Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op zoek naar een compact camera voor macrofoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: op zoek naar een compact camera voor macrofoto's

    Grootte is relatief. Een (te) kleine camera is ook niet ideaal voor iemand
    met grote handen.
    Als TS zich aangetrokken voelt tot de FZ200, waarom niet?
    Altijd de camera kopen waar je je goed bij voelt.
    Rudi

    Comment


    • #17
      Re: op zoek naar een compact camera voor macrofoto's

      ik zal alles eens bekijken en vergelijken. Ik ben ervan bewust dat iedere camera wel voor- en nadelen heeft.
      Maar bij mij gaat het hoofdzakelijk om heel kleine beestjes te gaan fotograferen zoals kleine micro vlindertjes.

      aan allen heel veel dank voor de toffe respons !
      Gunther
      Canon 7D
      Sigma APO Macro F/2.8 150mm
      Canon F/4 17-40mm

      Comment


      • #18
        Re: op zoek naar een compact camera voor macrofoto's

        Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
        Grootte is relatief. Een (te) kleine camera is ook niet ideaal voor iemand
        met grote handen.
        Als TS zich aangetrokken voelt tot de FZ200, waarom niet?
        Altijd de camera kopen waar je je goed bij voelt.
        Rudi

        Het gaat hier dan ook over Macro... en de FZ200 valt hier eigenlijk buiten.
        Ik sta zelfs versteld wat zo'n camera hier komt tussen doen.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: op zoek naar een compact camera voor macrofoto's

          Daar vergist U zich. Er bestaan goede macro's genomen met
          de FZ200 (maar meestal met een Raynox voorzetlens)
          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


          Blue - Green Eyed Dragonflychewing up an afternoon snack of??? IDK a small flying insect she snatched out of the airCaptured with the Panasonic Lumix FZ200in...

          Rudi
          Last edited by rudimaes; 2 juli 2015, 07:06.

          Comment


          • #20
            Re: op zoek naar een compact camera voor macrofoto's

            @rudimaes,
            Dat kan best zijn , maar TS komt van een Nikon met deticated Sigma Macro lens, dat zijn 2 verschillende werelden waar de FZ200 nog niet in de buurt komt... Dat zou u toch moeten weten.
            Met de FZ200 kan je best wel mooie dingen doen, echter een vergelijk met body+macro doorstaat hij niet.. en als ik het goed begrepen heb dan gaat het hier toch specifiek om macro opnamen.
            Voortzet lensjes en dergelijke zijn allemaal hulpmiddelen die best wel werken ...maar die de kwaliteit dikwijls ook nog eens naar beneden halen van de toch al minder presterende FZ200 in vergelijking met een "ECHTE" macro lens.
            Ook wat betreft de FZ1000 die je aangaf..goede close up maar verre van macro en bovendien niet meer compact ... (compactheid was ook een vereiste)
            De link dat u geeft van het filmpje geeft een vertekend beeld.. een filmpje is geen foto...van detail zie ik maar bitter weinig.. en dit is dan nog een beeld 2MP (1080) .. laat staan wat ervan overblijft op een foto met volle resolutie.
            Als er iemand raad vraagt voor macro... Dan geef ik hem ook raad een toestel te kiezen die daarvoor geschikt is en geen halve oplossingen..... en zeker als het over vlindertjes gaat van enkele millimeters waarbij TS nog eens de nadruk legt op "hoe meer detail hoe beter".
            Last edited by Funcky; 2 juli 2015, 07:24.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #21
              Re: op zoek naar een compact camera voor macrofoto's

              Ik ga niet beweren dat de FZ200 even goed is als een DSLR met macro-lens,
              maar het gaat hier om de prijs die men voor de camera kan of wil geven.(een goede macro lens is niet goedkoop)
              En hoe rap je content zijt. Ieder heeft zijn eigen normen.
              Er zijn duizenden, die tevreden zijn over hun FZ200. Maar natuurlijk is het TS die moet kiezen.
              Het gaat hier om een tweede camera. Hij gebruikt al een DSLR met macro lens.
              Rudi
              Last edited by rudimaes; 2 juli 2015, 09:02.

              Comment


              • #22
                Re: op zoek naar een compact camera voor macrofoto's

                idd het is Ts die moet beslissen. En ik geef maar raad om teleurstellingen te vermijden.
                De 30 2.8 is steengoed en betaalbaar. Ik heb ze zelf.
                Het hoeft ook geen GM 5 body te zijn... Er zijn goedkopere alternatieven.
                Trouwens de LX100 die je voorstelde in een andere post is ook niet goedkoop en schiet ook tekort in macro.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #23
                  Re: op zoek naar een compact camera voor macrofoto's

                  Ja, de beste keuze is misschien een kleine systeem camera met macrolens.
                  Rudi

                  Comment


                  • #24
                    Re: op zoek naar een compact camera voor macrofoto's

                    jullie moeten weten dat ik over mijn Canon 7D met Sigma 150 F/2.8 heel tevreden ben voor het betere werk

                    Als wij nachtvlinders determineren zijn we soms in tijd nood. Veelal zetten we in gebieden 3 tot 8 lichtbakken op.
                    De kleine micro's ( meestal de interessantste ) zijn heel actief en vliegen al heel snel weg.
                    Als ik daar met dat groot toestel ter plaatse een foto moet nemen voor determinatie ben ik veelal te laat en te weinig mobiel.
                    Een kleiner toestel zou me al veel helpen om heel snel te handelen.
                    Kwalitatief stel ik aan dat 2de toestel niet zoveel eisen.

                    Ik kocht een 2 tal jaar geleden een Lumix DMZ-TZ20. Maar die stelt me op macro gebied beetje teleur.
                    Bij max inzoomen voor die kleine diertjes gaat treedt er veel detail verlies op.

                    die Panasonic DMC-FZ200 blijft in mijn hoofd steken....

                    ik bedankt jullie nogmaals voor de heel leuke tips !

                    groetjes
                    Gunther
                    Canon 7D
                    Sigma APO Macro F/2.8 150mm
                    Canon F/4 17-40mm

                    Comment


                    • #25
                      Re: op zoek naar een compact camera voor macrofoto's

                      De FZ200 met de Raynox DCR-150 of DCR-250, wordt veel gebruikt voor macro opnamen.
                      Rudi

                      Comment


                      • #26
                        Re: op zoek naar een compact camera voor macrofoto's

                        IK vang ook op regelmatige basis nachtvlinders. Neem foto's met een d300 + 105macro nikorlens + ringflits R1C1 en dit gaat behoorlijk goed en is zeer snel (wel zwaardere combinatie). Door te flitsen kan je je scherptediepte maximaliseren. De R1c1 kan je regelen dat de beide flitsers niet even sterk ingesteld staan. Zelfs wanneer de 125 kwikdamplamp nog brandt krijg je door te flitsen geen kleurvervorming. Je kan zelfs vlinders naast de lamp fotograferen. Een micronachtvlinder fotograferen met een compact op een cm afstand in de schemering geeft zonder flitser nooit een goed resultaat, flitsen met een korte brandpuntafstand lukt ook meestal niet (lens geeft schaduw). Ik vermoed dat de foto's met de FZ200 dagopnames zijn.
                        Ik zou dus steeds zoeken naar een combinatie met een ringflitsmogelijkheid (ik zou niet meer willen zonder).
                        Paul
                        Nikon d300 - d90 - nikkor micros 55 - 105 - 200

                        Comment


                        • #27
                          Re: op zoek naar een compact camera voor macrofoto's

                          Dank u wel voor uw interessante uitleg !
                          Canon 7D
                          Sigma APO Macro F/2.8 150mm
                          Canon F/4 17-40mm

                          Comment

                          Working...
                          X