Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over de Nikon D7200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraag over de Nikon D7200

Bedankt en ook voor jullie raad. Ik heb dit fenomeen ook gehad met de D7000 een paar jaar geleden maar daar waren de foto's echt wel onscherp..maar lag het aan de AF die dikwijls mis zat!
    Ik leer graag bij en luister graag naar raad daarom dat ik me daar wel in wil verdiepen aan die AF-Finetuning maar alleen als het echt nodig zou zijn natuurlijk!

En natuurlijk vindt je altijd wel iets...mensen zijn nu eenmaal kritischer over hun materiaal!!

Mvg

Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Laat jezelf niet gek maken met dat fine-tunen etc. Ik heb dat inderdaad ook met de D7000 gehad en uiteindelijk een nieuw toestel gekregen, maar ik werd er ook helemaal simpel van om al die testjes te doen. Uren aan besteed en kreeg het maar niet voor elkaar. Met als gevolg dat ik al bijna geen nieuwe lens meer durf te kopen, omdat ik bang ben dat die ook weer afwijkingen heeft.

Als jij een foto maakt van een persoon en op haar ogen scherpstelt en het oog is scherp, dan gewoon lekker gaan fotograferen en dit zo snel mogelijk vergeten.
      De tweede reeks foto's die je gepost hebt, lijken me op deze grootte gewoon scherp op de plek waarop je scherpgesteld hebt.
      Last edited by danielsl; 24 februari 2016, 17:14.
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Sinds deze middag mijn toestel terug van procirep, Terug een gelukkige fotograaf Wist niet dat ik zulke scherpe beelden kon maken met een d7200
        Dank aan Procirep.

Comment

Super!! Dan was het toch echt wel slecht hé....had je dan geen enkele scherpe foto ervoor?
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Heel zelden zat er eens ene bij die goed was.
            *Herstelling en afregeling van AF systeem.
            *Afregelen parameters.
            *Algemeen nazicht.
            *Reinigen CCD.
            *systeem update.
            Dit is hetgeen ze bij Procirep gedaan hebben onder waarborg.
            Dus waar het nu juist aan lag dat ik die softe beelden had, weet ik nu eigenlijk nog niet.
            Maar toch blij dat het verholpen is en dat het niet aan mij lag.
            Begon al serieus te twijfelen aan men kunnen

Comment

Templar Anders moet je eens met uw fototoestel naar een een speciaalzaak gaan en die mensen eens laten kijken.
              Als ik die fotos van u zie, van het feestje, zo waren mijn fotos ook.
              Weet niet wat uw instellingen waren, maar bij met snelle sluitertijden en diafragma geknepen kreeg ik er nog geen haarscherpe beelden uit.
              Mijn D90 trok veel scherpere fotos en dat kan niet de bedoeling zijn

Comment

Bij dat feestje waren mar een paar foto's niet goed. Heb ondertussen al veel geprobeerd en steeds haarscherp beeld waar ik op scherp stelde. Je moet je e-mailadres eens geven dan zal ik er eens een paar doorsturen kunt ge eens oordelen of het bij jou ook zo was

Comment

Zit hier ook met hetzelfde probleem met mijn nikon D 7200, veel onscherpe foto's vooral bij autosport (rally) van de 10 foto's meer dan de helft onscherp of onderaan scherp boven onscherp.
                  Heb al alle mogelijke instellingen gedaan probleem blijft. met mijn vorig toestel nikon D 90 had ik geen enkel probleem. Misschien moet ik er ook eens terug mee naar de winkel?

Comment

En de paranoia is begonnen!
                    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      En de paranoia is begonnen!
                      Dat is één van de voordelen van een systeemcamera... focussen met de sensor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Dat durfde ik al niet te zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          En dat maakt dus een gigantisch verschil. Mijn Fuji 56/1.2 liegt niet: 90 procent van de foto's wijd open is perfect spot-on gefocust in normaal gebruik (geen statief, geen perfect stilstaand onderwerp).
                          Als ze SLRs met 24MP APS-C of 36MP FF willen bouwen, dan kunnen ze maar beter de toleranties van hun focusmodules bijstellen of hun kwaliteitscontrole verstrengen.

Mijn Nikon is ook gecalibreerd, maar waarom was hij niet perfect toen ik hem uit de doos haalde? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het goedkoper is om foutjes te herstellen dan om optimale kwaliteit vanuit de fabriek te leveren.
                          Trouwens, ik ben al langer van mening dat electronica een grotere rol speelt in autofocus-afwijkingen dan de optische elementen. Ik heb liever een confituurpot die perfect scherpstelt dan een macro-lens die ernaar gokt...
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawa Bekijk bericht
                            Zit hier ook met hetzelfde probleem met mijn nikon D 7200, veel onscherpe foto's vooral bij autosport (rally) van de 10 foto's meer dan de helft onscherp of onderaan scherp boven onscherp.
                            Heb al alle mogelijke instellingen gedaan probleem blijft. met mijn vorig toestel nikon D 90 had ik geen enkel probleem. Misschien moet ik er ook eens terug mee naar de winkel?
                            Welke scherpstelling gebruik je?
                            3D- focus, singel, 9...
                            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                              En dat maakt dus een gigantisch verschil. Mijn Fuji 56/1.2 liegt niet: 90 procent van de foto's wijd open is perfect spot-on gefocust in normaal gebruik (geen statief, geen perfect stilstaand onderwerp).
                              .
                              Het enige nadeel is dat ge geen excuus meer hebt LOL...

En de A7RII met die continuous Eye-AF is zalig...

Comment

Inderdaad volgens mij ligt het aan de keuze van het scherpstelpunt. Ik gebruik altijd single AF punt. Goed voor alle omstandigheden

Comment

Working...
                                X