Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 300D miskoop, wat nu?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Da's allemaal niet zo moeilijk

    Ik zou echter pas aan een DSLR beginnen als je zit te vloeken op de beperkingen van je huidig toestel. Als er daar nog knopkes en functies aan zitten die je niet kent, vis dan eerst eens uit waar die nu juist voor dienen.

    Een DSLR kopen om een DSLR te hebben is niet zo'n goed idee (in mijn ogen). Ok, je kunt hem in volautomaat zetten, maar waarom heb je dan een toestel van € +1000? Om aan een lenske te kunnen draaien?

    Ik heb nu ook al een tijdje een 300D en ik denk niet dat ik al 5 foto's in de voorgeprogrammeerde standen gemaakt heb, gewoon omdat ik me aan m'n vorig toestel rot geërgerd heb aan die standen. Niet al m'n foto's zijn perfect, verre van zelfs, maar al doende leert men en je kunt zoveel oefenen als je wil, het kost je toch geen cent meer...
    mvg,
    Dieter

    Comment


    • #47
      Hallo

      Zoek een gulden middenweg : hou je EOS 300 voor het betere en moeilijkere weg waar je in rustige omstandigheden kunt werken.
      (ik doe dit met mijn D70, wanneer ik er eens een namiddagje op uittrek speciaal om foto's te maken).
      Maar voor op zakenreizen, naar een feestje of restaurant te gaan, gebruik ik een CANON POWERSHOT A70, één van de betere compacte toestellen (met nog manuele mogelijkheden indien nodig) van het type "broekzak" om point and shoot opnames te maken.

      Ik zou noch het ene, noch het andere toestel kunnen missen, elk in hun eigen omgeving waarvoor ze eigenlijk ontworpen zijn !

      Maar hou die EOS, het is een toestel waarmee formidabele opnames mogelijk zijn (heb zelf lang getwijfeld tussen een CANON 300D en een NIKON D70, maar omdat ik nog NIKON lenzen had liggen van in mijn "analoge periode" en deze nog steeds perfect werken op een D70, was de keuze bij het uitkomen van de D70 gemakkelijk gemaakt).

      De zwaarste investering heb je nu ondertussen gedaan. Ga nog eens voor een genre Powershot A70 (of diens opvolgers A75 of A80), maar die A70 met zijn 3,2 megapixels is reeds meer of voldoende. Op EBAY duitsland vind je deze soms nog in "eindereeks aanbieding" voor ongeveer 200 Euro.

      En dan heb je m.i. het ideale materiaal voor een goede hobbyist !

      Groetjes,

      Marc uit Brugge
      NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

      Comment

      Working...
      X