Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb het ook gedaan...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik heb het ook gedaan...

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
    Misschien in de verre toekomst komen de camerafabrikanten met 1 universele lensmount voor alle merken camera's met adapters die zo goed als geen gewicht en volume toevoegen aan het hele set voor de oude lenzen. Maar dit is natuurlijk een utopia.
    dit zal nooit gebeuren, dan verkopen ze bijna geen objectieven meer
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

Comment

Ik heb in heel mijn leven nog nooit me laten leiden door testresultaten van dergelijke organisaties , om de heel eenvoudige reden dat ik er hard van overtuigd ben dat hierachter heel veel commercie schuilgaat… Degenen die denken dat alles neutraal zou gepubliceerd worden zijn er volgens mij aan voor de moeite… testresultaten worden maar al te graag gekleurd voor wat financien of andere voordelen, dat heeft het verleden al lang bewezen en niet alleen als het gaat over camera’s… Al die organisaties ( zoals ik ze noem ) zijn bedrijven, en een bedrijf dient winst te maken zo simpel is dat… Vraag eens de financiele resultaten op ( boekhouders/accountants hebben deze info vrij snel op hun scherm als ze willen ) en je zal onmiddellijk snappen wat ik bedoel...
      Al die bedrijven hebben geen enkele legale/officiele waarde, enkel een commerciele...
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Al die bedrijven hebben geen enkele legale/officiele waarde, enkel een commerciele...
        Mee eens. Misschien zijn er wel echte idealisten die onafhankelijk hun mening bloggen, maar het zal een minderheid zijn.
        Bij gebrek aan gelegenheid om zelf te gaan testen, is het vaak wel aangename lectuur.

Anderzijds is het wel goed dat ze een soort half gesponsord ambassadeursprogramma uitbouwen: fotografen die nieuwe spullen krijgen om te testen, geven je doorgaans wel een idee van wat je kan en misschien niet kan met een toestel, lens of accessoire. Daarom hoef je hun conclusies niet als een bijbel te lezen - daar heb je groot gelijk in.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Die zogenaamde universele lensmount komt toch weer een klein stapje dichterbij.Gisteren gelezen op sonyalpharumors,er is een nieuwe adapter uit voor Nikon F naar Sony E-mount.
          Specficaties oa.:
          EXIF reading Aperture control
          Autofocus control
          Vibration Resistance
          Support teleconverter ,enz.
          Wel niet goedkoop ,op ebay 329 eu,gewicht 250g.

Comment

Working...
          X