Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Sony A500 naar Sony A7II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van Sony A500 naar Sony A7II

De meeste lenzen met bvb diafragma bereik van f1,4 tot f22 zullen in veel gevallen pas echt scherp worden (ook aan buitenkant van het beeld) vanaf F4 om een maximum scherpte te bereiken tussen f5,6 en f8. Vanaf f11 zal scherpte al minder zijn om verder af te nemen bij hogere f-waardes.

Een top lens zal al scherp zijn van f1,4 met toch nog iets zwakkere hoeken, en een max. scherpte bereiken bij F4 maar dan spreek je al vlug over lenzen van boven de 1000€.

Bij f1,4 zal het middenste beeldvlak van die lens met een A7ii heel waarschijnlijk scherper zijn dan bij de a500. Immers de eisen welke gesteld worden aan het oplossend vermogen van de lens licht bij de a7ii lager.

Niets om zorgen over te maken die sony 50mm presteert nog altijd vrij goed, ook op a7ii, ik zal die lens niet vlug vervangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      De meeste lenzen met bvb diafragma bereik van f1,4 tot f22 zullen in veel gevallen pas echt scherp worden (ook aan buitenkant van het beeld) vanaf F4 om een maximum scherpte te bereiken tussen f5,6 en f8. Vanaf f11 zal scherpte al minder zijn om verder af te nemen bij hogere f-waardes.

Een top lens zal al scherp zijn van f1,4 met toch nog iets zwakkere hoeken, en een max. scherpte bereiken bij F4 maar dan spreek je al vlug over lenzen van boven de 1000€.

Bij f1,4 zal het middenste beeldvlak van die lens met een A7ii heel waarschijnlijk scherper zijn dan bij de a500. Immers de eisen welke gesteld worden aan het oplossend vermogen van de lens licht bij de a7ii lager.

Niets om zorgen over te maken die sony 50mm presteert nog altijd vrij goed, ook op a7ii, ik zal die lens niet vlug vervangen.
      OK, nu begrijp ik het beter, Bedankt

Comment

Ik zit zelf in hetzelfde schuitje.
        Heb op dit moment een 6D en ben op zoek naar een nieuwe body (begint wat veel plekjes te krijgen die er niet meer afgaan)

Uiteraard trekt ook de a7ii mijn interesse.

Iets wat ik mij afvroeg is of iemand weet of je deze camera ergens kan huren tijdelijk? Spelen bij een leverancier is leuk maar een dag in the field is altijd beter.
        Hebben jullie hiervoor een adresje?
        Visit me @ http://www.facebook.com/chippophotography

Comment

Heb je geen 14dagen bedenktijd bij aankopen via web, of geldt dit niet voor camera's ?

Comment

Een tipje, indien je flexibel focuspunt gebruikt is het aangeraden de activering toe te kennen aan de middeleste knop van het draaiwiel, het draaiwiel is bedoelt om je focuspunt te selecteren, werkt heel snel zo.
            Hey Puerte
            Ondertussen heb ik dus de A7II in mijn bezit en al een klein beetje geoefend. Het kiezen van mijn scherpstelpunt bij flexibel focuspunt lukt me nog niet goed. Kan je jouw tip even toelichten?
            En dan nog iets ... mijn raw files kunnen niet geimporteerd worden in Lightroom 4.4. Enige tips hierover?

Bedankt alvast

mvg
            Bert

Comment

Indien je lenzen ingebouwde AF motor hebben (SSM SAM) voldoet LA-EA3 adapter. Kunt hier ook lenzen zonder AF-motor op gebruiken maar dan enkel in MF-mode.Vandaag of morgen wordt er firmware update voor A7ii vrijgegeven om PDAF te ondersteunen met adapters en AF te versnellen. Hierdoor behoudt je praktisch alle AF-functionaliteit zoals nu het geval met de a7rii
              Nog even een vraagje: zou ik de firmware van mijn toestel ook best updaten als ik de LA-EA4 gebruik? Of geeft dit dan geen voordelen. En zo ja, tips over het updaten van de firmware?
              Bedankt
              Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RockPhotographyDummy Bekijk bericht
                mijn raw files kunnen niet geimporteerd worden in Lightroom 4.4. Enige tips hierover?
                Even opgezocht: a7II support is toegevoegd in Lightroom 5.7.1.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ben bezig met een update naar LR 5.7.1 ... op hoop van zegen ...

Comment

Ben bezig met een update naar LR 5.7.1 ... op hoop van zegen ...
                    Uit interesse... valt dit nog onder gratis update? Van 4.4 naar 5.7 is wel een ferme sprong.

In de marge: Adobe is gestopt met het updaten van Camera Raw en de ondersteuning van nieuwe cameramodellen in de lokaal geinstalleerde Lightroom. Aangezien ik geen zin heb in subscription-based software, zal ik bij een upgrade naar een nieuwer toestel dus voor een lastige keuze staan: toch Lightroom CC gebruiken, of terugkeren naar Capture One. De voorbije 10 jaar is Lightroom een typisch Adobe product van topniveau geworden, en ik ben ook aan die werkwijze gewend. Maar ik was destijds ook zeer tevreden over Capture One, dus zal ik misschien toch maar eens beginnen aan die vergelijkende test tussen C1 en LR... kwestie van future-proof te zijn
                    Pieter
                    --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      Uit interesse... valt dit nog onder gratis update? Van 4.4 naar 5.7 is wel een ferme sprong.

In de marge: Adobe is gestopt met het updaten van Camera Raw en de ondersteuning van nieuwe cameramodellen in de lokaal geinstalleerde Lightroom. Aangezien ik geen zin heb in subscription-based software, zal ik bij een upgrade naar een nieuwer toestel dus voor een lastige keuze staan: toch Lightroom CC gebruiken, of terugkeren naar Capture One. De voorbije 10 jaar is Lightroom een typisch Adobe product van topniveau geworden, en ik ben ook aan die werkwijze gewend. Maar ik was destijds ook zeer tevreden over Capture One, dus zal ik misschien toch maar eens beginnen aan die vergelijkende test tussen C1 en LR... kwestie van future-proof te zijn
                      Nee valt dus niet onder een gratis update bij mij wordt tenminste mijn serialnumber van versie 4.4 niet aanvaard voor 5.7.1.
                      Mijn update geft wel het gewenste resultaat, ik wil zeggen hij kan de raw bestanden lezen. Goed voor 30 dagen dus ...
                      Eerlijk, ik had hier ook niet op gerekend bij de aanschaf van de nieuwe camera ...
                      Ik had ook gehoopt dat een update van Camera Raw voldoende was maar blijkt op het eerste zicht niet te werken, of pak ik het verkeerd aan?

Comment

Ik had ook gehoopt dat een update van Camera Raw voldoende was maar blijkt op het eerste zicht niet te werken, of pak ik het verkeerd aan?
                        Neen dit is normaal. Updates van Camera Raw en Lightroom zijn gelimiteerd, en dat betekent soms dat je voor een nieuwer toestel ook naar een nieuwere versie van je software moet... helaas.
                        Pieter
                        --

Comment

Ter info, je kan ook de nieuwe versie 9 van Capture One Express gratis dowloaden (Sony Versie)
                          De Sony Pro versie kost 50 euro

Comment

Je kan ook de Camera Raw plug-in zelf downloaden en in de gepaste folder plaatsen. Hier is wat meer uitleg. Let wel op, in de link wordt naar Camera Raw 8.5 verwezen, jij moet de laatste nieuwe zien te vinden, ik dacht 9.3.1.

Zo heb ik dat gedaan en het werkt.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Nog even een vraagje:

Ondertussen is het me gelukt de knoppen van de A7II zo in te stellen dat ik makkelijk (met het scrollwiel) het scherpstelpunt kan kiezen.
                              Nu zie ik in veel filpmjes met tips (vb. https://youtu.be/2sMsZotpXTg?t=29m51s) dat mijn toestel op eender welke plaats zou moeten kunnen scherpstellen en dat de grootte van dit flexibel scherpstelpunt ook in te stellen is. Deze functies heb ik niet (ook niet na firmware-update). Heeft dit te maken met het gebruik van de LA-EA4? Zorgt deze adapter er voor dat mijn aantal scherpstelpunten beperkter wordt?
                              Ik vermoed van wel maar kan iemand het bevestigen?

Bedankt!
                              mvg
                              Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                                Je kan ook de Camera Raw plug-in zelf downloaden en in de gepaste folder plaatsen. Hier is wat meer uitleg. Let wel op, in de link wordt naar Camera Raw 8.5 verwezen, jij moet de laatste nieuwe zien te vinden, ik dacht 9.3.1.

Zo heb ik dat gedaan en het werkt.
                                Lijkt niet te werken voor Lightroom ... of ik doe iets verkeerd ...

Comment

Working...
                                X