Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix DMC-FZ10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Volgens de ervaringen op de fora die ik lees zou ruis een ernstig probleem zijn.

    Oppassen dus met reclame en sample-fotokes van kommercieele websites!

    Comment


    • #17
      Don, ik heb ook al wat fora doorworsteld en blijkbaar is het vaak een subjectieve opmerking. Op volgende site bijvoorbeeld wil iemand de nieuwe minolta Z3 ruilen voor de panasonic FZ20 juist omdat hij met Panasonic gelezen heeft dat er veel minder ruis is dan bij nieuwe dimage Z3 (die naar mijn bescheiden mening trouwens als plastic aanvoelt). Des te meer je leest, des te meer je door de bomen het bos niet meer ziet geloof ik. Eerst ging ik overtuigd voor de Olympus C-765 maar het ontbreken van IS heeft me hiervan doen afzien. Minolta dimage Z3 is naar het schijnt de snelste autofocus camera in zijn soort maar zoals gezegd, dit weekend in mijn handen gehad en het voelt aan als goedkope rommel (wat niet wil zeggen dat het geen kwaliteit kan zijn maar toch) Panasonic FZ10 net iets te groot, dus toch maar de FZ3? (voornamelijk voor vakantiefoto's bij goede weerstomstandigheden). Kan er iemand voorbeeldjes posten van goede/slechte foto's met FZ10?

      Comment


      • #18
        Alles is subjectief.

        Bovendien hebben we niet allemaal dezelfde doelstellingen.
        Zo zal de fanatieke reflex-man die 5 kg materiaal meezeult andere doelstellingen hebben, dan ik ,met mijn proppeschieterke van 200 gram.

        Maar in de loop der jaren heb ik wel 1 ding geleerd.
        Ik wil , als ik iets koop, precies weten waar ik aan toe ben.

        En dan mag je niet te snel alles geloven.

        Comment


        • #19
          Originally posted by makkie
          Don, ik heb ook al wat fora doorworsteld en blijkbaar is het vaak een subjectieve opmerking. Op volgende site bijvoorbeeld wil iemand de nieuwe minolta Z3 ruilen voor de panasonic FZ20 juist omdat hij met Panasonic gelezen heeft dat er veel minder ruis is dan bij nieuwe dimage Z3 (die naar mijn bescheiden mening trouwens als plastic aanvoelt).
          Welke site?
          En natuurlijk zal Panasonic zeggen dat hun FZ20 minder ruis heeft dan de Z3 van Konica-Minolta... 't Is dan ook een concurrent...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #20
            Originally posted by Don
            De Fz3 heeft 3 Mpixels.
            Is kleiner, maar ook kleiner lcd.(en duidelijk lichter)
            (geen manuele focus??)

            Fz15 heeft 4 Mpixel.
            Fz20 heeft 5 Mpixel.
            Hebben dezelfde dezelfde afmetingen.(groter body)

            Voor mij is de 15 het meest interessant, denk ik...
            Als de resultaten bekend zijn. (echte gebruikers)

            Maar de verkrijgbaarheid is nog erg onduidelijk,
            Veel leest men dat de 15 alleen voor de Am.markt is.


            In Keulen kunt u vanaf 28 september tot en met 3 oktober die nieuwe teostellen testen en uitproberen op de Panasonic stand, dan kunt u ze v ergelijken met de Minolta's en ga dan eens even langs de Canon stand. Trek dan je conclusies !

            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #21
              Hallo,

              Ik heb dit toestel al enige tijd en ben er zeer tevreden over, het is wel juist dat vanaf iso 200 de ruis toch wel degelijk zichtbaar wordt ..
              Maar prijs kwaliteit vind ik het toch wel een goed toestel met vele mogelijkheden dankzij de zoomlens en de voledige manuele bediening ...
              voorbeelden kan je zien op volgende website http://tutibene.fotopic.net, de foto's zijn soms wel wat gecorigeerd in ps.

              vriendelijke groeten

              Dirk

              Comment


              • #22
                Aan Otto Knap,

                Heb jij al een vermoeden welke conclusies ik dan zou trekken?

                Alle info welkom.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Don
                  Aan Otto Knap,

                  Heb jij al een vermoeden welke conclusies ik dan zou trekken?

                  Alle info welkom.
                  Ja het wordt de nieuwe Canon met een 8,0 megapixel CCD, 7x L-serie zoomobjectief, hybride AF systeem en Micro-Ultrasone Motor (USM).

                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #24
                    Ah..

                    Zo een 500 Euro zekers?

                    Comment


                    • #25
                      Inderdaad, ik ben de link van de website vergeten meegeven en helaas ik vind hem niet onmiddellijk terug. 't ging in ieder geval over een discussie tussen gebruikers, dus zeker niet op de website van Panasonic geplukt (eigen kind schoon kind). Ik had gisteren ook nog iets gelezen over een vergelijkende test ivm ruis en de FZ 10 kwam er met ISO 50 als een van de beste uit, op ISO 100 als heel goed gemiddelde, op ISO 200 op gemiddeld en vanaf ISO 400 onder gemiddeld. Het ging wel over een vergelijking van gelijkaardige toestellen natuurlijk. Ik moet toegeven, ik weet het niet meer wat te kopen, heb al heel positieve dingen gehoord over die Oly C-765 en heb op internet voor de C-740 (uitlooptoestel) een prijs gevonden van maar 195 euro (maar wat met de shutterlag) Wat de meeste commentaren over toestellen betreft lijkt het wel zo dat de meesten tevreden zijn met wat ze hebben en afbreken wat ze niet hebben, dus daar hebben wij als toekomstige kopers ook niet veel aan....

                      Waar in Keulen kan je juist gaan testen? Is dit een fotozaak of een soort beurs waar je terecht kan?

                      Comment


                      • #26
                        indien het U mocht interesseren persoonlijk heb ik ook de FZ10,
                        het toestel brengt mij hetgeen IK ervan verwacht en ben er heel tevreden over
                        neem eens een kijkje op http://jpsphotos.fotopic.net/
                        D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                        Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                        en ewa flitsspeelgoed

                        Comment


                        • #27
                          JP, ik wil hier geen kritiek geven maar ik heb de foto's bekeken en ik vind dat er vrij veel ruis op zit. bijvoorbeeld het hondje aan de kerstboom (in tegenstelling met andere hondje want dat is wel zuiver), de vlinders, brusselse rue de boucher,...het kan natuurlijk ook met de internetresolutie te maken hebben, maar als het niet zo is, dan heb je me nu willens nillens terug zwaar aan het twijfelen gebracht...nogmaals, ik wil zeker geen persoonlijke kritiek uiten

                          Comment


                          • #28
                            Makkie, Het is mogelijk dat het hondje met kerstmis nog met mijn powershot is genomen, de brusselse trip en de wandelingen echter met de FZ10, dien wel op merken dat ik als beginner zovell mogelijk tracht in manuele mode te werken om een inzicht in de instellingen te krijgen. Het spijt me als ik je weer aan het twijfelen heb gebracht maar IKZELF vind dit een toestel dat aan MIJN verwachtingen voldoet. Je bent echter altijd welkom om tijdens mijn verlof tot begin sep het toestel eens bij mij te komen uitproberen. Hoeilaart.
                            groetjes.
                            D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                            Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                            en ewa flitsspeelgoed

                            Comment


                            • #29
                              JP, bedankt voor het aanbod. Ik kan me voorstellen dat als je na een point en shoot periode beslist om alles manueel te doen, er inderdaad wat proberen aan te pas komt. Ik hou me trouwens al vast voor mijn eerste manuele probeersels want ik doe nu ook alles volautomatisch...Hoe is je ervaring met de volautomatische functie van de FZ10? Ik weet het, waarom dat geld geven aan toestel met veel manuele functies als je enkel automatisch gebruikt, maar ik wil graag een ultrazoom en ik ben wel van plan om me een beetje te gaan verdiepen in manuele opties.

                              Greetz

                              Comment

                              Working...
                              X