Ik had een nikon D7000 met verschillende goede lenzen.
De hele boel hier verkocht (te zwaar, reuma) en een 1 nikon V2 aangeschaft met een lensje of 3.
Probleem: ik fotografeer amper nog, vind hem te traag voor actiefotografie (vooral honden)...
Dus terug op zoek naar de "perfecte" camera... helaas...
wat moet een toestel absoluut hebben voor me:
-keuze van focuspunt (mis ik enorm)
-snelle autofocus en snel afdrukken
-continu-opname
-beetje lichtgevoelige en betaalbare lenzen er zij zijn meegenomen, anders volgen die later wel
wat heb ik niet nodig:
-fullframe
-filmfunctie
-uitgebreide flitsmogelijkheden
indien mogelijk niet al te zwaar maar zoals ik ontdekt heb is dit geen harde eis meer.
zou een D3300 snel genoeg zijn? (minstens vergelijkbaar met mijn vroegere D7000)
D5500?
toch de duurdere D7200 en doorsparen voor lenzen?
canon alternatief?
pentax zou een tragere autofocus hebben lees ik...
olympus heb ik vroeger ook nog gehad en was toen ook een fijne camera
Er is zo gigantisch veel aanbod... moeilijk kiezen dus maar aangezien ik terug van 0 moet beginnen ben ik niet merkgebonden, elk nadeel heeft zijn voordeel ;-)
De hele boel hier verkocht (te zwaar, reuma) en een 1 nikon V2 aangeschaft met een lensje of 3.
Probleem: ik fotografeer amper nog, vind hem te traag voor actiefotografie (vooral honden)...
Dus terug op zoek naar de "perfecte" camera... helaas...
wat moet een toestel absoluut hebben voor me:
-keuze van focuspunt (mis ik enorm)
-snelle autofocus en snel afdrukken
-continu-opname
-beetje lichtgevoelige en betaalbare lenzen er zij zijn meegenomen, anders volgen die later wel
wat heb ik niet nodig:
-fullframe
-filmfunctie
-uitgebreide flitsmogelijkheden
indien mogelijk niet al te zwaar maar zoals ik ontdekt heb is dit geen harde eis meer.
zou een D3300 snel genoeg zijn? (minstens vergelijkbaar met mijn vroegere D7000)
D5500?
toch de duurdere D7200 en doorsparen voor lenzen?
canon alternatief?
pentax zou een tragere autofocus hebben lees ik...
olympus heb ik vroeger ook nog gehad en was toen ook een fijne camera
Er is zo gigantisch veel aanbod... moeilijk kiezen dus maar aangezien ik terug van 0 moet beginnen ben ik niet merkgebonden, elk nadeel heeft zijn voordeel ;-)
Comment