Misschien beetje voorbarig kweenie ma ik ondervind bij avondwedstrijden voetbal en indoor sportmanifestaties dat ik met mijn 7D relatief snel ruis heb (boven 1600 ISO). Ik zou mijn 7D zeker niet wegdoen (heb em nauwelijks 1 jaar geleden nieuw gekocht) en vraag mij af of ik niet beter voor een 2de body zou sparen. Heb de indruk dat veel mensen hier over meer dan 1 body beschikken dus zo uitzonderlijk zou dat niet zijn voor een hobbyfotograaf
. Nu lijken mij qua budget/kwaliteit voor sportfotografie de enige opties de 7D mark II en de 5D mark III. Bij de 7D mark II heb je ontegensprekelijk het voordeel van het telebereik terwijl de 5D mark III beter zal scoren bij low light. Ik zit dus met een dilemma. Mijn vraag is eigenlijk vooral: zou het aanschaffen van een 7D mark II zijn geld waard zijn of zou ik beter iets meer sparen en meteen voor een full frame camera gaan? Laat ons stellen dat het aandeel van avondwedstrijden en indoor sportevenementen maximum rond de 20% ligt van mijn fotoreportages. Voor sport heb ik als lens de 70-200mm f/2.8 eventueel te combineren met de extender 1.4
![Stick Out Tongue](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/tongue.gif)
Comment