Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D500 is besteld!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D500 is besteld!

Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
    @bulke41, niet scherp, welk toestel maakt ze nog scherper??
    Ben zelf in het bezit van Canon 1dx met de beste lenzen, in mijn ogen ook géén scherpe foto's, ben zinnens alles van Canon te verkopen en naar Nikon te gaan.
    Mijn D7100 maakt zeer scherpe foto's. Wisselen, Danny?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
      Hmm, zie net dat dat geen 1:2.8 lens is.
      Als je toch voor DX gaat zou ik toch voor de 17-55 f2.8 gaan.

Mvg Yves.
      What you see is what you get

Comment

Ben nog onderzoekende.....
        Wel vandaag bericht gekregen dat ik een offerte moet binnen doen voor vervanging van de 28-70.
        Natuurlijk voor de 24-70 gekozen.
        Ben benieuwd wat ze gaan doen en hoeveel ze gaan vergoeden.
        Schade is veroorzaakt door derde.
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Inderdaad, verlopend van 2.8 naar 4.0 maar Prima VR en omgezet naar crop gelijk aan 120mm, ik zal in de komende dagen eens wat posten
          dat de doff weergeeft als dat het probleem is, qua snelheid heb je een formidabele hoge iso bij de D500.
          Hier onder kan je de drie bovenstaande beelden in vol formaat downloaden zo van het kaartje en in jpg, zeg gerust je gedacht.

https://we.tl/7bhbq9gPDE
          Ja, die ISO6400 is wel indrukwekkend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
            Ben nog onderzoekende.....
            Wel vandaag bericht gekregen dat ik een offerte moet binnen doen voor vervanging van de 28-70.
            Natuurlijk voor de 24-70 gekozen.
            Ben benieuwd wat ze gaan doen en hoeveel ze gaan vergoeden.
            Schade is veroorzaakt door derde.
            En dan maar meteen voor de E versie gaan met elektronisch diafragma

Comment

Hoi,

ik heb mijn D500 ook kunnen gaan afhalen bij A & C in Gent. Maar helaas nog geen tijd gehad om alles uit te proberen, ik vertrek op lang weekeinde en dan zal ik hem eens nader observeren. De bedoeling is hem te gebruiken voor macro, tele, sport, en kortom als 2° toestel naast mijn D800. Ik hou ervan om met twee body's te werken. Gemengd DX en FX.

De XQD kaart heb ik nog niet, filmen in 4K hoeft voorlopig niet, heb zelfs niet gecheckt of mijn grafische kaart van de PC dit aankan.

Werken in JPEG doe ik nooit, wel altijd in RAW, dus dat wordt even aanpassen, ik heb PS CS5 en ga ervan uit dat die de beelden van de D500 niet kan inlezen. Wordt waarschijnlijk dan de nieuwe Nikon Capture om RAW te gaan bewerken.

M V G

Eugène
              BD1766BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                Hoi,

ik heb mijn D500 ook kunnen gaan afhalen bij A & C in Gent. Maar helaas nog geen tijd gehad om alles uit te proberen, ik vertrek op lang weekeinde en dan zal ik hem eens nader observeren. De bedoeling is hem te gebruiken voor macro, tele, sport, en kortom als 2° toestel naast mijn D800. Ik hou ervan om met twee body's te werken. Gemengd DX en FX.

De XQD kaart heb ik nog niet, filmen in 4K hoeft voorlopig niet, heb zelfs niet gecheckt of mijn grafische kaart van de PC dit aankan.

Werken in JPEG doe ik nooit, wel altijd in RAW, dus dat wordt even aanpassen, ik heb PS CS5 en ga ervan uit dat die de beelden van de D500 niet kan inlezen. Wordt waarschijnlijk dan de nieuwe Nikon Capture om RAW te gaan bewerken.

M V G

Eugène
                Er is een gratis convertor van Adobe (Raw convertor) die je kan gebruiken om te recente bestanden om te zetten naar een standaard formaat dat je in je PS/LR open gaat krijgen.

EDIT: https://www.adobe.com/support/downlo...atform=Windows

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  En dan maar meteen voor de E versie gaan met elektronisch diafragma
                  Hahahaha, eerst maar even het verdict afwachten.

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                  Er is een gratis convertor van Adobe (Raw convertor) die je kan gebruiken om te recente bestanden om te zetten naar een standaard formaat dat je in je PS/LR open gaat krijgen.

EDIT: https://www.adobe.com/support/downlo...atform=Windows
                  Inderdaad, gewoon omzetten naar DNG.

Comment

Hallo,

Gisteren een dagje Pairi Daiza, nu ook al mét veiligheidscontrole ...
                    Nikon D500 + Tamron 70-300mm.

1/640sec, f8.0, ISO400, 300mm

1/500sec, f8.0, ISO4000, 300mm

Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ik wil ook deze niet onthouden, de D500 met de 200-500mm lens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Ik wil ook deze niet onthouden, de D500 met de 200-500mm lens

http://www.fredmiranda.com/forum/top...157/7#13556979
                        Die is wel dik in orde

Comment

Foto(s) zijn scherp in dit formaat.
                          Ik zou wel graag eens de full resolutie willen zien, ik zie nu op sommige foto's al ruis.
                          Zo'n kleine foto's, die lijken allemaal scherp, in werkelijkheid zijn ze dat niet altijd.

Comment

Ben zelf in het bezit van Canon 1dx met de beste lenzen, in mijn ogen ook géén scherpe foto's, ben zinnens alles van Canon te verkopen en naar Nikon te gaan.
                            Dan zal er toch wel iets mis zijn met het toestel vermoed ik.
                            Als je geen scherpe foto's kunt maken met een 1Dx zal het ook niet lukken met een ander merk hoor ;-)

grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Zou toch even eerst een 2 de advies vragen vooraleer tot zulke drastische maatregel over te gaan.
                              Zeker als je al wat merkeigen lenzen bezit!
                              MVG. Hugo

Comment

25.600 iso
                                Last edited by Guest42; 19 mei 2016, 23:13.

Comment

Working...
                                X