Originally posted by K.
Ok, we zijn nu 2 dagen verder, en ik heb besloten hem toch te houden, en me er helemaal in te smijten en er helemaal voor te gaan! de positieve uitstraling van jullie heeft deugd gedaan! thanx! en waarschijnlijk horen jullie nog van me met heel wat vragen...
katlijn
Ok, we zijn nu 2 dagen verder, en ik heb besloten hem toch te houden, en me er helemaal in te smijten en er helemaal voor te gaan! de positieve uitstraling van jullie heeft deugd gedaan! thanx! en waarschijnlijk horen jullie nog van me met heel wat vragen...
katlijn
Zelf had ik tot voor 2 maanden een Fuji S602, een toestel dat bij de lancering evenveel gekost heeft als mijn Canon EOS 300D (body dan wel). Toen ik net mijn Canon had heb ik me ook een aantal keer het haar uit het hoofd willen trekken. Gemakshalve nam ik vaak foto's in de volautomatische stand. Met het gekende resultaat als gevolg, te donker, onscherp, etc... Kortom precies alsof je nog nooit foto's genomen had, zo slecht waren ze. Dit waar mijn analoge SLR camera geen enkel probleem opleverde. Na de handleiding eens doornomen te hebben en na enkele waardevolle tips van een bevriend persfotograaf ben ik dan beginnen experimenteren met het toestel. Gelukkig brachten de tips die ik kreeg mij al heel ver en kon ik op vrij korte termijn degelijke foto's nemen in slechte omstandigheden. Als brandweerfotograaf heb ik zelden of nooit de tijd om eerst rustig mijn toestel volledig in te stellen voor ik begin te fotograferen (je mist dan teveel beelden ;-)). Door te oefenen en vooral door veel foto's te nemen zie je uiteindelijk wat het beste resultaat geeft. En uiteindelijk kun je zelfs zeer snel je toestel volledig manueel instellen naargelang de omstandigheden.
De Canon EOS 300D is een toestel met heel veel mogelijkheden. Tov gewone digitale toestellen kan het toestel enerzijds veel meer en anderzijds ontbreken er zaken. Het is een keuze die je natuurlijk voor jezelf dient te maken maar persoonlijk vind ik de Canon EOS 300D & de Nikon D70 goede instaptoestellen voor een 1ste digitale SLR camera.
Blijven oefenen, af en toe eens goed vloeken en gewoon herbeginnen. Je zal nadien je toestel nog naar waarde weten te schatten
Mvg,
Comment