Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3s - aansturing met AA batterijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D3s - aansturing met AA batterijen

    Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
    niet zo dom een even van iemand die lade voor AA's van de MB d10 te lenen en te proberen in de D3. De contactpunten moeten dan toch op de zelfde plaats zitten als bij die EN-El4
    Dat werkt niet ! Ik heb een D3 en een lade voor de MB d10.

    Johan

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D3s - aansturing met AA batterijen

      Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
      Dat de D700 en de D3 van een andere klasse zijn weet ik ook wel, ik werk zelf met een D700 met een extrene MB d10 batterijgrip, dus niet ingebouwd zoals de D2, D3, D4. En ik zeg toch ook dat ik het allemaal verkeerd begrepen kan hebben, maar ik zie die ex-collega niet meer ik ik kan het dus ook niet direct navragen en ik kon er op het net niet direct iets over vinden.
      Maar de MB d10, de batterijgrip voor de D700, heeft een lade voor 8 AA's, en die ex-collega gebruikte, dacht ik, in die MB d10 een lade met een batterij van een D3 (of D4). Het kon dus toch zijn dat die lade met AA's ook in de D3 zou passen. En als het niet kan, goed dan dat jij dit recht zet.

      Maar volgens volgende link heb ik niets misbegrepen hoor. Met de BL-3 batterij cover kan de MB d10 ook met een EN-EL4 werken en dan is het misschien toch niet zo dom een even van iemand die lade voor AA's van de MB d10 te lenen en te proberen in de D3. De contactpunten moeten dan toch op de zelfde plaats zitten als bij die EN-El4
      1) TS heeft het over de D3s en daar heb ik op geantwoord.
      2) Op de D3s kan je GEEN grip mounten, die is immers ingebouwd
      3) De D3s kan slechts één batterij, accu huisvesten en dat is de EN-EL4a
      4) Over de D700 met de externe grip waar je ofwel een tweede (niet twee) EN-EL3 kan in plaatsen of 8 AA-batterijen. Voor deze laatste heb je wel een speciale houder nodig die je in de grip moet plaatsen. Een EN-EL4 gaat daar niet in tenzij je een speciale houder koopt zodat de contactpunten correct zitten. Maar dit is GEEN oplossing voor de D3s. Daar zit helemaal GEEN accu-lade in.
      In de vraag van TS is puntje 4 out of Topic. En met ex-collega's heeft dit niets te maken. Als je technisch iets niet weet of niet zeker weet, meld het dan ook niet dan moeten we het niet rechtzetten met oeverloze discussies
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment

      Working...
      X