Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
    Raadpleeg zeker de nieuwe AF-Brochure of kijk op de speciale AF-site, want de overvloed aan nieuwe mogelijkheden is best verwarrend in het begin!
    Bedankt voor die links.
    Firmware staat erop en ik heb al even de settings doorgenomen. Ik heb zo het idee dat die 3x3 area bij mij vaak geselecteerd zal staan.

Wat mij opviel: de AF/macro selector is gewoon vervangen door deze AF mode selector, ook in mijn Fn presets. Perfect! De macro-setting kon al eens een verschil maken op een paar lenzen, dus ik hoop dat de nieuwe auto-stand nu beter slaagt in het kortbij scherpstellen.

Het is bijna vakantie, dus een uitgelaten kleuter wordt het ideale AF-test-onderwerp
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Nice, ik ben benieuwd wat de nieuwe firmware doet met onderwerpen als spelende kinderen, honden enz.

Comment

Ik heb de nieuwe AF net heel kort uitgetest op mijn bewegende poezen en ik ben onder de indruk...
        Fantastisch hoe Fuji dergelijke zaken in een gratis firmware update steekt. Andere merken, en niet alleen van fotomateriaal, kunnen hier veel van leren.
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
          Ik heb de nieuwe AF net heel kort uitgetest op mijn bewegende poezen en ik ben onder de indruk...
          Fantastisch hoe Fuji dergelijke zaken in een gratis firmware update steekt. Andere merken, en niet alleen van fotomateriaal, kunnen hier veel van leren.
          en dat de service meer dan 100 % is heb ik vandaag mogen ervaren. Ik kreeg in eerste instantie de update niet geïnstalleerd (door mijn eigen stomme fout) en stuurde dan een mailtje naar Fuji (via hun website). Na het versturen van het mailtje vond ikzelf de oplossing, maar.... deze morgen rond 9 h. kreeg ik al een reactie van fuji... dit was dus al dadelijk na hun openingsuren... TOP TOP TOP... ik heb andere minder goede ervaringen, bij ,om ze niet te noemen, Luminus waar ik een mailtje stuurde voor informatie een goede 5 dagen geleden... maar tot nog toe geen enkele reactie, dat die maar eens bij Fuji in de leer gaan.... en dat ga ik hen ook melden (als ze mijn mail tenminste lezen )
          nikon coolpix s9100

Comment

Wow fuji ik ben serieus onder de indruk. Dergelijk functionaliteit toevoegen nadat je al een fantastische upgrade gedaan had met firmware 3.0. Dit ben ik nog nooit tegen gekomen. Waarschijnlijk is het vooral een marketing manier om klanten te winnen. Maar de grote winnaars zijn de Fuji gebruikers!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
              deze morgen rond 9 h. kreeg ik al een reactie van fuji... dit was dus al dadelijk na hun openingsuren... TOP TOP TOP...
              Ik had vanmorgen hun demo-video van de nieuwe AF getweet met een complimenterende boodschap erbij, en Fuji UK reageerde binnen de 15min. Op zich stelt dat niet veel voor, maar het illustreert wel hun focus op klanten en hun ervaringen. Misschien was deze ingrijpende firmware upgrade helemaal niet nodig, want tenslotte had het de verkoop van nieuwe toestellen kunnen opdrijven, maar ze doen het toch, en daar mogen ze complimenten voor krijgen. Wat mij nog het meest van al imponeert, is dat zulke drastische wijzigingen in functionaliteit zelfs mogelijk zijn met een "simpele" nieuwe firmware.

Fuji luistert naar de klant; Sony mijns inziens ook. Misschien moeten andere gevestigde waarden op de markt dat voorbeeld maar eens beginnen te volgen...
              Pieter
              --

Comment

Zone AF is inderdaad indrukwekkend, en simpel het zoneformaat aanpassen via een druk op je onderste shuttleknop en je achterste scrolwiel is top en bijdehands. (y)
                Enige nadeel (als je dat een nadeel mag/kan noemen) is dat de AF contrastdetectie ook objecten gaat detecteren die buiten het kortste bereik van je objectief vallen. Daarmee bedoel ik, je zet de AF op de volledige zone (noemen ze groothoek/tracking) als je dan dichtbij gaat scherpstellen, waarvan een deel met veel contrast dichter bij is dan de minimale scherpstelafstand van je objectief, en waar in de rest weinig contrast zit, dan kiest de AF wel voor dat contrastrijke deel waar niet op scherp te stellen is.

Comment

Inderdaad, zwaar onder de indruk!!
                  Ik had al ergens een review gelezen van iemand die het systeem wou doen falen door met een van de traagste lenzen fotos te gaan nemen op Ch van voorbijflitstende verkeersborden in een rijdende auto door een vuile voorruit en hj moest bekennen dat er geen enkele onscherpe foto bij zat :-)
                  Hij kwam tot de conclusie dat Fuji ergens een team van ninjas zitten heeft die stiekem 's nachts de HW van je X-T1 komen ugraden, want dat zo'n grote verandering mogelijk was met alleen FW kon hij moeilijk geloven.

Ze hadden er wat mij betreft gerust een plakkerke met X-T1 mkII bij mogen doen :-)
                  Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVW Bekijk bericht
                    Ze hadden er wat mij betreft gerust een plakkerke met X-T1 mkII bij mogen doen :-)
                    Dat krijg je gratis bij de 36MP sensor
                    Pieter
                    --

Comment

Ik durf toch niet 3x hoera te roepen hoor.
                      Gisteren ook wat getest na de update.
                      Foto's vanuit de keuken, de woonkamer. Ja niet echt ideale omstandigheden, maar dat moet dan ook wel lukken.
                      18-135mm. Van de 50 foto's zijn er 8 die compleet de mist zijn ingegaan voor wat scherpstelling betreft.
                      50-230mm. Van de 60 foto's zijn er 12 kompleet onscherp.
                      Ik moet wel zeggen dat het een harde test is. met je fototoestel scherp stellen op een voorwerp dichtbij en dan plots een voorwerp in de verte en dat afdrukken. Ook als je fotoknop half ingedrukt houdt tijdens enkele seconden komt het voorwerp niet scherp.
                      Is het een verbetering? Vermeodelijk, hopelijk wel, maar dan met wat minder franjes
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Ik durf toch niet 3x hoera te roepen hoor.
                        Gisteren ook wat getest na de update.
                        Foto's vanuit de keuken, de woonkamer. Ja niet echt ideale omstandigheden, maar dat moet dan ook wel lukken.
                        18-135mm. Van de 50 foto's zijn er 8 die compleet de mist zijn ingegaan voor wat scherpstelling betreft.
                        50-230mm. Van de 60 foto's zijn er 12 kompleet onscherp.
                        Ik moet wel zeggen dat het een harde test is. met je fototoestel scherp stellen op een voorwerp dichtbij en dan plots een voorwerp in de verte en dat afdrukken. Ook als je fotoknop half ingedrukt houdt tijdens enkele seconden komt het voorwerp niet scherp.
                        Is het een verbetering? Vermeodelijk, hopelijk wel, maar dan met wat minder franjes
                        Voor deze situaties heb je nog steeds je enkel punt hé Wim, niet moeilijker maken als het is.
                        En de gevoeligheid in minder gunstige lichtomstandigheden is mijn gedacht toch ook daar flink wat beter geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Voor deze situaties heb je nog steeds je enkel punt hé Wim, niet moeilijker maken als het is.
                          En de gevoeligheid in minder gunstige lichtomstandigheden is mijn gedacht toch ook daar flink wat beter geworden.
                          Ik zou mij daarbij aansluiten.
                          Het is nog altijd geen high end SLR, maar... ik hoop over een paar dagen toch te kunnen concluderen dat de tracking met gebruik van de zone AF een pak betrouwbaarder is geworden. Dat is voorlopig het enige echte gebrek voor mijn fotografie - in dit geval spelende kinderen met voornamelijk de 50-140.
                          Pieter
                          --

Comment

Ook hier de nieuwe firmware probleemloos geïnstalleerd. Het snelheidsverschil in AF valt toch onmiddellijk op, zowel met de 18-135 als met de 23/1.4, maar vooral met de 35/1.4 Bij mijn groothoeklens met manuele focus merk ik geen verschil
                            Nu nog de andere nieuwe mogelijkheden uitproberen.
                            Thanks Fuji!
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Ik ben best tevreden met AF van de X-T10 die met het nieuwe systeem al uitgerust was.
                              Ik verwachte dan ook niks speciaal omtrent die AF en vergelijken kan ik ook niet want ti's mijn eerste Fuji.
                              Of Fuji met zijn nieuwe (tracking) AF hoge prijzen gaat halen betwijfel ik... maar voor mezelf volstaat dit.
                              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Juist Geert. Ik ben uiterst tevreden van mijne fuji en ik gebruik die vooral op plaatsen waar ik als toerist kom. Maar soms geeft men de indruk dat dank zij een upgrade alles hemel en aarde wordt.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                                X