Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Investere in FF of Glas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Investere in FF of Glas

Oorspronkelijk geplaatst door Syfen Bekijk bericht

Het staat zowiezo vast dat ik die 14-24 koop. Voor men landschapfotografie is dit een pareltje.
    Heb je een 14-24 ooit al getest op FF? Zoals eerder reeds gezegd behaal je met je 24mm op FF nagenoeg dezelfde hoek als met een 14mm op een crop. Als je nu op 24mm werkt, zit je eigenlijk op 36. Je zou dus kunnen verschieten wat de overstap naar FF van verschil maakt en zodoende misschien de 14-24 helemaal niet nodig hebben.
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

Comment

Ik vind toch ook dat je voor landschappen een uwa goed kan gebruiken, 24mm is toch te beperkt...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

Comment

Ik vind die 14-24 geen domme aankoop. Hij is al FF ready. Je camera zou ik nog niet dumpen. Beter eerst lenzen kopen die FF ready zijn en dan een FF body bijkopen.
        Zo behoud je de meeste combinatiemogelijkheden.
        En als je dan later op FF gaat dan kan die 24-70 er toch ook op?
        Ik snap dat vergelijk van de 14-24 met 24-70 niet zo goed. Ze zullen weliswaar een ander beeldhoek hebben op FF maar ze zullen daar evengoed aansluiten op elkaar en hun nut hebben. Tenzij je FF en crop naast elkaar gaat gebruiken natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Ik vind die 14-24 geen domme aankoop. Hij is al FF ready. Je camera zou ik nog niet dumpen. Beter eerst lenzen kopen die FF ready zijn en dan een FF body bijkopen.
          Zo behoud je de meeste combinatiemogelijkheden.
          En als je dan later op FF gaat dan kan die 24-70 er toch ook op?
          Ik snap dat vergelijk van de 14-24 met 24-70 niet zo goed. Ze zullen weliswaar een ander beeldhoek hebben op FF maar ze zullen daar evengoed aansluiten op elkaar en hun nut hebben. Tenzij je FF en crop naast elkaar gaat gebruiken natuurlijk.
          NAtuurlijk kan je die op FF net zo goed naast elkaar gebruiken. Mij gaat het er enkel om dat er nu een 24mm op crop gebruikt wordt. Dat is 36mm. TS wil nu een 14-24 om een bredere beeldhoek te verkrijgen. Mij gaat het er gewoon om dat hij op FF nagenoeg dezelfde breedhoek behaald met de 24mm als op crop met de 14mm. Dit in gedachte genomen is de 24mm op FF mss breed genoeg voor TS en heeft hij de 14-24 niet meer nodig op FF. Dan zou het pas zonde van de investering zijn .

Vandaar dat TS heel duidelijk voor zichzelf moet uitmaken of de UWA nodig is. Dat kan ik nu niet afleiden aangezien TS de 14mm op crop wil gebruiken... =21mm FF
          Mvg,
          Gregory
          www.gvg-photo.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Als TS veel landschap foto's neemt is die 14-24 uiteraard ideaal.... Een FF body gaat hij sowieso aankopen... daarmee ook het gedacht van probeer die 24mm eens op FF en je hoeft een lens minder mee te sleuren naar Amerika...

Dat was de initiële vraag van hem tenzij ik me erg vergis....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              Wat appelboom wellicht bedoelde is dat je in de US ter plaatse dingen zou kunnen kopen aan een voordelige prijs. Naar hier laten verzenden, is bijna gegarandeerd een dure affaire met kosten en boetes.
              Als je ginder iets koopt, zorg je er uiteraard voor dat het bij inspectie lijkt alsof je alles van thuis had meegebracht, dus... geen verpakkingen, aankoopbonnen enz. in je bagage Stuur die desnoods opgeplooid in een doosje vanuit een hotel op naar huis. Dat kost nog altijd minder dan btw en boetes...

Let op met Nikon aankopen buiten Europa. Bij ons krijg je geen service onder garantie tenzij het gaat om producten - ik denk vooral lenzen - met expliciet 1 jaar internationale garantie. Dat staat op de site van service center Procirep.
              1) naar hier iets officieel laten opsturen gaat uiteraard gepaard met btw over het produkt en over de verzendingskosten (als die er zijn) en eventueel een beetje invoertaks (op een lens bv., niet op een camera) maar geen boete

2) je spoort mensen dus aan om illegaal te werk te gaan en de douane te bedotten, btw te ontduiken, enz. ... mooi. Niet de douane, maar de passagier moet bewijzen dat de ( + 430 €) spullen in zijn bagage niet recent zijn aangekocht in het land vanwaar hij vandaan komt. Als zo'n douanier zegt : ' mooie camera, lijkt wel nieuw ... kan u mij het aankoopbewijs tonen ... " dan sta je daar. Ofwel heb je het bewijs van de douane zelf waarin staat dat je die spullen hebt meegenomen naar het buitenland ofwel heb je een faktuur met beschrijving (serienr. bij een camera bv.) dat je dat in België (of ander land van eu) hebt aangekocht. Als de douane een pv. opstelt dan geldt dat als BEWIJS tot het tegendeel kan worden aangetoond (met alle middelen die de wet voorziet)

3) Dat is bij alles, als je zelf in het buitenland ter plaatse iets koopt, dan moet je achter de internationale garantie vragen en niet de lokale garantie, zo'n verkoper durft dat al eens te ' vergeten '.
              Last edited by Empe; 22 januari 2016, 10:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                je spoort mensen dus aan om illegaal te werk te gaan en de douane te bedotten, btw te ontduiken, enz. ... mooi.
                Ja hoor, je hebt gelijk... De forumpolitie is weer op bezoek.

Iedereen doet toch wat hij zelf wil?
                Ik heb al zoveel dingen uit Amerika meegebracht waar strikt genomen invoerrechten op moesten worden betaald. Mijn bagage is ettelijke keren opengemaakt bij terugkeer in Belgie, maar niemand heeft mij ooit gevraagd om te bewijzen dat ik het van thuis mee had. De bewijslast ligt bij jezelf, dat klopt, en niet bij de douane. Je neemt dus een berekend risico... Ik wilde voornamelijk aangeven dat er implicaties zijn voor wat betreft service onder garantie.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Syfen Bekijk bericht
                  Hallo,

Binnekort ga ik voor 3 weken naar Amerika. Ik had altijd gezegd voor ik vertrek ga ik mij nog een Nikon14-24mm 2.8 aanschaffe. Nu met de 30% prijsverhoging van nikkons objectieven ben ik wat meer gaan opzoeken of dit wel een deftige investering is voor mijn D7100. Ik lees dat sommige mensen zegen dat deze lens niet goed is voor een crop en dat er alternatieve zijn. Dit geloof ik best en is ook zo maar ik ben van plan om een FF toestel aan te kopen in de toekomst.
                  Nu ben ik eigelijk aan het twijfelen of ik zou gaan voor de lens of niet eerst een FF camera zou kopen? Ikzelf heb nu al een nikkon 24-70mm 2.8 ter beschikking.

Bedankt
                  Ik heb zo eens je portfolio bekeken en kan eigenlijk niet ontdekken wat je verwacht te winnen bij de aankoop van een FF body. Groter is niet altijd beter en tenzij je hebt nagedacht over wat je nu niet zou kunnen tegenover met een FF wèl, lijkt me de aanschaf van goed glas altijd voorrang te moeten krijgen op een nieuwe body. Je hebt één van de fijnste en krachtigste APS-C cameras die er bestaan in handen, haal je er alles uit? Te zien aan je portfolio is het antwoord negatief.

Comment

Even tussendoor:

De Sigma 12-24: is dit deze lens: 12-24mm F4.5-5.6 II DG HSM?

Is me niet helemaal duidelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JaCop Bekijk bericht
                      De Sigma 12-24: is dit deze lens: 12-24mm F4.5-5.6 II DG HSM?
                      Inderdaad.
                      Bijvoorbeeld: http://www.the-digital-picture.com/R...-HSM-Lens.aspx
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
                      X