Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap full frame of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: overstap full frame of niet ?

    Ik ben helemaal gewonnen voor full frame. Beeldkwaliteit is beter op elk vlak. Alleen voor wildlife is een crop vaak in het voordeel omwille vh extra bereik.

    Dus als je het geld ervoor hebt, niet twijfelen.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #17
      Re: overstap full frame of niet ?

      Ik heb zowel en Nikon FF als Fuji (crop) en ik ben toch meer en meer overtuigd geraakt dat FF niet hét van hét is. Vooral de prijs, gewicht en omvang. FF is een formaat gelijk een ander, groter weliswaar dan een crop formaat maar nu ook niet zoveel groter. Verschil FF vs medium formaat is al een heel paar ander mouwen maar als je op tekening bekijkt verschil FF vs crop ?

      Het is nu zeker niet de bedoeling om de zoveelste FF vs crop te starten maar sommige artikels en filmpjes zetten een mens wel aan het denken:
      http://blog.gregtheulings.nl/2014103...nsor-formaten/

      Heel veel artikels op het internet van FF vs crop, de voor en nadelen zijn toch wel al echt ferm achterhaalt vind ik persoonlijk. Breedhoeklenzen. Fuji heeft een 10-24 wat overeenkomt met 14-36 op 35mm formaat om nu maar één voorbeeld te noemen. Hoe breder wil je nog gaan?

      Enfin iedereen moet gebruiken wat hij of zij het beste vind maar ik vind FF zeker niet hét van hét.
      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

      Comment


      • #18
        Re: overstap full frame of niet ?

        Je zou ook bij DX kunnen blijven, en een nieuwe body én glas aanschaffen. Nikon brengt nu zijn nieuw 'beestje' op de markt (D500), en in combinatie met de Nikkor 17-55 2.8 beschik je wel over een top-systeem hoor. En dan bijsparen voor écht goed glaswerk, volgens de behoeften van je werk....breedhoek of tele....
        Als je anderzijds voor jezelf al uitgemaakt hebt dat je vroeg of laat toch naar FF wil gaan, dan zou ik de knoop doorhakken en het nu doen. Maar onderschat niet het belang van goed glaswerk ! Dan heeft het ook geen zin meer om nog glas te kopen dat voor DX gemaakt is natuurlijk. Volg je gevoel !

        Comment


        • #19
          Re: overstap full frame of niet ?

          De kogel is door de kerk en heb vandaag geïnvesteerd in glas en ga voorlopig nog met mijn 70D blijven verder werken.
          De lenzen die ik heb aangekocht zijn geschikt voor zowel FF als voor ASP-C. Mocht ik ooit veranderen naar FF dan is mijn investering niet voor niks geweest. Uiteindelijk is het glas belangrijker dan de body .

          De actie die vandaag afloopt bij mediamarkt was hier ideaal voor.
          Misschien leuk om te weten : Ik betaal in totaal 100 euro meer dan dat ik dezelfde lenzen zou gekocht hebben bij bvb eglobal ( in de veronderstelling dat ik daar al zou kopen, maar heb het wel overwogen) maar dan zonder risico en garantie issues.

          Nu blijf ik wel bij Canon en hoop dat ze ooit een FF op de markt brengen met touchscreen en kantelbaar scherm maar dat zal de toekomst uitwijzen.

          Het gebruiksgemak van mijn 70D heeft het uiteindelijk gehaald.


          Nu hopen dat deze snel binnenkomen want ze waren niet op stock.

          Topic mag van mijn part gesloten worden en iedereen nogmaals bedankt voor het advies
          Last edited by lucvdb; 6 maart 2016, 15:12.

          Comment


          • #20
            Re: overstap full frame of niet ?

            Welke lenzen zijn het geworden ?

            Comment


            • #21
              Re: overstap full frame of niet ?

              Ik fotografeer ook met canon 70D en had ook lang getwijfeld om de overstap naar FF te maken. Ik ben heel tevreden van het toestel en beschikkend over wat L-glas kan ik later altijd naar een FF overstappen. Proficiat met uw keuze: mooie foto's komen niet altijd van dure camera's hoor maar van de kwaliteiten van de fotograaf.

              Comment


              • #22
                Re: overstap full frame of niet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                Welke lenzen zijn het geworden ?
                Uiteindelijk gekozen voor L glas .
                70-200 mm F/2,8 L IS II USM
                24-70 mm F/2,8 L USM
                Tokina AT-X 11-20 F2.8 PRO DX (moet nog besteld worden).

                Weet het veel geld maar overstap naar FF body + 1 lens ging me nagenoeg evenveel kosten maar heb nu de volledige range die ik gebruik.
                Met de aktie van mediamarkt toch wel wat geld uitgespaard (660 euro).

                Comment

                Working...
                X