Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a7ii of a7R? Geraak er maar niet uit.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony a7ii of a7R? Geraak er maar niet uit.

De 85mm f/1.8 en de 24-70mm f/2.8 waarschijnlijk. Maar Sony kennende onbetaalbaar voor mij en vele anderen. Positieve is wel, veel 2dehands 24-70mm f/4 binnenkort 😜

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
      de 24-70mm f/2.8 waarschijnlijk. Maar Sony kennende onbetaalbaar voor mij en vele anderen.
      Laat maar komen Greetje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        De a7s(ii) is vooral bedoeld voor 4k pro video, en fotografie op zeer hoge ISO. Op bvb 12800 ISO heeft a7s al een voordeel in DR van ongeveer 1 stop toz vd a7rii en 2 stops toz vd d710 ! Het is juist dit dat de a7s meer geschikt maakt voor zeer hoge ISO. Tot een 6400 ISO of iets hoger kun je gelijke of betere resultaten halen met a7rii.
        Video laat ik buiten beschouwing. Maar ik bedoelde dat een A7r (II) zoveel extra pixels heeft, dat bij gelijk afdruk- of displayformaat de betere high iso performance van de A7s misschien wel weggeblazen wordt, of gewoon ge-evenaard. In dat geval is de A7r voor de veeleisende fotograaf die meer doet dan low-light high-iso werk dus een betere camera, want het surplus aan detail zal er altijd zijn tegenover die 12MP. Het gaat mij dus om de vergelijking van het eindresultaat, niet om de ruis/scherpte/details op pixelniveau. Veel pixels maken ruis tenslotte ook minder problematisch.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
          Maar ik bedoelde dat een A7r (II) zoveel extra pixels heeft, dat bij gelijk afdruk- of displayformaat de betere high iso performance van de A7s misschien wel weggeblazen wordt, of gewoon ge-evenaard. In dat geval is de A7r voor de veeleisende fotograaf die meer doet dan low-light high-iso werk dus een betere camera, want het surplus aan detail zal er altijd zijn tegenover die 12MP. Het gaat mij dus om de vergelijking van het eindresultaat, niet om de ruis/scherpte/details op pixelniveau. Veel pixels maken ruis tenslotte ook minder problematisch.
          Dit is net hoe Sony de A7RII ziet... combinatie van de andere A7 toestellen...
          En ook waarom die zo duur is...(relatief toch)

Ze hebben het mogelijk gemaakt om zonder problemen uit de hand scherpe, gedetaillleerde beelden te maken door de combinatie van de super BSI sensor met de nieuwe gedempte sluiter en verbeterde IBIS

Desondanks zijn er ook uiteraard nog steeds zaken die beter kunnen maar voor mij van minder belang....
          Aan mij zijn er ook ook kosten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            Aan mij zijn er ook ook kosten
            Met die 24-70/2.8 in uw collectie gaat ge weinig over hebben om uzelf nog te upgraden he
            Pieter
            --

Comment

Met die 24-70/2.8 in uw collectie gaat ge weinig over hebben om uzelf nog te upgraden he
              Ben al een lange tijd over 'the point of no return'
              Kosten doen aan mezelf heeft geen zin meer zegt mijn vrouw
              Last edited by Dpix; 4 december 2015, 20:02. Reden: typo

Comment

Ben al een lange tijd over 'the point of no return'
                Kosten doen aan mezelf heeft geen zin meer zegt mijn vrouw
                Naar je vrouw luisteren, is verstandig.
                Impliciet zegt ze dus ook dat het een goed idee is om dat geld aan fotomateriaal te spenderen
                Pieter
                --

Comment

Een review van de nieuwe A7r II met vergelijkingen met de vorige en andere versies:

https://photographylife.com/reviews/sony-a7r-ii
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Video laat ik buiten beschouwing. Maar ik bedoelde dat een A7r (II) zoveel extra pixels heeft, dat bij gelijk afdruk- of displayformaat de betere high iso performance van de A7s misschien wel weggeblazen wordt, of gewoon ge-evenaard. In dat geval is de A7r voor de veeleisende fotograaf die meer doet dan low-light high-iso werk dus een betere camera, want het surplus aan detail zal er altijd zijn tegenover die 12MP. Het gaat mij dus om de vergelijking van het eindresultaat, niet om de ruis/scherpte/details op pixelniveau. Veel pixels maken ruis tenslotte ook minder problematisch.
                    Dynamisch bereik van de a7s daalt minder snel dan van a7rii of dan bvb van een d4s wat de A7s beter geschikt maakt voor hoge ISO. Daarentegen verloop DR van D4s en a7rii is op hoge ISO ongeveer gelijk en hier zal het aantal mp er voor zorgen dat je beter resultaat krijg ook in de hoge ISO met de a7rii dan met d4s.

Maar nogmaals de a7s is ontworpen voor pro 4k video gebruik, ok bij zeer hoge ISO.
                    Men heeft 12mp gekozen om line-skipping en pixel binning of downsampling te vermijden bij 16:9 4K video. (praktisch 1/1 verhouding tussen aantal pixels beeld en aantal pixels sensor). Indien je een 4k video opname maakt met een 42mp toestel moet je het opgenomen beeld gaan downsampelen (pixels gaan samenvoegen) of pixels wegwerpen om tot 4k video te komen. (3/1 verhouding tussen registratie en weergave).
                    A7s opname bij maanlicht zonder gebruik van kunstlicht ! Vergis je niet het is geen dagopname !
                    Our goal was to set out and shoot a short film that was lit entirely by moonlight. We waited for the moon to become full and on the night of September 8th we set…

Voor de a7rii heeft men bij het bapalen van het aantal pixels ook rekening gehouden met video (optimale downsampeling). Maar toz vd a7s heb je minder detail in 4k video en minder goede prestaties bij hoge ISO en is gelimiteerd tot 50.000 ISO de a7s 400000 ISO

het is toch vrij simpel
                    -a7s video en low-light
                    -a7ii algemeen gebruik, geavanceerde amateur en pro
                    -a7rii hoge beeldkwaliteit eisen (vervanger low-end MF)
                    See the related article on cinema5D: https://www.cinema5d.com/sony-a7rii-sony-a7s-lowlight-review Get the camera here: http://c5d.at/a7rii Music by themusicbed.com Skywide…

Comment

-a7rii hoge beeldkwaliteit eisen (vervanger low-end MF)
                      Ik lig hier strijk

Comment

Ik lig hier strijk
                        Bij hasselblad is men er toch niet zo gerust in maar ze gaan er niet plat bij liggen.

In het filpmje noemt men de voordelen van MF-CMOS sensor op toz van kleinbeeld en op het einde zegt men dan, hoeft allemaal niet zoveel te kosten kijk maar naar Hassie 40mp maar dat is nog een toestel met CCD-sensor.

Comment

Bij hasselblad is men er toch niet zo gerust in maar ze gaan er niet plat bij liggen.

In het filpmje noemt men de voordelen van MF-CMOS sensor op toz van kleinbeeld en op het einde zegt men dan, hoeft allemaal niet zoveel te kosten kijk maar naar Hassie 40mp maar dat is nog een toestel met CCD-sensor.
                          ik vond het geestig omdat iemand een vergelijk filmpje toonde tussen de A7RII en een (oude tech) medium format en jij gebruikt dit ineens ook als vergelijkpunt in de discusiie terwijl je zelf de test amateuristisch en verkeerd vond.

Het zal waarschijnlijk wel ergens in het midden zijn en de wetten van de natuur volgen volgens mij:

Een medium format camera met dezelfde BSI CMOS technologie zal altijd een FF BSI CMOS verslaan...

De vraag is wat iemand nodig heeft voor zijn gebruik...(is het verschil relevant genoeg)
                          Voor mij is de A7RII sowieso totale overkill als hobbyist...

Je weet veel en meestal is de info ook redelijk technisch correct maar het is meestal de manier waarop waarom ik het soms heel grappig vind
                          Voor mijn part mag je dit blijven doen want ik amuseer mij wel

Comment

dit is het ander filmpje, maar twijfel aan de kennis vd presentator. (kleinbeeld testen op f16 en f11)

Comment

KIPON is gestart met ontwikkeling van een optische adapter (speedbooster) welke het mogelijk maakt Hasselblad C-F-CF mount lenzen te gebruiken op FF-E-mount (sony a7 serie).
                              Er zijn duidelijk MF gebruikers (of men verwacht) die interesse hebben in FF systeem-camera's anders zou Kipon geen geld investeren in de ontwikkeling van die adapter. Verwacht dat scherptediepte gelijk blijft als op MF, alsook winst aan licht zoals met speedbooster van FF naar APS.

Comment

Working...
                              X