ik lig dus overhoop met mijn 550EX. Krijg geen consistente resultaten ermee. Deels omdat ik het nog niet goed doorhad, deels omdat ik in vol zonlicht trekt. enfin, ff verduidelijken of misschien maar direkt een vraag stellen.
Hoe gebruiken jullie zo'n 550 bij macro opnames ?
ik heb hier een reekske gemaakt.
en eerlijk gezegd ik zie geen verschil tussen flash off en de flash met FEC -2 / -1 en 0. Het verschil in die foto's zit 'em vooral in de EC va de camera. Kan mij iemand vertellen waneer die FEC -2/-1 gebruikt wordt ?
Bij FEC +2, en in mindere mate FEC +1, is er wel een effect te bemerken. Alhoewel ik eerder gedacht had dat dit veel heviger zou geweest zijn. Zou dit aan het volle zonlicht kunnen liggen ?
Ik heb nu de sluitertijd vastgehouden op 1/200 en het diafragma laten 'lopen'. Zou ik andere resultaten krijgen als ik het driafragma vastzet en de sluitertijd laat lopen ?
Ik heb soortgelijke resultaten op mode M (welke ik eigenlijk liever gebruik)
enfin ... ik heb het wel gehad voor vandaag
als iemand suggesties heeft wil ik die morgen wel eens poberen
Hoe gebruiken jullie zo'n 550 bij macro opnames ?
ik heb hier een reekske gemaakt.
en eerlijk gezegd ik zie geen verschil tussen flash off en de flash met FEC -2 / -1 en 0. Het verschil in die foto's zit 'em vooral in de EC va de camera. Kan mij iemand vertellen waneer die FEC -2/-1 gebruikt wordt ?
Bij FEC +2, en in mindere mate FEC +1, is er wel een effect te bemerken. Alhoewel ik eerder gedacht had dat dit veel heviger zou geweest zijn. Zou dit aan het volle zonlicht kunnen liggen ?
Ik heb nu de sluitertijd vastgehouden op 1/200 en het diafragma laten 'lopen'. Zou ik andere resultaten krijgen als ik het driafragma vastzet en de sluitertijd laat lopen ?
Ik heb soortgelijke resultaten op mode M (welke ik eigenlijk liever gebruik)
enfin ... ik heb het wel gehad voor vandaag
als iemand suggesties heeft wil ik die morgen wel eens poberen
Comment