Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij camera keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hulp nodig bij camera keuze

    Hallo,

    Ik ben dan weer van Canon naar Nikon overgrstapt omwille van de beeldkwaliteit (meestal raw) en op de Nikon jpg's valt naar mojn mening niets aan te merken behalve dat je ze zowat helemaal zelf (naar je eigen smaak) kan instellen ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #17
      Re: Hulp nodig bij camera keuze

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      maar zou graag leren werken in RAW ik weet alleen niet goed hoe er aan te beginnen
      1 camera op raw zetten en foto's nemen
      2 LR oid aanscaffen en beginnen.
      Gewoon beginnen en lukt het niet de eerste keer, dan begin je gwoon opnieuw.

      Je ziet o het scherm wat je doet met de verschillende schuifjes en je kan in het begin ook eens proberen de schuifjes wat verder te schuiven om goed duidelijk te krijgen wat ze doen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Hulp nodig bij camera keuze

        Ja ik weet het wel hoe ik RAW moet nemen maar weet gewoon niet goed welk programma er het meest veelzijdige voor is die LR dat is lightroom vermoed ik.
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #19
          Re: Hulp nodig bij camera keuze

          Oorspronkelijk geplaatst door Leilany Bekijk bericht
          Volgens de leerkracht zal fotograferen in RAW centraal staan dus de JPEG is niet zo belangrijk in mijn geval momenteel...
          Als je een sportactiviteit of eender welke actie fotografeert dan ga je blij zijn dat je in jpeg kunt trekken. De buffer in raw van die midrange toestellen is te klein waardoor je na nog geen 2sec al moet wachten tot de buffer leeg is. In jpeg kan je onbeperkt foto's nemen achter elkaar.
          Last edited by alex606; 27 december 2015, 19:37.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment

          Working...
          X