Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D750 met welke wandel lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D750 met welke wandel lens

    Hoi,
    Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
    Moeilijke licht situaties? --> de 7200 heeft een dubbel iso bereik dan de D750 en de ruis is maar een beetje slechter bij hoge iso's..
    Van mij mag ie drie dubbel ISO bereik hebben...
    Je hebt er niets aan als je bereik maar bruikbaar is tot 1/10e daarvan.
    Als ik een studiovergelijk bekijk tussen de D750 en D7200, zie ik een groot verschil op ISO 6400 al behoorlijk...
    Op ISO 12800 vind ik het verschil groot.
    Maar wie ben ik om de D750 beter te vinden.
    Als ú de D7200 beter vindt, had u 'm al moeten hebben en volle teugen van moeten genieten.

    Ik onthou me van verdere verkooppraatjes...
    Daar heb je de gladde verkopers en reviewschrijvers voor.
    Succes met uw keuze.
    Adrie

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D750 met welke wandel lens

      Adrie,
      Ik heb nog geen mening over wat de beste (voor mij) is. Dat probeer ik juist uit te zoeken.
      Je hebt gelijk wat de ISO betreft, ik wast fout te denken dat de ruis maar een "beetje" slechter is.
      Wat mij betreft zijn uw opmerkingen zeer welkom en wegen zwaarder door dan die van verkopers.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D750 met welke wandel lens

        Net gepasseerd: art en craft photodays, compleet met alle merken én een stand van dit forum!
        Ook op lowland zullen alle merken present zijn denk ik toch

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D750 met welke wandel lens

          Ikzelf gebruik ook d750, met als wandellens de sigma 24-105 f4. Deze lens raakt meer en meer bekend om zijn zéér goede scherpte. Nadeel is dan weer dat er geen macro stand op zit. Maar je kunt er wel mooi bloemen mee fotograferen. Met de f4 Open in de schemering, automatische iso op en sluitertijdvoorkeuze aan. En als je dan in de 1200 iso range komt: Praktisch geen ruis! Die sensor is echt wel Super. 24 mp op FF geeft grote pixels (vangt veel licht). Op de crop moeten er ook 24 mio pixels. Die zijn dus veel kleiner waardoor ze minder licht vangen. Bij een opname met tele KUN je dan in de edit zelf croppen. Je kan je 750 in dx mode zetten. Dan heb je een crop met weliswaar minder pixels: 10mp. Maar die 10 mp hebben betere kwaliteiten dan 24 mp kleintjes. Voor mij dus de d 750

          Comment

          Working...
          X