Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de D700 nog de moeite?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is de D700 nog de moeite?

ik heb foto's van de D90 op 1m laten afdrukken ook 12mp en zoals reeds geschreven je moet daar niet met je neus op gaan staan maar als je op een afstand gaat staan dat je het volledige beeld in je blikveld hebt dan heb je geen storende pixels zichtbaar. Je origineel moet natuurlijk wel goed zijn op vlak van ruis en scherpte.

Comment

Re: Is de D700 nog de moeite?

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
      Ik wil graag even aanhaken bij deze discussie. Zijn het aantal MP's (12) van de D700 voldoende voor een afdruk van laten we zeggen 80cm bij 120cm?
      Dat zou voor mij ook een aandachtspunt zijn. De D7100 heeft namelijk 24 MP. Dat is het dubbele.
      Vergelijk het met de LED outdoor display's die op een concert of dergelijke staan... sta je er op 10 meter af is het verschrikkelijk... maar op 100 meter heb je een deftig beeld (dit laat dan ook toe dat de mensen op grote afstand mee te genieten voor b.v close-ups die gefilmd worden.

Idem voor cinemazalen ... 4K lbeeld op de voorste rij is niet aan te zien maar op de 18e rij prachtig.

Je zal wel duidelijk het verschil zien voor een foto van 120X80 tussen een D7100 en een D700 ... als je kortbij de foto staat.
      Last edited by Funcky; 25 juni 2015, 08:02.
      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Working...