Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedrag reparatie waterschade body en 50mm f1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bedrag reparatie waterschade body en 50mm f1.4

    Ouch, dat is geen goed nieuws.

    RofaRepair is mogelijk hoor. Maar ik durf daar niet met zekerheid over uit te spreken.
    Mijn excuus, ik weet echt niet meer welke firma dat nu weer was. Hopelijk kan iemand anders daar zekerheid in brengen.

    Maar best eerst eens kijken naar die fotos zou ik zeggen. Als het echt zo erg is....
    Hmm, moeilijke kwestie wel hoor.

    We vertrekken van worst case = verlies totale prijs cam + lens + aankoop nieuw cam + nieuw lens.
    Is daar nog een alternatief tussen?

    Als je er geen groot geld aan wil verpatsen dan denk ik dat die japancamera.nl nog de beste optie zal zijn. Ik hoor daar toch veel goed over en dat die jongens zeer handig zijn.
    Bij die pro firmas gaan ze al snel alle getroffen printplaatjes willen vervangen en dat gaat kosten. Kan je evengoed een nieuw kopen denk ik.

    Daar waar japancamera het eerder als een uitdaging zal aannemen om die te poetsen en drogen en zo... (ben maar los aan het denken)
    Last edited by buurmanBert; 20 januari 2016, 01:29.

    Comment


    • #17
      Re: Bedrag reparatie waterschade body en 50mm f1.4

      Goh, ik dacht toch eigenlijk nog dat ik hier gereageerd had hoe het er nu voorstaat, maar blijkbaar niet.

      De reparateur heeft de camera niet hersteld omdat het reparatiecentrum (RofaRepair dus) graag garantie geeft op vervangen onderdelen.
      Aangezien ze met waterschade nooit weten hoe het er ónder bijvoorbeeld een BGA-chip (zo'n vierkant of rechthoekig chipje dat ogenschijnlijk geen pootjes lijkt te hebben omdat deze in de vorm van kleine tinbolletjes aan de onderkant van de chip aangebracht zijn) aan toe is, wilden ze de camera dus ook niet repareren.

      Van de 50mm had ik op zich wel graag gezien dat ze een poging zouden hebben gewaagd om de lensgroepen aan de binnenkant schoon te maken, maar goed.

      Hoewel ik inmiddels het gevoel heb dat de camera sneller leeg raakt ten opzichte van toen deze nog niet in het water was beland (zouden ook de inmiddels gedateerde accu's van mijn 60D kunnen zijn, ik ben nooit op de accu van de 6D overgestapt), doet hij het (evenals de 50mm f1.4) nog altijd prima.
      De 50mm doet het beter dan je van een objectief waar op de lenselementen een hoop zand is neergeslagen zou verwachten, het enige wat ik er eigenlijk niet mee moet proberen is tegen de zon in fotograferen, want dan gebeuren er allerlei rare dingen met schitteringen.

      Mijn idee is nog om de camera een keer zelf open te maken en de onderdelen die (zoals uit de foto's van Rofarepair bleek) sporen van corrosie vertonen te bombarderen met gedistilleerd water teneinde het corrosie proces zo goed als mogelijk te stoppen.
      De onderzoekskosten werden overigens door de winkel betaald vanuit het idee "Bij ons aangeschaft, dus dat zijn onze kosten."

      Comment

      Working...
      X