Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke spiegelreflexcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke spiegelreflexcamera?

    Bedankt Pieter. Ik zie nu de verschillen in de beschrijving van de modellen.

    Comment


    • #17
      Re: Welke spiegelreflexcamera?

      Dat zijn primelenzen, en zeer goede voor wat ze maar kosten, zal zelden gebruikt worden voor urbex....

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #18
        Re: Welke spiegelreflexcamera?

        Oorspronkelijk geplaatst door UrbexBas Bekijk bericht
        Jaja, bedankt voor je reactie.
        Leuk om je foto's te zien en hoe de kwaliteit is van het toestel.
        De D5200 maakt fantastische foto's wat ik zo zie.

        Als het uit de handen komt van JaJa dan is elke Camera een toptoestel.
        Het ligt grotendeels ook aan de man achter de camera... JaJa heeft altijd mooie resultaten.
        Zelfs met een gewone Sony HX300 ... ga maar eens een kijkje nemen.
        Niet iedereen heeft dezelfde smaak en stijl van fotograferen maar bij JaJa zijn het altijd high-contrast colorful images.
        En daar hou ik wel van.

        Er is niet zozeer een norm-camera speciaal voor Urbex fotografie.
        Dat mag een DSLR zijn maar kan zeker zoals Pieter het al aangaf ook een systeemcamera zijn.
        Kijk vooral ook uit wat belangrijk is voor jou, zoals grootte of gewicht en niet te vergeten welke lens (heel dikwijls groothoek)
        Merk heeft echt van geen belang, maar je mag best wel een voorkeur hebben.
        Wil je van start gaan met groothoek dan zit je bij een Mirrorless zoals b.v een Olympus OMD met 9-18 al snel rond 1000 euro.
        De beeldkwaliteit is zeer goed te noemen van deze combo. (Vergelijkbaar met de Full frame Canon 5D2 met 17-40)
        Ik zelf heb ervaring met Canon Olympus Panasonic, een beetje Nikon in het verleden (tot 2008) en nu een heel klein beetje Fuji (maar die laatste zal in de toekomst oplopen )
        Ik heb niet echt een voorkeur want elk toestel heeft zijn eigen terein.. alé ja .. Misschien toch een heel klein beetje meer geneigd naar Fuji ... maar dat heeft eigenlijk meer te maken met het karakter van die camera's.

        Ik blijf het altijd moeilijk vinden om een ander raad te geven welke camera hij moet kiezen.
        In dit geval voor Urbex fotografie.
        Als je 10 urbex fotografen naast elkaar zet zullen ze misschien allemaal een verschillend toestel hebben.. ook al delen ze dezelfde tak van fotografie.

        Ik wil er ook aan toevoegen dat de D5200 die je eerst aangaf ook een prima keuze is wat body betreft
        Last edited by Funcky; 28 januari 2016, 23:48.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Welke spiegelreflexcamera?

          Eigenlijk zoek je voor Urbex best de camera met een zo groot mogelijk dynamisch bereik en zo weinig mogelijk ruis bij hoge ISO. Ik denk dat je dan voor je budget met die D5X00 reeks niet slecht zit. Klein en licht vind ik bij het fotograferen zelf geen voordeel (bij het rondlopen natuurlijk wel), maar voor mij is klein en heel licht minder stabiel. Dan heb ik liever een body met een goede grip en wat gewicht in de lens, ik heb het vandaag nog ondervonden, ik was mee op een schooluitstap en om het gewicht de besparen had ik de D90 met 18-105 lens mee en dat ligt me toch minder stabiel dan mijn D700 met 24-70 f2.8.

          Comment


          • #20
            Re: Welke spiegelreflexcamera?

            Funcky en kawaracer, bedankt ook voor jullie reacties.
            Vandaag heb ik mijn keuze gemaakt en het is een Nikon D5200 met een Sigma 10-20 lens geworden.
            Ik denk dat ik hier veel plezier van ga hebben.
            Jullie allen bedankt voor de tips, suggesties en de tijd die jullie daarvoor hebben genomen.

            Comment

            Working...
            X