Na geprobeerd te hebben met een systeem camera (olympus om-d-em1) kies ik er toch terug voor om voor een full-frame reflex te gaan.
Uiteraard gaan veel mensen dit niet snappen, maar onder andere de electronische viewfinder, tracking etc en gewoon de feel van een reflex en het feit dat ik de olympus niet speciaal meer mee nam dan een reflex doen mij dus terug naar een reflex camera overstappen.
als ik nu kijk naar de mogelijkheden zijn dit voor mij:
- nikon d700
- nikon d600
- canon 5D mkII
- canon 6D
ergonomisch neig ik meer naar nikon, onder meer omv de twee scrollwielen die ze hebben,
maar lens-gewijs neig ik eerder naar canon (de 24-105 en 70-200 lijken mij niet echt gelijkaardige nikon alternatieven te hebben)
beide lijken mij gelijk als je naar primes kijkt
waar zou ik deze het meest voor gebruiken:
- familie fotografie (twee kleine kindjes)
- vakanties (landschappen en street)
de D600 en D700 zijn tweedehands ongeveer voor dezelfde prijs te krijgen, de twee canons zijn ook voor dezelfde prijs te krijgen ongeveer tweedehands als ik het zo bekijk,
maar zijn beide wel duurder dan de nikons.
ik zou veel meer foto's willen printen nu we verhuisd zijn en dit gaat van kleinere foto's tot a3 en eventueel ook een aantal grote canvassen etc,
maw ik denk niet dat de 12mp van de D700 een nadeel zijn voor mij.
voor canon zou ik dan dus de 24-105 en 70-200 nemen aangevuld met primes en eventueel een groothoek zoom
voor nikon zou ik niet direct weten welke lenzen te nemen (ik heb jammer genoeg het geld niet voor een 24-75 2.8 bv)
alle input is meer dan welkom!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Uiteraard gaan veel mensen dit niet snappen, maar onder andere de electronische viewfinder, tracking etc en gewoon de feel van een reflex en het feit dat ik de olympus niet speciaal meer mee nam dan een reflex doen mij dus terug naar een reflex camera overstappen.
als ik nu kijk naar de mogelijkheden zijn dit voor mij:
- nikon d700
- nikon d600
- canon 5D mkII
- canon 6D
ergonomisch neig ik meer naar nikon, onder meer omv de twee scrollwielen die ze hebben,
maar lens-gewijs neig ik eerder naar canon (de 24-105 en 70-200 lijken mij niet echt gelijkaardige nikon alternatieven te hebben)
beide lijken mij gelijk als je naar primes kijkt
waar zou ik deze het meest voor gebruiken:
- familie fotografie (twee kleine kindjes)
- vakanties (landschappen en street)
de D600 en D700 zijn tweedehands ongeveer voor dezelfde prijs te krijgen, de twee canons zijn ook voor dezelfde prijs te krijgen ongeveer tweedehands als ik het zo bekijk,
maar zijn beide wel duurder dan de nikons.
ik zou veel meer foto's willen printen nu we verhuisd zijn en dit gaat van kleinere foto's tot a3 en eventueel ook een aantal grote canvassen etc,
maw ik denk niet dat de 12mp van de D700 een nadeel zijn voor mij.
voor canon zou ik dan dus de 24-105 en 70-200 nemen aangevuld met primes en eventueel een groothoek zoom
voor nikon zou ik niet direct weten welke lenzen te nemen (ik heb jammer genoeg het geld niet voor een 24-75 2.8 bv)
alle input is meer dan welkom!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Comment