Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

battery life Nikon D750

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: battery life Nikon D750

    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
    Nog meer gebruikerservaringen...??

    Zit er ook nog verschil in presteren van een originele batterij en een aftermarket batterij?
    Ik heb er gezien van ook (net als origineel 7 Volt, 1900 mAh), maar een met een afgifte van 14 Wh, de ander van 13,3 Wh).
    Daarnaast heb ik er ook gezien van 1300 en 1400 mAh, maar die vind ik al helemaal niet interessant...
    Deze worden ook aangeboden met een normale low budget lader, die geeft maar 5 Volt... terwijl de Nikon lader met max 8,4 Volt laadt.
    Geraakt met zo'n low budget lader de batterij dan wel volledig vol?
    Ja, d'r zit meer in een batterij dan plussen en minnen (+pool en -pool )...
    Ervaringen en gedachten hiermee?

    Adrie
    Als de opgegeven capaciteit al een stuk lager is dan die van een originele, dan moet ze al veel goedkoper zijn om er voordeel uit te halen.
    Als je bijvoorbeeld 2 accu's van 1400mAh kan kopen voor 10 euro per stuk, dan heb je wel een grotere capaciteit dan met de originele, en dat tegen een veel lagere prijs.
    Maar dan moet je wel eerder wisselen omdat ze sneller leeg zijn.

    Als ze zo'n accu laden via een 5V aansluiting, dan moet er in die lader een omvormer (schakelende voeding) zitten die ervoor zorgt dat de accu tot 8,4V wordt geladen.
    In zo'n accu zitten twee lithium-ion cellen in serie (= 4,2V als ze 100% geladen zijn), en als het goed is dan zit er ook nog een beveiliging in tegen kortsluiting, overladen en te diep ontladen.

    De opgegeven spanning kan verschillen, op sommige accu's wordt de maximale spanning opgegeven, op andere de gemiddelde werkspanning (3,6 - 3,7V per cel, vermenigvuldigd met het aantal cellen).
    De maximale spanning met 2 lithium-ion cellen in serie is dus wel altijd 8,4V.
    Goedkopere cellen hebben gewoonlijk een lagere capaciteit, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat ze in de duurste accu's altijd de beste cellen steken die er op dat ogenblik op de markt zijn.
    Meestal gebruiken ze accu's die al wat langer te koop zijn, die zijn wat goedkoper dan de beste cellen.
    Maar het is even goed mogelijk dat een fabrikant die niet-originele accu's maakt, dat die net wel de beste cellen gebruikt.
    Het is daarom niet zomaar te voorspellen of een bepaalde accu beter of slechter is dan de originele, de enige manier om dat te weten is dat de accu eerst 100% wordt geladen, en dat die daarna aan een lader/ontlader gekoppeld wordt om de werkelijke capaciteit te bepalen tijdens het ontladen.
    Dat heb ik gedaan met een paar verschillende accu's (Canon).
    De originele had altijd de hoogste capaciteit, maar de andere accu's hadden een betere verhouding tussen kostprijs en capaciteit (meer Ah of Wh per euro .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: battery life Nikon D750

      Ik werk met een nikon batterygrip, en nikon batterijen
      Ik haal toch zeker ook 800 à 1000 foto's op originele batterijen. als ik veel met liveview werk op manueel te focussen dan gaan ze wel heel wat sneller.

      Als ik de multipower lade gebruik om AA batterijen (ik gebruik eneloop 1900mah) te gebruiken in mijn grip, deze gaan wel heel wat sneller leeg dan de standaard nikon batterijen.
      Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
      Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

      Comment


      • #18
        Re: battery life Nikon D750

        3 dagen in londen rond gelopen. Camera stond constant op on van 's ochtends tot 'avonds. 350 tal beelden (simultaan RAW en JPG weg geschreven), bracketing, lange tijdsopnames en ook geregeld live view, originele batterij gezet deze keer. Ik zit halfweg de lading van die batterij. Dus zonder live view schat ik 800 foto's met mijn batterij.

        Aanvankelijk zat er een jupio in, paar jaar oud nog van de D7000 (ik had de originele nog in de verpakking zitten tot nu). En met die jupio ging hij een stuk minder ver.

        Comment


        • #19
          Re: battery life Nikon D750

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Er zit toch geen wifi of gps of iets dergelijks in dat constant stroom blijft verbruiken als je dat niet in de cameramenu's hebt uitgeschakeld?
          De D750 heeft wel degelijk wifi.

          Het is een algemeen probleem (gelijkaardig aan telefoons) meer energie naar het scherm en de communicatie en het leven van de batterij is gedoemd.
          Ik heb geen D750, maar zit met de A7s nog slechter, zelfs de zoeker slorpt veel energie.

          Maar dat is even aanpassen. Mijn D70s kan ik maanden laaten aanstaan heb ik de indruk.
          Nikon D500 - Sony A7s - Konica (Film) - Pentax Q

          Comment


          • #20
            Re: battery life Nikon D750

            Hoi,
            Oorspronkelijk geplaatst door bart salembier Bekijk bericht
            Ik werk met een nikon batterygrip, en nikon batterijen
            Ik haal toch zeker ook 800 à 1000 foto's op originele batterijen. als ik veel met liveview werk op manueel te focussen dan gaan ze wel heel wat sneller.

            Als ik de multipower lade gebruik om AA batterijen (ik gebruik eneloop 1900mah) te gebruiken in mijn grip, deze gaan wel heel wat sneller leeg dan de standaard nikon batterijen.
            Met deze opzet, de grip onder de camera gemonteerd, heeft u 2 batterijen ter beschikking (1x in de camera en 1x in de grip).
            U bedoeld dan ook dat u deze aantallen haalt op deze 2 batterijen?

            Adrie

            Comment


            • #21
              Re: battery life Nikon D750

              Nee, de behaalde aantallen zijn per batterij


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
              Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

              Comment


              • #22
                Re: battery life Nikon D750

                Oké Bart,

                dank voor de info.

                Adrie

                Comment


                • #23
                  Re: battery life Nikon D750

                  camera + grip:
                  als je in camermenu de batterijvolgorde wijzigt naar "eerst camera" (dan grip) , dan scheelt dit enorm bij de batterij indicator..
                  Photography helps people to see
                  -Berenice Abbott-
                  BD1050BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: battery life Nikon D750

                    Kan niet echt zeggen hoeveel foto's maar zeer tevreden en zelfs nog geen reserve batterij gekocht. Dus zeker niet de indruk dat het minder zou zijn dan bij de D700.
                    Flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: battery life Nikon D750

                      Hoi,

                      Effetjes geleden, maar ervaring opdoen kost tijd.
                      ik en m'n lief zijn aan het genieten van een vakantie op Kreta.
                      Omdat ik met de overschakeling van een beduidend lichtere systeemcamera naar mijn D750...
                      Is m'n huidige kleding collectie ietwat beperkt . Maar je hebt hier ook niet zoveel nodig.
                      Maar goed, het batterijverbruik.
                      Na iets meer dan een week, heb ik een volle batterij leeg getrokken.
                      Met de VR van mijn 24-120 altijd aan, elke foto effe terugzien, verder niet al te veel gespeel, bijna 700 stuks.
                      RAW+JPG's. Het is wel mijn originele batterij.
                      Ligt wel erg ver van de "geteste" 1250 stuks af.
                      Ik vind dit absoluut niet erg of een gemis, maar het verward wel. Had beter gemogen, gemoeten!
                      ik heb er nu een aftermarket batterij in, die ga ik proberen met de VR zoveel mogelijk uit.

                      Adrie

                      Comment


                      • #26
                        Re: battery life Nikon D750

                        Hoi,

                        Ik weer... Nóg steeds vanaf Kreta... En ja, sorry, hier is het hoog zomer...
                        Maar inmiddels met een aftermarket batterij (onbekend merk) 330 fotootjes getrokken, RAW+JPG.
                        Batterij op nog maar 30% , dus die gaat het niet halen tegen de originele.
                        ik heb ook nog een aftermarket batterij van Dest, die goed aangeschreven wordt.
                        'Kben benieuwd wat die gaat doen .
                        Maar ik denk dat mijn aftermarket batterijen gaan vliegen en er nog één originele bijkomt.

                        Adrie

                        Comment


                        • #27
                          Re: battery life Nikon D750

                          heb zelf dste en die gaan ongeveer evenlang mee
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #28
                            Re: battery life Nikon D750

                            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                            Maar goed, het batterijverbruik.
                            Na iets meer dan een week, heb ik een volle batterij leeg getrokken.
                            Met de VR van mijn 24-120 altijd aan, elke foto effe terugzien, verder niet al te veel gespeel, bijna 700 stuks.
                            RAW+JPG's. Het is wel mijn originele batterij.
                            Ligt wel erg ver van de "geteste" 1250 stuks af.
                            Ik vind dit absoluut niet erg of een gemis, maar het verward wel. Had beter gemogen, gemoeten!
                            ik heb er nu een aftermarket batterij in, die ga ik proberen met de VR zoveel mogelijk uit.

                            Adrie
                            "elke foto effe terugzien" is meer dan dat die telkens even op het scherm verschijnt nadat je een foto hebt gemaakt, het stroomverbruik van het scherm zorgt er dan voor dat je het opgegeven aantal foto's (door de fabrikant) zeker niet zal halen.
                            Daardoor kan je maar 700 foto's maken in plaats van 1250, het scherm blijft nog steeds een van de grootste stroomverbruikers in een camera.
                            Voor de opgave van het aantal foto's gaat de fabrikant waarschijnlijk ook uit van alleen jpeg-bestanden, hoe groter de bestanden zijn die de camera moet wegschrijven, hoe meer stroom er wordt verbruikt, dat verklaart ook nog voor een deel waarom je veel minder foto's kan maken per acculading.
                            Je hebt de accu op iets meer dan een week opgebruikt, is er daar dan geen enkele mogelijkheid om die eerder bij te laden?
                            Hou er rekening mee dat een lithuim-ion accu sneller capaciteit verliest als je die elke keer tot aan de limiet leeg maakt.
                            Het is dus beter om de accu terug bij te laden, dan heb je alleen in extreme gevallen meer dan één accu nodig (bij evenementen waar je op 1 dag heel veel foto's maakt, of op reizen waarbij er voor een langere periode geen stopcontacten in de buurt zijn).

                            Als je op jouw manier ooit met een elektrische wagen gaat rijden, dan zal je heel dikwijls aan de kant staan, die moet je ook telkens bijladen voor je er weer mee vertrekt, want het is daar ook niet de bedoeling dat je de accu telkens helemaal leeg rijdt.

                            Wat de goedkope compatibele accu's betreft, daar moet je eerder kijken naar het aantal foto's dat je kan maken per euro dat de accu heeft gekost.
                            Alle compatibele accu's die ik ooit heb getest scoren wat dat betreft een heel stuk beter dan de originele accu.
                            Die goedkope accu's hebben doorgaans wel een lagere capaciteit, maar als je er bijvoorbeeld 700 foto's mee kan maken in plaats van 1000, en de accu heeft maar 1/5 gekost van wat de originele kost, dan doe je nog altijd voordeel met die goedkope accu.
                            De meeste van die accu's hebben gewoonlijk wel minstens 70% van de capaciteit van de originele accu, sommige zitten zelfs nog een stuk dichter tegen de capaciteit van de originele aan.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: battery life Nikon D750

                              De CIPA standaard http://www.cipa.jp/std/documents/e/DC-002_e.pdf dient alleen om een vergelijking mogelijk te maken. Ik vind 700 foto's in de praktijk heel netjes bij een CIPA cijfer van 1250

                              Comment


                              • #30
                                Re: battery life Nikon D750

                                Hoi,

                                Nou, ik vind dat niet zo netjes...
                                Zeker niet als andere modellen van Nikon een kleiner aantal of bijna gelijk aantal bij diezelfde Cipa test halen,
                                maar in de praktijk daar wél bij in de buurt komen, dus een veel hoger aantal shots per batterij halen.
                                Ik denk dat ik niets vreemds doe of meer doe dan anderen.
                                Dus "dat effe terugzien" is het eventjes wat de camera laat zien na het maken van het plaatje.
                                En zoals ik al schreef, ik had de VR constant aan, dat verbruikt wat meer.
                                En ik fotografeer RAW+JPG, ook dat verbruikt wat meer.
                                Maar die dingen hebben andere Nikon gebruikers toch ook?

                                Er wordt internationaal over geschreven, dus ik ben echt niet de enige is het wat opvalt.
                                Ook hier vonden anderen dat, maar die heb ik al effe niet meer "gehoord".
                                Dan is het leuk om ervaringen te delen, misschien zitten er nieuwe instellingen die een hoger verbruik veroorzaken.

                                Adrie

                                Comment

                                Working...
                                X