Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T10 of X-E2 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji X-T10 of X-E2 ?

Oorspronkelijk geplaatst door chrisn Bekijk bericht
    Er is ook nog de 27 f2.8, samen met de XT-10 heb je dan een zeer compacte camera.
    Klopt, maar je hebt wel geen diafragmaring op de lens en die zou ik toch missen, als je van de XF 18-55 komt.
    Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Er zitten geen slechte lenzen tussen
      Het hangt ervan af wat je ermee wil doen en welk brandpunt jou het meeste ligt, maar mijn primes zijn de 23 en de 56. Beide zijn relatief compact voor hun brandpunt/diafragma, net als 35 (en dan vooral de f/2).
      Aan een 35 heb ik niet meteen behoefte, maar prijs/kwaliteit kan je er eigenlijk niet verkeerd mee gaan. Dat geldt voor beide versies trouwens.
      Maar als je dan eens een mooie wijde landschapsfoto wil nemen, mis je dan geen 17 of 18mm? Ik heb het deze middag met mijn Nikon eens rondgelopen op 23mm (35mm op FF) en moet zeggen dat ik de 17mm wel zou missen... Het lijkt niet veel die enkele mm's, maar voor landschappen maakt dit toch een enorm verschil vind ik.
      De 56mm prime daarentegen moet zaaaalig zijn voor portretten
      Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
      Mijn fotoalbums

Comment

Ah ja, ik zit met hetzelfde dilemma, maar ik zou het kantelbaar scherm te veel missen. De X-T10 is schitterend toestel. Ik zou echt niet twijfelen en voor deze gaan... Zijn geld meer dan waard.
        Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
        Mijn fotoalbums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
          Maar als je dan eens een mooie wijde landschapsfoto wil nemen, mis je dan geen 17 of 18mm? Ik heb het deze middag met mijn Nikon eens rondgelopen op 23mm (35mm op FF) en moet zeggen dat ik de 17mm wel zou missen... Het lijkt niet veel die enkele mm's, maar voor landschappen maakt dit toch een enorm verschil vind ik.
          De 56mm prime daarentegen moet zaaaalig zijn voor portretten
          Ah maar ik heb nog een paar zooms ook he Mijn antwoord was specifiek qua primes bedoeld.
          Ik heb zelfs al overwogen om een 16mm bij te kopen specifiek daarvoor, maar straks heb ik echt alle XF lenzen in mijn tas
          Voorlopig hou ik het bij mijn 10-24 en 18-55 voor de landschaps- en allround-behoeften.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ah maar ik heb nog een paar zooms ook he Mijn antwoord was specifiek qua primes bedoeld.
            Ik heb zelfs al overwogen om een 16mm bij te kopen specifiek daarvoor, maar straks heb ik echt alle XF lenzen in mijn tas
            Voorlopig hou ik het bij mijn 10-24 en 18-55 voor de landschaps- en allround-behoeften.
            Ik moet dringend eens een job dat supergoed verdiend zoeken denk ik.
            Als ik hoor wat sommigen allemaal hebben
            Mijn fotoalbums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
              Ik moet dringend eens een job dat supergoed verdiend zoeken denk ik.
              Als ik hoor wat sommigen allemaal hebben
              Sorry makker
              Dan heb je mijn vakantiehuis op de Bahama's nog niet gezien
              Pieter
              --

Comment

Sorry makker
                Dan heb je mijn vakantiehuis op de Bahama's nog niet gezien
                Oh my god... decadent gewoon!
                Mijn fotoalbums

Comment

Bedankt voor de tips! Ik zal maar gewoon beginnen met de 18-55

even off-topic, maar aangezien hier veel Fuji-isten zitten waag ik het erop:

Ben ondertussen de X-T10 manual aan het doornemen. Iets wat ik niet goed begrijp is de AEL AFL werkwijze. Zet je die best op LOCK? en beide functies toewijzen aan 1 knop ipv elk een aparte knop? En de focus moet die dan op S, C of M? Ik zou dit vooral willen gebruiken voor mijn kinderen (die dus veel bewegen) te fotograferen. Oorspronkelijk dacht ik de AF in ZONE te zetten en dan op continuous. Maar ik heb ergens gelezen dat je beter de AFL-AEL knop(pen) hiervoor gebruikt? Hoe gebruiken jullie dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zjang Bekijk bericht
                    Ben ondertussen de X-T10 manual aan het doornemen. Iets wat ik niet goed begrijp is de AEL AFL werkwijze. Zet je die best op LOCK? en beide functies toewijzen aan 1 knop ipv elk een aparte knop? En de focus moet die dan op S, C of M? Ik zou dit vooral willen gebruiken voor mijn kinderen (die dus veel bewegen) te fotograferen. Oorspronkelijk dacht ik de AF in ZONE te zetten en dan op continuous. Maar ik heb ergens gelezen dat je beter de AFL-AEL knop(pen) hiervoor gebruikt? Hoe gebruiken jullie dat?
                    Ik moet eerlijk bekennen dat die functionaliteit mij ook niet 100 procent duidelijk is... en dat na ruim een jaar met de X-T1
                    Bij mij staat die knop gewoon op belichtingsvergrendeling nu. Maar het moet ook te doen zijn om de AF te ontkoppelen van de ontspanknop. Als je dan continu-AF gebruikt en toewijst aan een aparte knop, kan je de AF onafhankelijk bedienen van de ontspanknop. Waarschijnlijk is dat de werkwijze waarover je gehoord/gelezen hebt, en sommigen hebben daar betere resultaten mee, zeker als de kadrering nog vlug even moet worden aangepast net voor het afdrukken. Ik deed dit vroeger op mijn Canons regelmatig, maar de werkwijze en instellingen zijn anders bij Fuji.

Ik vermoed, aan de layout van mijn D7100 te zien, dat Fuji en Nikon min of meer op dezelfde manier in te stellen zijn. Je zal de mogelijkheden eens op een toestel moeten uittesten met de manual ernaast. (Ik zou dat misschien zelf ook beter eens doen )
                    Pieter
                    --

Comment

Working...
                    X