Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
    Aan RDB,mijn woorden niet verdraaien he makker;ik heb niet gezegd dat ik dit niet kan met een reflex.ik heb geschreven ,met mijn DSLR(Sony A580),heb ik dit nog niet zo scherp kunnen maken.Ik heb niet geschreven dat dit met een canikon niet zou kunnen,want dat weet ik niet.Overigens,weet u hoe ik vroeger met mijn minolta x700 OF XD7 bv.sportfoto's maakte( in de jaren 80),Ik stelde scherp op een bepaald punt en zodra de motor of de auto daar op dat punt was,drukte ik af.Toen was er nog geen AF toestel op de markt.En toen werden er ook mooie sportfoto's gemaakt.
    Waarom heb je dan geen (Sport) Foto's gemaakt met je Sony A580 op de manier zoals je dat met je Minolta deed ?
    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Het niveau is hier al laag genoeg,heb dus besloten om hier niets meer te plaatsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikon. Bekijk bericht
        Beste forumleden,

Momenteel sjouw ik rond met 2x een Nikon D3, 16-35 F4 VR, 70-200 2.8 VR2 en 2x Nikon SB-700.
        Mijn soort fotografie (eerst vooral nieuws en evenementen) is nu veranderd en minder intensief geworden. Ik maak nu vooral portretten en natuuropnamen.
        Jullie snappen het al: m'n uitrusting begint te 'wegen'. Letterlijk en figuurlijk.

Ik ben dus aan het kijken of het voor mij verstandiger is om de boel te verkopen en een systeemcamera aan te schaffen.
        Daarbij denk ik aan de Fuji X-T1 en de Sony A7 II. Ik ben totaal onbekend in systeemcamera-land en bijhorende objectieven.

Een wijs man heeft eens gezegd: "de beste camera is de camera die je bij hebt.
        Zelf heb ik een Nikon D800 met een set lenzen en een Fuji EX2. DE Nikon wordt alleen nog gebruikt als ik echt op fotostrooptocht ga en dat is dan meestal met statief. Is de Nikon beter dan de Fuji ? Zeker weten. Heeft de Nikon meer mogelijkheden ? Zeker weten. Is de Nikon beter dan de Fuji ? All round bekeken wel maar..... de Fuji is een droom van een bakske. Een camera die teruggaat naar de oorspronkelijke roots, eenvoudig te bedienen (heb ooit een sony NEX7 gehad...Brrrr), degelijk van constructie, zowel wat de body betreft als de lenzen en met een ongelofelijke beeldkwaliteit.
        Om een lang verhaal kort te maken, de Fuji is de camera die ik altijd bij me heb en die eigenlijk nooit te zwaar wordt.
        Natuurlijk blijft dit een individueel verhaal, getuige de vele pro en contra's op dit forum, en er zijn natuurlijk ook nog andere steengoede systeemcamera's.
        Ik heb de X-T1 nog niet in mijn handen gehad maar heb begrepen dat een aantal tekortkomingen van de EX2 zijn verbeterd zoals bvb een snellere scherpstelling. Persoonlijk vind ik de X-T1 reeds te groot en zit de zoeker mij ook in de weg. Hij lijkt me reeds teveel op een DSRL. Voor straatfotografie is de EX2 bijvoorbeeld onopvallend genoeg om niet steeds vervelende reacties te krijgen.
        Kortom, van een Fuji zal je zeker geen spijt krijgen, tenminste als je geen F1 race wilt fotograferen of 600 foto's op een dag wil maken.

Comment

Ik heb zelf ook een D800 met daarnaast een Fuji XT-1.

De verschillen in beeldkwaliteit zijn zichtbaar ja. De een is uiteindelijk een FF en de andere een Crop. Zo moet je die verschillen wat zien.
          Het dynamisch bereik van mijn D800 is bijvoorbeeld groter, je hebt minder snel last van ruis en FF geeft gewoon een ander beeld (persoonlijke mening) net zoals middenformaat tov FF dat doet.

Mijn D800 zal niet zo snel vervangen worden door de fuji al was het alleen maar omwille van de TS lenzen, meer mogelijkheden in de studio, hogere beeldkwaliteit,...

MAAR: de fuji is voor een aantal dingen beter dan mijn nikon. Als ik een evenement ga doen neem ik al eens de fuji mee. Die is lichter, niet zo opvallend en heeft een heel aanvaardbare beeldkwaliteit voor zo'n jobs. HET grote voordeel vindt ik inderdaad de draagbaarheid. Nu neem ik een 18mm, 35mm en 60mm, een xt-1, 4 batterijen (die zijn wel nodig) en een flitser mee. Dat gaat in een tas waar ik makkelijk de hele dag mee kan rondhossen. Als ik dat met mijn nikon doe en ik neem vergelijkbaar een 14-24, een 35 1.4 en een 105 mee ben ik tegen avond aan kapot. En dat zie je dan aan mijn foto's.

Nadelen van de fuji zijn: vergeet ttl inflitsen, dat moet manueel, AF is lang niet zo responsief, en hoge iso's zijn aanvraadbaar maar als je van FF komt is dat toch even slikken.

Als je een vergelijk wil:

http://fomadex.be/parknacht-2015/ is met de d800 gedaan

http://fomadex.be/kleinkunstfestival-olen/ is met de fuji gedaan
          FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
            Als je een vergelijk wil:

http://fomadex.be/parknacht-2015/ is met de d800 gedaan

http://fomadex.be/kleinkunstfestival-olen/ is met de fuji gedaan
            Mooie opnames!
            Ik ben mogelijk bevooroordeeld (alhoewel ik eveneens Nikon én Fuji heb), maar geef mij toch maar de kleuren en scherpte van de Fuji.
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
              Mooie opnames!
              Ik ben mogelijk bevooroordeeld (alhoewel ik eveneens Nikon én Fuji heb), maar geef mij toch maar de kleuren en scherpte van de Fuji.
              Dank je. Scherpte is een ding, maar wat de kleuren betreft: die zijn niet van de fuji hoor. Ik fotografeer altijd in RAW en doe zelf de colorgrading en toning in nabewerking. Ik zou de opnames van de nikon wat betreft kleuren er net zo uit kunnen laten zien als die van de fuji of omgekeerd.
              Als je de originele beelden uit camera zou zien zou je nogal verschieten denk ik :-)
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Merci voor alle reactie's!
                Ga volgende week eens kijken bij de fotovakhandel. Vooral benieuwd naar de handelbaarheid en kwaliteit van de EVF (zelf nog nooit mee gewerkt).
                Op Flickr zie ik goede foto's voorbij komen van de 10-24 en 56 1.2.
                2x Nikon D3 en wat glas

Comment

Ga volgende week eens kijken bij de fotovakhandel. Vooral benieuwd naar de handelbaarheid en kwaliteit van de EVF (zelf nog nooit mee gewerkt).
                  Je kan ook de x-T10 proberen... Scheelt in prijs... En is even goed van bouw en beeldkwaliteit.
                  Zelf werk ik naast een 5DMKII en Fuji vooral met M43 camera's... die laatste hebben ook een uitstekende beeldkwaliteit.
                  Vooral de Oly 12-40 2.8 en 40-150 2.8 zijn echte huzarenstukjes.
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

dubbele post... Zie post 38

Comment

Ik heb me pas een fuji xt 1 aangeschaft en ben er dik tevreden over, het is voorlopig nog maar enkel de kitlens die ik bezit maar deze is ook dik in orde.
                      Een nadeel vind ik dat een aantal knoppen eerder knopjes zijn en de ergonomie vh toestel misschien beter kon maar dat heeft ook zijn charmes, lekker old school.
                      Als je geen fuji in je pollen hebt gehad moet je het toestel of de kwaliteit vd foto's niet afbreken en het is niet omdat een sony dubbel zoveel Mpixels heeft dat de fotokwaliteit evenredig stijgt...

Ik heb al gelezen (op de site vd fotografen zelf ) dat verschillende beroepsfotografen die eerst Nikon D4 of canon eos 1 gebruikten heel hun handel hebben verpatst en zijn overgestapt op fujifilm en dan voornamelijk de xt 1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bart65 Bekijk bericht
                        Ik heb al gelezen (op de site vd fotografen zelf ) dat verschillende beroepsfotografen die eerst Nikon D4 of canon eos 1 gebruikten heel hun handel hebben verpatst en zijn overgestapt op fujifilm en dan voornamelijk de xt 1
                        Zo zijn er ook een hele boel die dat niet gedaan hebben.
                        Zo zijn er ook een hele boel die dat gedaan hebben maar die het zich hebben beklaagd en terug naar DSLR zijn gestapt
                        Zo zijn er ook die beide hebben en koesteren ...
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Zo zijn er ook een hele boel die dat niet gedaan hebben.
                          Zo zijn er ook een hele boel die dat gedaan hebben maar die het zich hebben beklaagd en terug naar DSLR zijn gestapt
                          Zo zijn er ook die beide hebben en koesteren ...

Inderdaad wim en het beste toestel is het toestel dat je bij hebt naar het schijnt ...ik ben blij dat ik mijn gsm altijd bij heb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                            Ik heb zelf ook een D800 met daarnaast een Fuji XT-1.

MAAR: de fuji is voor een aantal dingen beter dan mijn nikon. . Nu neem ik een 18mm, 35mm en 60mm, een xt-1, 4 batterijen (die zijn wel nodig) en een flitser mee. Dat gaat in een tas waar ik makkelijk de hele dag mee kan rondhossen. Als ik dat met mijn nikon doe en ik neem vergelijkbaar een 14-24, een 35 1.4 en een 105 mee ben ik tegen avond aan kapot. En dat zie je dan aan mijn foto's.
                            als je de Fuji set, met vergelijkbare resultaten en scherptediepte vergelijkt dan moet je op de nikon d800 1 zoomlens a la 24-70 f2.8 en één batterij monteren en ben je ongeveer met hetzelfde op pad van gewicht (zeker met nog eens 4 batterijen)
                            en misschien beter van omvang!
                            de Fuji is goed, geen enkele twijfel mogelijk
                            maar komt niet in de buurt van een ff volgens mij, maar idd een xe2 met 2 primes is waarschijnlijk een leuke set om ernaast te hebben, ik sluit het zeker nooit uit....
                            ik vraag me af hoe bv de Fuji xt1 zich verhoud t.o.v. de d7200, ik denk dat dat een rechtvaardiger vergelijk is dan met andere sensorgrootte's te vergelijken....
                            portfolio en workshops:
                            https://www.bennybulke.com/

Comment

Hallo,

Dat is idd een betere vergelijking ... Ik heb ze beide en ben van beiden erg tevreden. Ze hebben ieder hun sterke punten en daar moet je ze inzetten.

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                              ik vraag me af hoe bv de Fuji xt1 zich verhoud t.o.v. de d7200, ik denk dat dat een rechtvaardiger vergelijk is dan met andere sensorgrootte's te vergelijken....
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bart65 Bekijk bericht
                                Inderdaad wim en het beste toestel is het toestel dat je bij hebt naar het schijnt ...ik ben blij dat ik mijn gsm altijd bij heb
                                Bart,
                                Hiermee wil ik alleen duiden dat niet een paar fotografen veranderen, het daarom het beste is. Iedereen moet proberen zijn of haar toestel zo te gebruiken dat het een plezier wordt. Of dat nu je GSM, smartphone, compact, systeemcamera of DSLR is.
                                Ik heb en een systeem-camera en eenDSLR en het is steeds leuk en plezant werken met beiden en zo hoort het.
                                En het is niet om dat er zijn die hun DSLR weg kieperen dat ik dat ook doe. Neen, ik blijf genieten van de DSLR en blijf genieten van de systeemcamera. Beiden met hun pro en beiden met hun contra.
                                En of ik het beste toestel heb ? Waarschijnlijk wel naar gebruik want ik ken dat rats van buiten, systeem evenals DSLR. Geef me een Haselblat en ik vloek het naar de verdommenis omdat ik dat toestel niet ken.
                                Vakmanschap is meesterschap, maar vooral, schoenmaker blijf bij je leest .
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                                X