Jaja

        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        Qua beeldkwaliteit kun je een A6000 zeker wel vergelijken met een D7xxx of D5xxx. Sensors komen allemaal van Sony af
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #34
          Re: Degelijk fototoestel, reflexcamera?

          Wat denken jullie van de Sony a5100? Deze zit ook rond de 500€.

          Comment


          • #35
            Re: Degelijk fototoestel, reflexcamera?

            .....
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #36
              Re: Degelijk fototoestel, reflexcamera?

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Hallo,

              Ik heb zowel de Sony A6000, de Nikon D7200 en de Nikon D5200.
              Met de D7200 zou ik de A6000 toch niet vergelijken - daar zit werkelijk verschil in de beeldkwaliteit - zeker als je naar de hogere ISO's gaat (en anders ook).
              Ook heb ik de indruk dat het dynamisch bereik anders ligt met een voordeel voor Nikon.
              Als het voor mij "perfect" moet zijn, dan grijp ik steeds in eerste instantie naar de D7200 (en straks de D500 ) en in laatste instantie naar de A6000.
              Maar die laatste past dan weer met de 16-50, 18-200 en 16mm in mijn piepkleinste fototas.

              Maar geen van de drie is geen erg goede camera

              Jaja
              Maar welke lens je gebruikt zal ook een grote rol spelen. Als je puur naar de sensor kijkt, zal het verschil minimaal zijn. Hoge iso's buiten beschouwing gelaten.
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment


              • #37
                Re: Degelijk fototoestel, reflexcamera?

                Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk bericht
                Wat denken jullie van de Sony a5100? Deze zit ook rond de 500€.
                Ik had daar van bij de start van het topic eigenlijk al aan gedacht. Ik zou zeggen: probeer het eens uit, pak hem op zijn minst eens vast in de winkel.
                Je kan daar absoluut mooie dingen mee doen, maar het is een zeer klein toestel en het heeft geen zoeker (persoonlijke kwestie). Je hebt wel een kantelscherm en hybride AF (snelheid richting a6000).

                Voor mij was het direct een neen wegens geen zoeker en te klein. Ik heb ook gekozen volgens het aanbod aan lenzen die mij liggen en dan is Sony vandaag (nog steeds) geen optie. Maar als je alle afwegingen voor jezelf hebt gemaakt en je mist niets onoverkomelijks, dan heb je hier wel veel kwaliteit voor je budget. (Hetzelfde geldt voor de a6000 maar zo gaat de prijs telkens een stukje omhoog...) De vergelijking met het gebruik van een SLR gaat echter niet op, maar dat vind ik van de a6000 en eigenlijk de meerderheid van het mirrorless aanbod.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #38
                  Re: Degelijk fototoestel, reflexcamera?

                  danielsl,

                  Klopt uiteraard wat je zegt, maar ik kijk ook naar de mogelijkheden in postprocessing.
                  En naar mijn mening biedt Nikon daar ook iets meer speelruimte.
                  Maar zoals gezegd, dat is mijn persoonlijke ervaring.

                  En, dat mag ook gezegd, ik fotografeer ook heel graag met de A6000, zelfs met de "verdomde" 16-50mm

                  Jaja

                  Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                  Maar welke lens je gebruikt zal ook een grote rol spelen. Als je puur naar de sensor kijkt, zal het verschil minimaal zijn. Hoge iso's buiten beschouwing gelaten.
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Degelijk fototoestel, reflexcamera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    Pentax is zekers evengoed of zelfs beter dan nikon of canon maak je daar geen zorgen over.
                    De vraag is eerder waarom nog investeren in een DSLR, de verkoop van DSLR krimt veel meer dan deze van systeemcamera's waarvan de verkoop min of meer stabiel blijft met als gevolg een stijgend marktaandeel toz van DSLR.

                    Tendens is dat er heel veel gebruikers van DLSR instapmodellen overstappen naar compact of GSM toestellen, de reden is eenvoudig de kwaliteit van die toestellen is aanzienlijk verbetert en voldoet voor meeste gebruikers maar zijn veel handiger. Je beste foto's heb je meestal gemist omdat je je toestel niet bij hebt.

                    Systeemcamera kan iets duurder zijn in aankoop maar je bent toch meer future safe volgens mij dan met een verouderde DSLR, met daarbij meer mogelijkheden en evenwaardige of zelfs betere beeldkwaliteit dan DSLR.
                    In combinatie met een pancake lens zijn zulke toestellen heel compact en kun je ze kwijt in je binnenzak.
                    U roept weer wat: onderbouw die beweringen eens.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Degelijk fototoestel, reflexcamera?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      U roept weer wat: onderbouw die beweringen eens.
                      en wat zou er volgens jou niet kloppen of waar je heb je problemen mee ?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Degelijk fototoestel, reflexcamera?

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        en wat zou er volgens jou niet kloppen of waar je heb je problemen mee ?
                        Hret feit Puerte dat je nu al jaren, letterlijk jaren, staat te roepen dat systeemcamera's beter zijn dan de klassieke DSLR. De beeldkwaliteit moet nu echt wel enorm zijn want elke keer lees is superlatieven met welke sprongen die mirrorless zijn vooruit gegaan.
                        Ik ben overtuigd van de kwaliteit van een Fuji bv (ik ken geen Sony) en blijf ook steeds zeggen dat elke soort zijn voor en nadelen heeft. Ik heb graag zware bodies wegens zware lenzen en geeft mij een prima evenwicht om uit de hand te schieten.
                        Voor mijn toeristische uitstapjes en de familiekiekjes zou ik ook mirrorless overwegen (ik doe geen street, fashion, ... dus kan daar geen uitspraken over doen).
                        Je blinde obsessie Puerte om hier al jaren als een eenzaat te staan roepen in de woestijn brengt je dit soort reacties. Je kan niet objectief beoordelen en denkt de slimste van allemaal te zijn hier op de forum en alle wijsheid in pacht te hebben. Weeral, dit brengt je in dit soort situaties.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Degelijk fototoestel, reflexcamera?

                          Ik dacht dat puerte de DSLR-camera steeds beter vond te. Ten opzichte van de systeemcamera
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Degelijk fototoestel, reflexcamera?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                            Ik dacht dat puerte de DSLR-camera steeds beter vond te. Ten opzichte van de systeemcamera
                            Maar iedereen weet intussen toch wel dat de A7 in al zijn varianten alle SLRs mijlenver achter zich heeft gelaten!?
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment

                            Working...
                            X