Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke bridge bij X100T ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke bridge bij X100T ?

    Werk momenteel enkel met de Fuji X100T , supercontent, maar ik zou een superdegelijke bridge erbijwillen , met degelijk optisch zoombereik, om de bijvullende snapshots te maken, maar ik zie het bos niet echt door de bomen hier! Liefst makkelijk manueel bedienbaar en degelijk high iso bereik.

    Bedankt voor jullie imput.

    Groet
    Marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

  • #2
    Re: Welke bridge bij X100T ?

    Gewoon de Panasonic FZ1000. Echt de max
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Welke bridge bij X100T ?

      Inderdaad, de FZ1000 is de veelzijdigste en beste bridge, die je nu kan vinden.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Welke bridge bij X100T ?

        Die FZ1000 doet me eigenlijk terug denken aan de Fujifilm X-S1, een gelijkaardig toestel en een voorloper van deze FZ1000, de Fuji was in 2011 ook een zeer vooruitstrevende camera.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke bridge bij X100T ?

          Misschien de Sony RX10(bridge camera).
          Sony has a long history of making interesting cameras and has, in recent years, produced some of the most innovative products and technologies. Not all of these developments have caught on but we've admired its pioneering spirit, even when we haven't always loved the products.
          Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

          Comment


          • #6
            Re: Welke bridge bij X100T ?

            Onderschat het gevaar niet van de mogelijke ontevredenheid over de uiteindelijke beeldkwaliteit van zowel FZ1000 als RX-10.
            Als je gaat vergelijken met je Fuji X100T, dan zal dat flink tegenvallen.
            Er is nog een duidelijk verschil tussen een APSC-sensor en een 1" sensor volgens mij.
            Kijk naar je opnames op 100%, wat je best doet als je wil verscherpen, en je merkt het vaak meteen.
            Bovendien zijn de twee voorgestelde toestellen niet meteen goedkoop.
            Voor hetzelfde geld of iets meer heb je een DSLR of mirrorless met een APSC-sensor.
            En er is ook nog een ruime tweedehandsmarkt in DSLR's natuurlijk.
            Straatfotograaf in Antwerpen

            Comment


            • #7
              Re: Welke bridge bij X100T ?

              De FZ1000 geeft betere resultaten dan veel beginners DSLRs met kitlens.
              En met een goede lichtsterke zoomlens kosten die direct al een stuk meer.
              En de camera is ook veelzijdiger dan dergelijke reflexen.
              Rudi
              Last edited by rudimaes; 13 april 2015, 12:24.

              Comment


              • #8
                Re: Welke bridge bij X100T ?

                Alles hangt af van wat je wil. De ultieme camera in compact vorm met de kwaliteit van bvb een full frame met een canon 70-200 L IS 2.8 II en een gewichten van 250 g is jammer genoeg nog niet uitgevonden. Ikzelf werk voor opdrachten met de 5D II met de 24-70 en 70-200 en als sidekick voor alle dagen overal mee te nemen is het vorige week de panasonic fz1000 geworden en verdorie ben ik onder de indruk van de beeldkwaliteit en zoveel heb ik er nog niet mee gespeeld.
                Zelfs op 100% is dat nog goed.
                En idd je kan voor dezelfde prijs een dslr kopen, maar de kwaliteit van het glas dat he er dan bij krijgt komt niet in de buurt van de panasonic. Wil je goed glas haal dan je portefeuille maar boven.
                Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                Comment


                • #9
                  Re: Welke bridge bij X100T ?

                  Veel mensen denken ook dat je met een dslr sowieso goede foto's hebt, maar als he die gewoon op de automatische stand in joeg laat staan, kan he even goed met een goede compact op stap gaan. Een goede foto wordt genomen door de fotograaf, niet het toestel. En hoe beter je je toestel kent, hoe beter de foto's worden.
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke bridge bij X100T ?

                    @ Eduardo. Heb jezelf de fz1000?
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke bridge bij X100T ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                      Onderschat het gevaar niet van de mogelijke ontevredenheid over de uiteindelijke beeldkwaliteit van zowel FZ1000 als RX-10.
                      Als je gaat vergelijken met je Fuji X100T, dan zal dat flink tegenvallen.
                      Er is nog een duidelijk verschil tussen een APSC-sensor en een 1" sensor volgens mij.
                      Kijk naar je opnames op 100%, wat je best doet als je wil verscherpen, en je merkt het vaak meteen.
                      Bovendien zijn de twee voorgestelde toestellen niet meteen goedkoop.
                      Voor hetzelfde geld of iets meer heb je een DSLR of mirrorless met een APSC-sensor.
                      En er is ook nog een ruime tweedehandsmarkt in DSLR's natuurlijk.

                      Prijs is niet de issue, niet dat er te veel heb
                      Heb lang met 5D en 5Dmk2 met hopen L glas en een hele resem andere dslrs gewerkt, de X100 gebruik ik nu om "foto"s mee te maken ( of toch proberen )
                      en de bridge wil ik voor de wandelingen en op reis en voor snap shot gebruik.
                      Heb de RX100 III gehad ook met 1" sensor, en dat vond ik toch wel een zeer behoorlijke beeldkwaliteit, alleen te klein en onhanding voor mij en te weinig zoom bereik.
                      Die FZ 1000 lijkt me wel echt wat , het gaat hem nu een beetje tussen deze en de RX10, tenzij een kleine DSLR met een Tamron superzoomof 18 -200 ?
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke bridge bij X100T ?

                        Even verduidelijken dat ikzelf geen FZ1000 heb of er ooit mee gewerkt heb.
                        Heb wel een RX100 met 1"sensor gehad en snel weer verkocht.
                        Ook M4/3 gehad en gaf voor mij eerder tegenvallende resultaten.
                        De Fuji X100-reeks is natuurlijk uitzonderlijk goed. Dat is het toestel waar ik nu bij blijf en waar ik beeldkwaliteit mee vergelijk.
                        En als ik er ooit nog een toestel naast wil dan zou dat best een bridge mogen zijn, maar dan wel met een APSC-vergelijkbare sensor.
                        Ik geloof trouwens dat die er ooit komen.
                        Als de DSLR-verkopers vooral en bijna alleen nog full frame toestellen produceren, met bijhorend duur glas, dan komt er commerciële ruimte om ook in de bridge-toestellen grotere sensoren te gebruiken. Ik weet dat dit een beetje glazenbolretoriek is, maar zo zie en hoop ik de toekomst en dan wil ik graag zo'n kanjer van een zoomtoestel erbij. 24-400 met een vaste 2.8 zou de max zijn.
                        Maar voorlopig hou ikzelf dus de boot nog even af.
                        Straatfotograaf in Antwerpen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke bridge bij X100T ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                          Een goede foto wordt genomen door de fotograaf, niet het toestel. En hoe beter je je toestel kent, hoe beter de foto's worden.
                          En hoe beter je je camera kent, weet je ook dat op een zeker moment de camera je gaat beperken of helpen met je het maken van je foto's.
                          Zouden deze echt kunnen met een compactje?

                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke bridge bij X100T ?

                            Met een compactje niet, maar de FZ1000 is zeker veel meer dan zomaar een compactje.
                            Met deze camera kan je alle instellingen gebruiken die je ook bij een DSLR vind.
                            Maar ie zal natuurlijk nooit kunnen concurreren met de duurdere APS-C en FF cameras.
                            Rudi
                            Last edited by rudimaes; 13 april 2015, 20:14.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke bridge bij X100T ?

                              Ik zeg ook nergens dat alles mogelijk is met een compact of een bridge. Maar als je niet de moeite doet om dslr ten volle te leren gebruiken, zal je er maar evenveel uithalen als een compact. En een lichtsterke betaalbare superzoom ben ik ook nog nooit tegengekomen.
                              Het gzatver om wat er belangrijk is. Ik wou een lichter, compacter en betaalbaar alternatief voor mijn favoriete opstelling. Ik heb dat nu gevonden inde panasonic fz1000. Die is niet zo heel compact en wat duurder dan gepland. Maar wel genoeg kwaliteit voor mijn reis gezel te zijn als ik een baby op de rug heb en er nog een kleuter met ond mee ronddrentelt.
                              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                              Comment

                              Working...
                              X