Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

investeren in de canon 6D voor low light voetbalwedstrijden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: investeren in de canon 6D voor low light voetbalwedstrijden?

    als sport je ding is, en je graag wat extra bereik hebt in de tele-stand, waarom overweeg je dan niet meteen een tweedehands uit de 1D serie? Die lijken me een antwoord te bieden op al je vragen: Weinig ruis bij hoge iso, supersnelle AF, een (beperkte) crop-factor. En die dingen gaan een eeuwigheid mee.

    ludwig
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

    Comment


    • #17
      Re: investeren in de canon 6D voor low light voetbalwedstrijden?

      Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
      als sport je ding is, en je graag wat extra bereik hebt in de tele-stand, waarom overweeg je dan niet meteen een tweedehands uit de 1D serie? Die lijken me een antwoord te bieden op al je vragen: Weinig ruis bij hoge iso, supersnelle AF, een (beperkte) crop-factor. En die dingen gaan een eeuwigheid mee.

      ludwig
      idd een feit en nu de 1D X MKII voor de deur staat, zou ik er niet van verschieten dat er vele met een 1D MKIV gaan updaten.
      Maar! Als je kan test hem zoals je je 6D getest hebt...
      Ik heb een 1D gehad, prachtige camera, heerlijke grip, super snel... Maar ik liep toens verloren in de settings. Waardoor hij mij toch minder lag...
      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
      Freelance bedrijfsfotograaf
      klikerdeklik hier voor mijn website!

      Comment


      • #18
        Re: investeren in de canon 6D voor low light voetbalwedstrijden?

        Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
        idd een feit en nu de 1D X MKII voor de deur staat, zou ik er niet van verschieten dat er vele met een 1D MKIV gaan updaten....
        de mijne staat bij de aanbiedingen met slechts 30000 clicks ongeveer
        en daar heb je een grote buffer mee en nog 't voordeel ... je hebt dan eigelijk standaard al een 1,3 teleconverter eropzitten door de APS-H sensor en verlies je niet zoveel tov je 7D

        Comment


        • #19
          Re: investeren in de canon 6D voor low light voetbalwedstrijden?

          De 6D maakt op iso 25600 nog bruikbare beelden. https://www.facebook.com/BartVanbill...type=3&theater Wel wat ontruisen.
          https://www.facebook.com/BartVanbill...type=3&theater
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

          Comment


          • #20
            Re: investeren in de canon 6D voor low light voetbalwedstrijden?

            Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
            de mijne staat bij de aanbiedingen met slechts 30000 clicks ongeveer
            en daar heb je een grote buffer mee en nog 't voordeel ... je hebt dan eigelijk standaard al een 1,3 teleconverter eropzitten door de APS-H sensor en verlies je niet zoveel tov je 7D
            Bij daglicht ben ik tevreden met mijn 7d (is snel en heeft het voordeel van de cropfactor). Een fullframe zou echter zeer gewenst zijn bij avondwedstrijden. Ik vermoed dat de 1d mark IV mij op vlak van low noise niet veel zal verder helpen. Ik twijfel eerder tussen de 6d en de 5d mark III. Ik vraag mij af of die 1.5 f/s dat de 5d meer haalt dan de 6d een significant voordeel is. De 5d is tenslotte veel duurder dan de 6d. Als ik het goed begrijp zal de autofocus van de 5d niet beter zijn dan die van de 6d indien ik toch enkel en alleen het middelste scherpstelpunt gebruik. Maar de burst rate van 4.5 f/s terwijl ik 8 f/s gewoon ben met mijn 7d schrikt mij een beetje af

            Comment


            • #21
              Re: investeren in de canon 6D voor low light voetbalwedstrijden?

              Maak u geen zorgen om de fps, 4,5 fps is zat snel. Ik kom van 12 fps vd A77 en heb het snelheidsverschil met de 6D nooit als een probleem ervaren.

              Die hoge fps is goed om je gebuur te imponeren maar is niet altijd nodig.
              Last edited by alex606; 19 februari 2016, 20:13.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment

              Working...
              X