Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera aanschaffen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe camera aanschaffen

Jordij,

Momenteel wordt de Nikon D7200 beschouwd als één van de allerbeste DX-camera's (niet Full Frame).
    Ik ben van Canon overgeschakeld naar Nikon en heb er nog geen seconde spijt van.

Voorbeelden van de D7200?
    https://www.flickr.com/photos/jajabd...57652295207829
    https://www.flickr.com/photos/jajabd...57654478047048
    https://www.flickr.com/photos/jajabd...57649336395103
    https://www.flickr.com/photos/jajabd...57651753227975

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Daar zal ik zeker is naar kijken. Nikon ligt meestal niet lekker in de hand de kleinere modellen dan bij mij maar het is het kijken waard als ik uw foto's zie.

Comment

Wil je weinig ruis ga dan zeker voor een full frame. Een A7II is niet slecht maar de A7s doet het (veel) beter. De autofocus van deze laatste is dan weer niet geschikt voor actie.

Een Canon 6D doet het ook prima qua ruis. En gebruik je alleen het middelste af punt dan is die ook goed voor het snellere werk.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jordiij Bekijk bericht
          ik heb net ook is even zitten kijken naar mirrorless cameras.

de cameras die nu op mijn lijstje staan zijn:
          -sony a7ii (vanwege zijn goede werking bij hoge iso wat ik er van heb gezien)
          -canon 7d mark ii (vanwege 10 fps)
          -sony a77 ii (vanwege 12 fps)

kan iemand mij helpen met een keuze maken ui deze drie of heeft iemand een andere camera die hij kan aanbevelen? het enige wat me tegenvalt aan de sony a7 ii is zijn formaat ik heb liever wat groters in me handen maar daar is ook wel om heen te werken met bijvoorbeeld een grip.
          Beeldkwaliteit van de a7ii is op alle vlakken beter tot veel beter dan van de 2 andere, beeldkwaliteit vd 7d is het zwakst, vooral wat DR betreft.
          A7 is mogelijk zwakst wat AF betreft maar wel heel nauwkeurig maar voldoende snel voor jou doeleinden. Heeft ingebouwde beeldstabilisatie en je kunt praktisch alle bestaande lenzen gebruiken op dit toestel.

Er wordt momenteel vrij veel overgeschakeld van FF DSLR naar de a7 serie juist omwille van de compactheid, EVF en uiteraard ook de flexibiliteit.
          Ik heb geen glazen bol , maar laatste kwartaalcijfers van camera fabrikanten toont aan dat verkoop DSLR wereldwijd zakt, canon gaat zich vanaf nu meer toeleggen op mirrorless ipv DSLR , dus waar gaat DSLR naartoe.
          Als je nu DSLR koopt kun je die lenzen enkel via adapter nog gebruiken op systeem camera waar duidelijk de toekomst ligt. Niets mis mee , maar misschien is het beter van nu de juiste keuze te maken om te vermijden dat je binnen een paar jaar terug voor hetzelfde dilemma staat.

persbericht:
          Reuters reports that a shifting digital camera landscape are to blame for Canon’s weakening business. Smartphones are causing consumer demand for compact cameras to shrivel up, while mirrorless cameras are eating away at Canon’s market share for DSLRs, which have higher profit margins.

Comment

De a7s is zeker een mooi toestel. Alleen erg duur de a7s ii dan. De normale a7s is iets duurder dan de a7ii. Ik wil niet meer dan 2000 euro voor camera met lens uit geven. Ik vind de A7ii wel mooiere kleuren geven dan de a7s.
            Last edited by jordiij; 2 november 2015, 17:35.

Comment

De Samsung NX1 is ook een excellente mirrorless. 15fps.
              Krijgt overal zeer goede kritieken.

Het probleem van deze soort camera's is het beperkt aantal lenzen
              die beschikbaar zijn.
              Rudi
              Last edited by rudimaes; 2 november 2015, 19:23.

Comment

Dat is waar ik ook tegenaan hik om een een mirorless te kopen. Er zijn wel een redelijk aantal lenzen voor te koop alleen nog niet veel op de tweedehands markt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jordiij Bekijk bericht
                  Dat is waar ik ook tegenaan hik om een een mirorless te kopen. Er zijn wel een redelijk aantal lenzen voor te koop alleen nog niet veel op de tweedehands markt.
                  een van de voordelen van systeemcamera's is juist dat je praktisch alle bestaande lenzen kunt gebruiken.

Comment

in combinatie met een adapter bedoelt u dan denk ik? ik heb zelf nog geen eigen lenzen dus kan dan gelijk kopen wat er voor gemaakt is alleen ik zie dat de lenzen voor de sony a7 nog al duur zijn. ik ga van de week wel is even informeren bij de plaatselijke foto zaak is ff kijken wat ze daar hebben liggen. wat ik zij over niet meer dan 2000 euro voor camera met lens mag natuurlijk ook met kit lens zijn. ik snap dat e voor die prijs geen f2,8 lenzen heb maar die kan ik altijd later aan schaffen.

Comment

E-mount lenzen (FE) zijn duur en niet duur, maar ze zijn zekers niet goedkoop. Als je kijkt naar de DXO-ranking zitten er 4 FE lenzen in de top 10, geen enkele Canon en eerste nikon lens van rondom de 7000$ pas op 11ste plaats
                      Samen met de sigma 35mm zijn de EF lenzen in die top 10 veruit de goedkoopste. Hiermee wil ik niet zeggen dat Sony lenzen goedkoop zijn maar dat alles relatief is.

Zekers als je FF gaat en rond de 1500€ wil uitgeven voor een body denk ik dat je tussendoor ook al eens een betere lens wenst te gebruiken, en spijtig genoeg zijn die nog altijd vrij duur.
                      Indien dat een bezwaar is zou ik voor APS gaan.

Comment

Dat is op termijn zeker geen bezwaar dan praat ik niet over jaren maar gewoon een aantal maanden na aanschaf van body met goedkopere lens. Maar wat ik kon vinden zo snel waren het alleen mega dure lenzen van meer dan 2000 euro per stuk. Maar ik zal wel is verder zoeken.

Comment

Haloween wordt ook ingevoerd uit Ierland/de VS - vanaf de 11e lens zijn we dus gekoeioneerd. Snif - ik ga denk ik met fotografie stoppen

[haha - dat had je gedacht - ik hoop op koopjes - a-mount uiteraard!]

Kijk ook zeker 's op de 2dehandsmarkt - naar mate er meer naar systeemcamera gaan, komen er tal van opties tegen betaalbare prijzen. Dat geldt niet alleen voor a-mount, maar voor veel DSRL's - er wordt veel materiaal te snel weggedaan, omdat het niet meer boeit, of omdat de iphone goed genoeg blijkt te zijn (alles kan niks moet). Het moet misschien net niet die laatste nieuwe zijn - de verschillen met het modelleke van de generatie daarvoor is misschien gering genoeg om die sprong te wagen (een A100 zegt dat dit bij u 't geval kan zijn).

Probeer zeker eens na te trekken of u met die a77II niet uw ding gevonden heeft - voor 900€ in mediamarkt - da's betaalbaar lijkt me (test of het u bevalt OVF vs. EVF de ene is happy, ik dus - de andere kan er niet mee leven). En daar is genoeg f2.8 glas voor - en dan kan u dat glas wat u kan ontlenen rustig verder bezigen (en uitkijken naar nog mooier/beter). Kan u nog even wachten op de a68 - die zou voor 600€ op de markt kunnen komen (december/januari?) - dan kan een iets duurdere lens kopen - mocht je dat wensen - dit als u gewoon een verlengstuk voor de a100 zou wensen.

Er zijn veel beslissingen te nemen - en dat Jordii moet u zelf doen - kunnen we echt niet in uw plaats maken. Ga naar de Fnac, Mediamarkt - fotoboer - en pak vast die toestellen. Of haal wat manuals af (Sony en anderen stellen die wellicht ter download, een merk dat dit niet doet - koop ik gewoon niet - ik wil firmwares zien, software, manuals en goeie support) en blader die door - en noteer wat voor u belangrijk is.

Een troost - u zal moeite moeten doen om een slecht nieuw toestel te kopen. Laat los die mount, laat los die mirror - en ga met een open geest op zoek naar wat u nodig heeft, en wat uw wensen zijn. Dat kan gerust iets heel traditioneels zijn, nu kan u die keuze maken, als u veel materiaal heeft, gaat het pijn doen in de geldbeugel - maar gezien u wellicht al even aan't nadenken is - gaat u weer voor lange tijd verder kunnen.

Comment

Working...
                          X