Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D mkII onscherp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7D mkII onscherp

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
    plus calibratie toestel en lenzen ... ook leuk als je 2 verschillende body's hebt ...
    Daar dient de AF microadjust voor.
    Deze is beter dan de 7D Mk I, je kan nu zoomlenzen op 2 brandpuntafstanden afregelen.
    Je hebt er dus wel wat werk aan.

Het is een ingewikkelder toestel, ik ben er zelf nog niet helemaal klaar mee (oa de verschillende AF scenarios), maar ik heb nog geen aanwijzingen gevonden dat onscherpe fotos aan het toestel zouden liggen.
    Integendeel, bij een aantal lenzen heb ik betere resultaten.

Er zijn blijkbaar toestellen met een fout geleverd, maar die schijnen zonder problemen vervangen of hersteld te worden, het is geen massaal fenomeen.

Al bij al vind ik het een goed toestel, de eerste (Canon) crop waar ik mij geen zorgen moet maken over ruis.

Comment

@ mir

als je binnen het half jaar na aankoop de calibratie laat doen, is deze gratis.

Heb je een tweede camera, dan moet je voor deze wel betalen, of je moest een CPS member zijn, dan heb je ook hier weer voordeel.

Ik weet in ieder geval nu wat het verschil is , na calibratie, en ga dit jaarlijks laten doen, op het einde van het 4x4-seizoen, camera's laten reinigen, en alles
      laten kalibreren.

@ palombian
      voor mij ook de eerste crop die qua iso en ruis in de buurt komt van de 5DIII, was voor mij ook heel belangrijk , aangezien ik ook geregeld huwelijksreportages doe

de 7d I heb ik ooit ook gehad, en na een paar maanden weggedaan, wegens niet content...de 7dII zal wel een tijdje blijven
      1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
      www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

@ Coolcat, ik zit op het puntje van m'n stoel om een 7D II te gaan kopen maar ben uiteraard effe op de rem gaan staan toen ik dit las. Het is nu even stil rond je post, heb je je toestel al terug?

Djienbe

Comment

Sorry voor de late reply (vakantie). Het toestel is voor de tweede keer nog steeds binnen bij coolblue/canon. Ze hebben me gemaild met het volgende: "Helaas is het zo dat we u nog altijd niet kunnen melden wat de exacte status
          van uw product is." ik hoop er momenteel zelfs niet meer op dat ik de komende maand een degelijk werkende 7dmk2 heb. Tussendoor heb ik een eos m3 gekocht, werkt spijtig genoeg veel beter dan mijn 7dmkii ooit gedaan heeft...

Comment

Working...
          X