Re: Advies aankoop eerste spiegelreflex
Ik had niet gezien dat er hier nog zoveel antwoorden zijn bijgekomen. Dank jullie wel daarvoor! Gelukkig heb ik met de drukte van de feestdagen nog geen beslissing genomen, want een aantal nieuwe reacties hebben me wel aan het denken gezet.
Bedankt om me daarop te wijzen. Ik heb nog niet met een reflexcamera gewerkt en heb met mijn lx100 steeds goed kunnen vertrouwen op de weergave op het scherm van de belichting, witbalans enz. Ik wist dat dit met een reflexcamera door de zoeker niet mogelijk zou zijn, maar ik dacht wel dat ik daarvoor op het lcd-scherm zou kunnen kijken. Ik vermoed dat ik dit, zeker in het begin, heel erg nodig ga hebben. Ervaren fotografen hebben waarschijnlijk geen nood daaraan, maar voor mij is het wel een probleem dat dit ontbreekt bij de D5500.
Weet iemand of deze beperking zich ook voordoet bij de Nikon D7200? En werkt de live view, net zoals in het filmpje bij de Canon 750D ook zonder die beperkingen bij de 70D?
Ik had niet gezien dat er hier nog zoveel antwoorden zijn bijgekomen. Dank jullie wel daarvoor! Gelukkig heb ik met de drukte van de feestdagen nog geen beslissing genomen, want een aantal nieuwe reacties hebben me wel aan het denken gezet.
Oorspronkelijk geplaatst door Empe
Bekijk bericht
Weet iemand of deze beperking zich ook voordoet bij de Nikon D7200? En werkt de live view, net zoals in het filmpje bij de Canon 750D ook zonder die beperkingen bij de 70D?
Comment