Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze Nikon D5300 - D5500 - D7200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Keuze Nikon D5300 - D5500 - D7200

    Ik stel eerst de ISO, belichtingcompensatie en WB in en daarna vind ik de P stand gewoon gemakkelijk, maar dat weerhoud me niet om daarna even aan het wieltje te draaien. Al moet ik toegeven dat het zelden gebeurt.

    Een ingewikkelder duurder toestel kopen zou je kunnen doen voor de toekomst. Maar vooral zijn doorgaans de beeldeigenschappen bij duurdere toestellen beter en dat weegt bij mij zwaarder door. En dan zijn er nog een heleboel andere dingen zoals robustheid, touch screen bediening, gewicht, prijs, enz, die allemaal meespelen in een aankoopkeuze. En hoe zwaar elk onderdeel doorweegt hangt af van persoon tot persoon.

    Maar goed, laat ik even een extreem voorbeeld nemen: stel je krijgt de 3 toestellen uit het onderwerp (5300, 5500 en 7200) en daar doen we d3300 bij. Alle 4 dezelfde lens. Deze 4 toestellen stel je hun ISO in op hun maximale DXO mark low noise ISO waarde en verder mag je enkel een automatische stand selecteren. Verder niets. Met welk toestel ga je het buurmanBert kersttafereel het mooist in beeld gebracht hebben?

    Comment


    • #17
      Re: Keuze Nikon D5300 - D5500 - D7200

      Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
      IMet welk toestel ga je het buurmanBert kersttafereel het mooist in beeld gebracht hebben?
      Het toestel dat buurmanBert vast heeft...dan staat ie niet mee op de foto

      Comment


      • #18
        Re: Keuze Nikon D5300 - D5500 - D7200

        Oorspronkelijk geplaatst door eQonnn Bekijk bericht
        ik ben gestart met de nikon 5200 en al snel wou ik een 7000, omdat ik constant in M modus fotografeerde.
        ...
        Klopt. Dat is een beetje mijn punt eigenlijk.
        De 7000 reeks heeft meer mogelijkheden maar voor de beginner is dat niet zo ideaal.
        Vergelijk het met een all-terain wagen. 2 versnellingspoken en dan nog de opties 4x4 etc... moet je een beginner niet mee leren rijden want die verongelukt in de opties.

        @DPix love you too (grapje)

        Om op de vraag van gvg te antwoorden had ik eigenlijk TTL in gedachten en gebruik maken van HSS om de sluiter hoog te kunnen houden. Nu weet ik niet zeker of de 3000 reeks die HSS mogeljikheden heeft? ISO moet ook hard omhoog om dat diafragma dicht te krijgen dus zullen de ISO ruis prestaties ook een rol spelen in het resultaat.

        Trouwens als ik zelf enkel kon kiezen uit die reeksen dan zou ik sowieso de 7000 reeks nemen maar moet dan wel erbij zeggen dat 90% van mijn werk in manueel gebeurt.

        Comment


        • #19
          Re: Keuze Nikon D5300 - D5500 - D7200

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          @DPix love you too (grapje)
          Ik zie je ook nog graag hoor

          Comment

          Working...
          X