Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GH4 vs A7II...battle ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: GH4 vs A7II...batlle

    Bedankt hee... weeral kosten...hahaha..zal het eens op mijn lijstje te zetten

    Comment


    • #32
      Re: GH4 vs A7II...batlle

      Het album wat ik hogerop gelinkt had ben ik zo wat aan 't veranderen.
      Staat nog een vb met HSS op 1/2000s.

      Comment


      • #33
        Re: GH4 vs A7II...batlle

        w00ha,
        Als ik twijfel of iets door de brievenbus kan, dan laat ik het toekomen op't werk. Daar overhandigt men dat aan levende personen, zonder dat het in een te kleine ruimte gewurmd moet worden. En je bent zeker dat je niet thuis moet blijven. Ik weet niet dat zulks bij u mogelijk is, bij ons is dat een van de weinige "bedrijfs-voordelen" - maar ik ben er wel blij om, nu ik uw verhaal lees.

        Comment


        • #34
          Re: GH4 vs A7II...batlle

          Nu we wat meer gewend of gehecht zijn aan de A7II wil ik mijn bevindingen even aanvullen.
          Van mijn eerste indrukken moet ik maar één mening herzien, dit wat de video-mode betreft.

          In raw en zelfs helemaal manueel met de 28-75mmF2.8 macro is dit zeer aangenaam werken, voor mijn soort fotografie.
          De kwaliteit blijft me verbazen.
          De IBIS doet zijn werk vrij goed, ook in video mode.

          Ik was in het begin niet echt overtuigd van de beeldkwaliteit in standaard video opname.
          Daarbij heb ik me eens verdiept in de picture profiles, welke deze camera geërfd heeft van de A7S.
          Deze staat niet op de A7 en de A7R, alleen op de A7s, A7II en A7R2.

          Nu, om een lang verhaal kort te maken.
          De video kwaliteit in Slog2 is buitengewoon goed en volledig aan te passen naar smaak.
          Ik gebruik de Color-curve in Sony-Vegas of LUT cinematic profile.
          Dus PP7 is Slog2, doe daarbij de XAVC-S codec aan 50Mbps op 1080/25 en je krijgt fantastische resultaten.
          SLOG2 heeft een veel hoger dynamisch bereik.
          Anyway, als je de technieken zo wat begint te leren , hou ik mijn hand op mijn portefeuille...voor de A7S

          Een van mijn Fuji's zal ik dan wsn verkopen. Dat zal dan de X-T10 met 18-55mmF2.8-4 zijn.
          Deze is net aangekocht voor de A7II, dus weinig gebruikt omdat ik de X-T1 met de 18-135mm meer gebruik en ook meer inzetbaar is(WR).

          Voorbeeld van Slog2 naar cinematic:
          Video recorded in PP7 (SLog2) and graded, based on the cinematic LUT from Technicolor.Rendering in Sony Vegas with XAVC-S codec.
          Last edited by w00ha; 27 augustus 2015, 00:07.

          Comment

          Working...
          X