Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke systeemcamera...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: welke systeemcamera...

    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Ik hecht veel belang aan goede Jpegs en de Fuji voldoet hier perfect aan. (ik heb geen zin meer om uren aan mijn scherm gekluisterd te zitten)
    Kijk es aan. Ik heb met veel goesting deze topic gelezen, en alle overbodige discussies geskippet. Vanavond haal ik m'n X-E2 op. Ik ben benieuwd.
    Know what you know, and don't know what you don't know.

    Comment


    • Re: welke systeemcamera...

      Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
      Kijk es aan. Ik heb met veel goesting deze topic gelezen, en alle overbodige discussies geskippet. Vanavond haal ik m'n X-E2 op. Ik ben benieuwd.
      ge zult er veel plezier aan beleven
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • Re: welke systeemcamera...

        Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
        Kijk es aan. Ik heb met veel goesting deze topic gelezen, en alle overbodige discussies geskippet. Vanavond haal ik m'n X-E2 op. Ik ben benieuwd.
        Proficiat met je nieuwe aanwinst.
        Veel plezier ermee
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • Re: welke systeemcamera...

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Proficiat met je nieuwe aanwinst.
          Veel plezier ermee
          Merci,
          't is jouw opmerking in deze topic ergens ivm de kwaliteit van de JPGs die de doorslag gegeven heeft.... plus de tweedehands prijzen die toch wel aantrekkelijk worden. ;-)
          Know what you know, and don't know what you don't know.

          Comment


          • Re: welke systeemcamera...

            Even de thread van Bulke41 kapen. Kort even de situatie schetsen in 2010 mijn eerste camera gekocht, Olympus e420. Twee jaar later een tweedehands e520 gekocht. Net op tijd aangezien een paar 100 clicks later de spiegel het begaf in de 420. Beide toestellen werden vooral gebruikt op autosportwedstrijden en de occasionele reizen. In 2014 kocht ik mij een Nex3, ik was het wat moe om de e520 overal mee naar toe te sleuren. Over de nex3 ben ik altijd tevreden geweest uitgezonderd van de soms moeilijk te vinden submenus.

            Reeds enige tijd zit ik kijken om mij een zoomlens aan te schaffen, wat ik tot nu toe nog steeds niet heb gedaan. Ikzelf zit echter met twijfels. Zoomlens aankopen met nieuw systeem -> De alpha 6000 dan of terug overschakelen naar Olympus naar hun OM-D instapreeks. (Dit omdat ik altijd tevreden ben geweest over mijn olympussen en hier nog wat materiaal heb liggen).

            Wat in het voordeel spreek voor de Sony is dat ik, als ik me niet vergis, dezelfde batterijen kan gebruiken als in de Nex3.
            Voordeel van Olympus, normaal gezien zou ik met een adaptor mijn oude lenzen terug kunnen gebruiken. De vijfassige stabilisatie Ikzelf weet het zo niet.

            Ikzelf vind het vooral belangrijk dat ik plezier uit mijn hobby kan halen. Dit hoeft zeker niet met het meest hoogwaardige materiaal te zijn. En dit allemaal met weinig 'processen'. Om een idee te geven wat ik zoal fotografeer https://500px.com/renv3r

            Comment


            • Re: welke systeemcamera...

              Dag Renaat,

              De Sony A6000 is een prima camera met snelle AF en je kan ook je nex-3 batterij(en) blijven gebruiken.
              Voor de prijs van een ietwat zoomlens voor de Sony (bv. de 18-200mm) koopje op dit moment een Nikon D3300 + 18-55mm + 55-200mm (€ 499,00 in het warenhuis met een C.........).
              Geen pro-materiaal, maar het voldoet misschien wel aan jouw eisen?

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • Re: welke systeemcamera...

                Dag Jaja

                Bedankt voor je reactie. De boodschap liet, met de verschrikkelijke gebeurtenissen van dinsdag, iets langer op zich wachten. Ik heb de Nikon D3300 even bekeken, ziet er mij een interessant toestel uit, maar vooral de afmetingen vallen mij wat tegen. Ik ben echt op zoek naar iets compacters -> Iets wat in de lijn ligt met de Sony Nex. Toch bedankt voor je antwoord.

                Groeten Renaat.

                Comment

                Working...
                X