Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D7200

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
    @ jaja als dat allemaal uit de D7200 komt...dan ben ik verkocht maar weet wel dat u foto's 1 voor 1 pareltjes zijn alleen al qua compositie.
    @danielsl Ik was helemaal niet tevreden van de D7000 toen. Daarom dat ik hem terug heb verkocht.
    Er waren inderdaad grote problemen met een grote lichting van de D7000. Die van mij had ook een backfocusprobleem, 2 keer laten herstellen en toen was hij nog niet goed. Toen een heel boze brief geschreven naar Nikon en toen een nieuw toestel gekregen. Die perfect werkt. Ik weet zeker dat Jaja met de D7000 dezelfde foto's had kunnen maken als met de D7200
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Is deze nu zoveel beter dan de D7100?
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Als D7100 eigenaar is de D7200 geen grote upgrade!
        Dit zijn de verschillen (bron: dpreview.com):

Ik stond voor de keuze een paar maand geleden en toch gekozen voor de D7200, daar ik toch vaak vertoef op sport events (MTB, piste, baanwielrennen,...) heb ik toch voor de grote buffer gekozen.
        Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

Comment

buffer lijkt idd de enige geldige reden voor een overstap tss de 2.

Comment

Ik heb vandaag de D7200 getest bij Grobet met de 18-140mm erop ik mocht mijn eigen sd-kaart gebruiken om zo de resultaten te zien op mijn pc thuis. Ik had mijn paspoort afgegeven en mocht de D7200 gebruiken voor een dik uur. Spijtig dat het weer wat aan de donkere kant was. Ik vond de resultaten eigenlijk redelijk goed al waren de foto's aan de donkere kant en hier en daar had ik ook wel wat foto's die niet echt scherp waren. Ik had 1 scherpstelpunt ingeschakeld en heb alle foto's genomen op diafragma voorkeuze. Plus de jpegs op fine en optimale kwaliteit. Had de verscherping ook wat hoger gezet. De resultaten vielen zeer zeker mee al had ik er precies wel meer van verwacht maar ik denk dat ik hem niet echt optimaal kunnen gebruiken heb en de kitlens presteerde eigenlijk niet slecht. De AF is fantastisch en heb ook een foto genomen in de zaak op iso 4000 en die was nog steeds subliem. Al bij al ben ik wel tevreden over de test ik hoop dat mijn Tamron 17-50mm 2.8f non vc misschien nog beter werkt op de D7200.
            Ik denk dat ik hem wel ga aanschaffen want mijn D90 begint wat achterstand te hebben met hogere iso waarden.
            Grtz
            Templar
            Over de 18-140 lees ik niet zoveel lof.
            Stel wel vast dat fotograferen bij lagere sluitertijden sneller onscherpte geeft met een 24Mp sensor.
            Hierdoor moet de iso al wat hoger gezet worden.
            Mijn D7000 had ook een focusprobleem en kon er mijn 70-200 niet op gebruiken (zelfs calibratie in toestel hielp niet).

Ben wel tevreden van mijn D7200. Zeker de moeite waard!
            Ben ook nog tevreden van mijn D300s (ook al is deze al enkele jaartjes)

MVG,

Frankyboy yang
            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Hallo,

Ik heb geen klachten over de 18-140mm. Snelle autofocus, prima stabilisatie en een erg goede prijs-kwaliteitverhouding.
              Ook mooie kleuren en een prettig bereik.

Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Presteerd de 70-200 mm goed op de D7200.?
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Presteerd de 70-200 mm goed op de D7200.?
                  Heb vorige week zaterdag maar een stuk of 60 foto's gemaakt op de voetbal van m'n zoontje (was wat ziek).
                  Er zaten +/- de helft onscherpe bij! Had mijn toestel vrijdag avond afgehaald en moest nog alles afstellen.
                  Was content dat de scherpte er dadelijk recht op zat bij AF-S. Had me voorgenomen om eerst in jpg te werken en daarna in RAW.
                  Voor de bewegende beelden ben ik naar 3D focus gegaan omdat bij 9 of 15 scherpstelpunten de doorloop niet meeging.
                  Moet dit nog uitzoeken! Contrasten en kleuren zijn in jpg meer opgetrokken. De RAW files zijn neutraal en daar ben ik blij mee.
                  De 70-200 doet het goed op de D7200. Nu heb ik wel nog niet uitgebreid getest en vergeleken met de D300S. Heb nog wat tijd nodig om het toestel degelijk af te stellen en er mee te werken.
                  Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Working...
                  X