Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    noob=niets over objectieven bekend, wat is niet Nederlands aan?
    Heerlijk!
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #17
      Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

      Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
      Stabilisatie op zowel stand 1 als 2 getest. Ondertussen ook een firmwareupdate gedaan, maar nog geen verandering.
      Het moet dan wel bijna iets zijn in de instellingen van het menu. Voorlopig nog niet gevonden, maar ik zoek verder.
      Ik werk al enkele jaren met deze combinaties maar volgens mijn weten is er geen instelling in het menu waarbij de stabilisatie kan worden uitgeschakeld bij bepaalde lenzen.
      Aangezien U zei dat deze 1DX wel perfect werkt met de 70-200 ?
      Ook wel eigenaardig vind ik dan het feit dat deze beide lenzen dan wel werken op de 5DIII ...

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #18
        Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

        Oorspronkelijk geplaatst door Peter M Bekijk bericht
        Ook in stand 3 hoor je een geluid in de lens van de stabilisatie.
        Net even getest met beide lenzen en 1Dx alvorens ik hier iets over schreef omdat ik zeker wilde zijn, maar het is zoals ik dacht,
        op stand 3 hoor je de stabilisatie helemaal niet, het geluid dat je hoort in de lens is de scherpstelmotor die reageert bij het half indrukken van de shutterknop.
        Trouwens bij deze lenzen hoor je de stabilisatie praktisch niet, op geen enkele stand I II of III
        Je kan het enkel visueel vaststellen in stand I en stand II, op stand III zie je geen stabilisatie van het beeld

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

          Misschien ingesteld op de camera : dat de voorste buttons op de lens zelf (die aan de zonnekap) pas de stabilisatie inschakelen... Of kan dat niet?

          Comment


          • #20
            Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

            hou je ons op de hoogte wat uiteindelijk de oplossing wass en of het probleem ?

            Comment


            • #21
              Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              noob=niets over objectieven bekend, wat is niet Nederlands aan?
              Waarschijnlijk moet je betalen per ingetikte letter,vandaar die onnozele afkorting, maar waarschijnlijk ben ik maar een domme Vlaming die je afkorting niet begrepen had...

              Comment


              • #22
                Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
                ...maar waarschijnlijk ben ik maar een domme Vlaming die je afkorting niet begrepen had...
                En we zijn nog steeds met een verpletterende meerderheid
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #23
                  Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
                  Waarschijnlijk moet je betalen per ingetikte letter,vandaar die onnozele afkorting, maar waarschijnlijk ben ik maar een domme Vlaming die je afkorting niet begrepen had...
                  Noob: betekenis

                  Die afkorting was een grapje van onze vriend.

                  Comment


                  • #24
                    Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                    Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                    Noob: betekenis
                    Die afkorting was een grapje van onze vriend.
                    De ironische toelichting kon ik wel smaken. De oorspronkelijke commentaar iets minder.
                    FF verder off topic gaan...

                    Zoals de link zegt, wordt de term gebruikt om een onervaren iemand aan te duiden, een 'nieuweling' dus. Een andere woordkeuze had bij uitbreiding ook kunnen zijn: sukkel, prutser, amateur, ...
                    In het Engels zegt men dan een beetje smalend 'newbie'. Dat wordt dan afgekort tot 'newb', en na wat meer verbastering krijg je 'noob'.
                    De nerds onder ons (gamers en programmeurs in de eerste plaats) vervangen de klinkers ook nog door cijfers, en dan krijg je een 'n00b'.

                    Tot zover de taalles van vandaag
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #25
                      Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                      Waarom ben ik hier in godsnaam aan beginnen lezen?????
                      MVG. Hugo

                      Comment


                      • #26
                        Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                        ff on topic, ik zou deze vraag samen met deze discussie even naar Canon helpdesk sturen en afwachten wat hun commentaar is.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #27
                          Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                          ff on topic, ik zou deze vraag samen met deze discussie even naar Canon helpdesk sturen en afwachten wat hun commentaar is.
                          Voor het off-topic ging heb ik ongeveer hetzelfde geadviseerd, maar dat was geheel onnozel en het forum zou het wel weten.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #28
                            Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                            Al iets wijzer?

                            Comment


                            • #29
                              Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                              Sorry voor mijn afwezigheid de voorbije week, maar last minute nog weekje naar de pyreneeën vertrokken.
                              Vandaag eindelijk terug thuis en verder gezocht op het probleem en gevonden!

                              Bedankt allemaal voor de tips en het mee zoeken! de contacten moesten wel proper zijn aangezien de lens met een andere camera werkte, en de camera ook met een andere lens.
                              De instelling van stabilisatie-modus klopte ook (mode 3 zie je de stabilisatie inderdaad niet door de zoeker omdat deze pas ingaat bij het volledig indrukken van de ontspanknop).

                              Het komt door een instelling op de canon 1dx. De vorige eigenaar (heb deze 2dehands gekocht) had in het menu 'C.Fn5: operation' een aangepaste bediening ingesteld voor verschillende knoppen.
                              Zo ook voor de lens 'AF-stop' knop van de 300mm II en 500mm II (welke ik nog niet gebruikt had en mij onbekend was). De functie was hier gewijzigd van 'AF-stop' naar 'stabilisatie) en blijkbaar werkt de stabilisatie dan enkel nog als je deze knop indrukt... De stabilisatie was dus eigenlijk verplaats van de ontspanknop naar de AF-stop knop op de lens..

                              Zoals iemand hier dus al had gezegd; de 1dx heeft zoveel instellingen! Maar als iets niet werkt zoals het standaard hoort lijkt bovenvernoemd menublad (aangepaste bediening) een rede te kunnen zijn!

                              Nogmaals bedankt om mee te zoeken en hopelijk kan dit ook andere nog helpen. Door deze fout heb ik wel de 1dx beter leren kennen

                              Comment


                              • #30
                                Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                                Bedankt voor de uitleg.
                                Zo zie je maar, er zijn zoveel instellingen mogelijk tegenwoordig ...
                                Heb het net ook even geprobeerd maar lijkt me niet nuttig in mijn geval

                                grts
                                Sieg
                                Last edited by Sieg; 13 september 2015, 18:15.
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X