Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d7100 of Sony a6000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon d7100 of Sony a6000

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
    ...
    Dat puntje meer of minder bij DxO da's geleuter in de marge - we hebben nog een klein beetje progressiemarge in de sensoren en dan zijn we er gewoon - tenzij men echt iets revolutionairs gaat ontdekken, zitten we dus bijna op de limiet. ...
    .. en uw statement is gebaseerd op ???
    zijsprong ...
    aangezien de huidige technologie constant minder plaats in neemt, kijk maar naar de technologie van de cpu bouw. Van Intel haswell 22 nm naar skylake 14 nm en 11 nm in de pipeline op een niet noemenswaardige tijdsschaal ... Er zal dus meer power komen in de sensors EN méér plaats voor de foto-sensels .. en wat laat u toe te besluiten dat deze downscale technologie geen betere kwaliteit van de individuele fotosensors wells voor gevolg heeft ? bvb minder ruis om maar, in het wilde weg, iets te noemen ... wat zou de bouw van een "intelligente" fotosensor op well nivo in de weg staan ? zeker niet de afmetingen IMHO.

& BTW ik heb juist een A6000 gekocht en dat is een verbluffend stukje speelgoed .. want dat is het voor velen van on toch maar ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht

& BTW ik heb juist een A6000 gekocht en dat is een verbluffend stukje speelgoed .. want dat is het voor velen van on toch maar ?
      goeie keuze

Je zal zien wat een kwaliteit uit die sensor komt....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kate86 Bekijk bericht
        Iemand nog ervaring met de D5500? Moet je soms wel meer het menu induiken dan met de 7100 maar wel een stuk kleiner en lichter.. (d7100 heeft wel weer een built in focus motor)
        Ik heb de D5200 en naar ik zie moet je inderdaad meer met het menu werken (minder zaken onder de directe knoppen op de body).
        Tenzij het echt snel moet gaan is dit iets waar je zeker mee kan leven, al was het ook een deel gewenning (na de D810 gewoon te worden was het soms weer eens wat zoeken/wennen).

Comment

Die paar % verschil - voor wat wij gewone gebruiker daarmee doen, is dat onbelangrijk aan't worden - de sensoren zijn goed genoeg - zaken zoals AF, en andere details worden belangrijker.
          Je moet naar andere aspecten gaan kijken - wat zit in de camera - wat wil ik, wat hindert me in 't gebruik.
          Als we zien wat een vooruitgang Samsung boekt, prijs/kwaliteit niet slecht (een zeer goeie sensor trouwens in de nieuwste reeksen de 28Mpix) - maar qua gebruiksgemak denk ik dat er nog werk aan de winkel is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            goeie keuze

Je zal zien wat een kwaliteit uit die sensor komt....
            ja, ik heb het al gezien Heb dit week einde een test shoot gedaan ... IK heb een RX100II, ik wist dus ongeveer wat er te verwachten was .. de tracking capaciteit van de camera in combinatie met de gezichtsherkenning en de 11 frames/sec zijn ronduit verbluffend. en ik miste geen enkele frame met een OOF !! amazing !!

Comment

Stefan_C,

Ik heb een heel leuke Fuji XF 35mm f1.4 en een Samyang 10mm f2.8 voor op de X-T1 of X-A1 ... Die heb ik voor de Nikons (nog) niet ...
              En als er grote contrasten zijn, zoals bv. de avondhemels, dan haal ik meestal ook wel een Fuji naar boven.
              Maar, het is nog even zoeken welke camera het best inzetten is voor welk doel.

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
              En wat is de rol vd Fuji's? want lijkt dat alle werk door die 2 Nikons gecovered is? :-)
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Naast een Nikon D7000 heb ik hier ook een systeemcamera (Fuji X-T1) in huis. Het is nooit mijn bedoeling geweest om de D7000 weg te doen, want in vele situaties gebruik ik hem nog (actie, flitslicht, ...).
                Dus Kate, ik zou de overstap naar systeemcamera pas doen wanneer je 100% overtuigd bent. Zo niet, blijf bij de DSLR.

Om op de andere discussie te reageren: de Fuji is misschien niet het meest compacte alternatief als reiscamera (met een 18-55 of 18-135), maar zijn grootste sterkte zijn de schitterende prime lenzen. Hierin in hij onklopbaar. De 23mm, 35mm en 56mm zijn optische juweeltjes. Bovendien is hij met zo'n prime lens ook nog redelijk compact. Het is omwille van deze primes dat ik de Fuji nooit van de hand zal doen.
                En laat ons eerlijk zijn, zelfs met een zoomlens is de Fuji nog altijd net iets compacter dan een DSLR.
                Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                Fujifilm X100V

Comment

toch wel opmerken dat je de fuji's nog moeilijk kunt vergelijken, zowel wat beeldkwaliteit als AF en tracking betreft, met recente systeemcamera's. Zekers niet te vergelijken met toestellen uitgerust met BSI sensor zoals NX1, ook je d7000 zal maar een mal figuur slaan als je hem naast bvb een nx1 plaatst.
                  De opvolger van de a6000 zal vrij zeker van NX1 niveau zijn maar dan in compactere body. Systeemcamera's zij momenteel de DSLR's aan het voorbijsteken en dit aan een hels tempo.

Comment

NX1 is goed, veel detail in de beelden. Focus laat hier en daar toch nog wat steken vallen, betert met elke firmware.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                      NX1 is goed, veel detail in de beelden. Focus laat hier en daar toch nog wat steken vallen, betert met elke firmware.
                      Je moet de volgende video eens bekijken.
                      De GH4 was mijn Nr1 toestel, maar uit vele reviews is gebleken dat de focus tracking sucks.
                      Point to point is die razend snel met de DFD (zelf heb ik ook de FZ1000).
                      Ik vind de GH4 een prachtig toestel, maar ik denk dat de FZ1000 zelfs beter volgt en de G7 misschien ook.

Zodoende kwam ik de volgende video tegen ivm de NX1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        toch wel opmerken dat je de fuji's nog moeilijk kunt vergelijken, zowel wat beeldkwaliteit als AF en tracking betreft, met recente systeemcamera's. Zekers niet te vergelijken met toestellen uitgerust met BSI sensor zoals NX1, ook je d7000 zal maar een mal figuur slaan als je hem naast bvb een nx1 plaatst.
                        Wat een onzin schrijf je, niks verleerd, je moeilijk vergelijken en zet dan vier vergelijkungen achter elkaar. Hoe zo moeilijk vergelijken?
                        Vaststellen dat iets veel beter of slechter is ook vergelijken.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Je moet de volgende video eens bekijken.
                          De GH4 was mijn Nr1 toestel, maar uit vele reviews is gebleken dat de focus tracking sucks.
                          Point to point is die razend snel met de DFD (zelf heb ik ook de FZ1000).
                          Ik vind de GH4 een prachtig toestel, maar ik denk dat de FZ1000 zelfs beter volgt en de G7 misschien ook.

Zodoende kwam ik de volgende video tegen ivm de NX1
                          Filmen doe ik er niet mee. Merk alleen dat ofwel een ganse fotoserie in focus is, ofwel maar enkele en slaat ie bal zo goed als helemaal mis. Bij m'n andere toestellen (gh3 of omd-em1 of vroeger nikon d700) is die balans constanter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                            Focus met de nieuwe S-serie lenzen is heel snel en vrij accuraat zelfs bij 15fps, ik weet niet waar je het over hebt , met welke lens, welk situatie welke af-mode etc. Elk toestel is uiteraard vatbaar voor verbetering maar in vergelijking met DSLR staat dit systeem toch al ver hoor. Met bvb de 50-20mm lens is de hit-rate bij 15fps (beelden/seconde) toch vrij hoog . In vergelijking, snelste APS DSLR kan amper 10fps seconden halen en dit met ongeveer zelfde percentage aan hits, snelste pro FF DSLR haalt ook maar 12fps. (14fps zonder AF).

Mijn punt is eigenlijk dat in het verleden AF nog een zwak punt was bij systeemcamera's, verandering is er gekomen met de sony a6000 maar Samsung is nog een stapje verder gegaan dank zij BSI sensor technologie. Is de enige fabrikant welke momenteel toestellen met deze technologie op de markt heeft binnen APS. Sony heeft wel FF BSI sensors en zal waarschijnlijk kortelings ook APS-toestel met BSI sensor technologie met daarbij zeer geavanceerd af systeem lanceren. Andere fabrikanten van systeemcamera's zullen dit ook overnemen, dus nu nog investeren in DSLR is eigenlijk niet zo een slimme beslissing.

Natuurlijk met zijn 28mp bevatten NX1 opnames veel detail, maar NX1 presteert daarbij ook heel goed bij weinig licht en heeft ook nog een hoog dynamisch bereik, is ook eigen aan BSI technologie en ook iets wat men mag verwachten van de volgende toestellen welke op de markt komen.

Comment

Ja, met S-serie lenzen. 16-50/2.8 en 50-150/2.8
                              Er gaan idd meer bsi sensoren komen.

Comment

Een groot nadeel van die NX1 is dat je geen live view hebt bij 15fps. Ik geloof zelfs dat het beeld helemaal zwart wordt door de evf. Begin zo maar eens je onderwerp te volgen.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                                X