Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf eerste spiegelreflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aanschaf eerste spiegelreflexcamera

Merci voor de reacties .

Aangezien verschillende nikons d5000 binnen mijn budget liggen, zou ik die d3000's overslaan nu ik jullie meningen gehoord heb. De 7000 vind ik nog iets te duur.
    Ik ga beginnen met 1 lens te kopen bij toestel , en naargelang opleiding vordert zal ik wel zien hoe ver ik kom/welke ik nog nodig heb.
    Dus het zal een d5000 worden ofwel een equivalent in canon, plus een lens.
    Maar ga sowieso in de winkel eerst de verschillende toestellen bekijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      De D3000 heeft u op één of andere manier de de aanleiding gegeven om naar een D90 te gaan en die D90 naar iets anders enz...
      Als je direct een D7000 gekocht had dan zou u misschien na 6 maand het gevoel gehad hebben om naar een D3S of dergelijke te gaan.. want die voelt toch net iets degelijker , groter , sneller ....
      Er is altijd wel een betere camera dan diegene die je bezit.
      Na 2 jaar concerten schieten met de D90 kreeg ik de mogelijkheid om een D700 over te kopen en dat heb ik ook gedaan. Door de aard van fotografie was de stap naar een FF voor mij logisch en daar was ik dan ook naar aan het rondkijken. Maar voor vakanties en familie uitstapjes en zo is die D90 nog altijd van de partij en die voldoet nog altijd voor het grootste deel van de tijd. En dat er beter is daar kan ik best mee leven en daar van dromen kan geen kwaad . En niemand moet mij daar in volgen maar het is gewoon mijn ervaring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kelly1 Bekijk bericht
        Merci voor de reacties .

Aangezien verschillende nikons d5000 binnen mijn budget liggen, zou ik die d3000's overslaan nu ik jullie meningen gehoord heb. De 7000 vind ik nog iets te duur.
        Ik ga beginnen met 1 lens te kopen bij toestel , en naargelang opleiding vordert zal ik wel zien hoe ver ik kom/welke ik nog nodig heb.
        Dus het zal een d5000 worden ofwel een equivalent in canon, plus een lens.
        Maar ga sowieso in de winkel eerst de verschillende toestellen bekijken.
        Wijze beslissing.
        Kijk hoe het evolueert... naar mate je meer te weten komt door de opleiding kan u zelf beslissen wat je nodig hebt en wat bij jou past.

Een ander kan je slechts een paar tips geven ivm een bepaald toestel... maar kan nooit in jouw plaats kiezen.
        Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

als het de 5200 wordt, kijk uit naar deze met een 18-105mm bij, er bestaan ook mindere combinaties.

Comment

En het is de Nikon 5300 geworden met de 18-105 :-)

Comment

Dank je wel voor alle reacties, heeft me wel geholpen :-)

Comment

Goede keuze volgens mij om mee te starten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Working...
                X