Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D-SLR: gebruik van AF-ON - knop en VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D-SLR: gebruik van AF-ON - knop en VR

    Een beetje off-topic, maar wel de moeite waard om te melden, dat het ook bij "snelle" fotografie zijn vruchten afwerpt.
    Tot een paar jaar geleden fotografeerde ik vliegtuigen, en daar was het echt merkbaar. ( i.c.m. continu-AF)
    Uiteraard ben ik geen techneut op dit gebied, maar het schijnt dat de camera lichtmeting en scherpstellen dan min of meer afzonderlijk doet. Waardoor de processor het "minder druk" heeft.
    Ik ben AF-ON ook in de landschapsfotografie gaan gebruiken, omdat je dan met een kruissensor focust, en dan vervolgens net zoveel kan zwenken als je wilt.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D-SLR: gebruik van AF-ON - knop en VR

      Ook handig bij Af-On gebruik , is op een familiefeestje.
      Je hebt net een groepje gekadreerd en scherpgesteld waar het moet, en dan zegt nonkel Frans:
      "Ga jij er maar bij opstaan, ik maak de foto wel".
      Met scherpstellen op de ontspanknop, zit Nonkel Frans er dan geheid naast ;-)
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D-SLR: gebruik van AF-ON - knop en VR

        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        Ik ben AF-ON ook in de landschapsfotografie gaan gebruiken, omdat je dan met een kruissensor focust.
        Dat heeft toch niks met AF-on te maken,m maar alles met de sensor die jij kiest te maken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X