Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste mirrorless cameras.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste mirrorless cameras.

Tot spijt van wie het benijd,voor mij blijft toch mijn a7 de beste.

Comment

Als de A7 voor jou de beste is... dan hoeft niemand dat te betwisten. Ieder zijn goesting...ieder zijn keuze.
      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Voor mij persoonlijk is een spiegelloos systeem de bedoeling om gewicht te beperken.
        Een full frame spiegelloos systeem is zeer goed maar te zware lenzen,en zijn ze licht dan zijn ze verre van lichtsterk.
        Dus het voordeel is te verwaarlozen.
        Een Olympus systeem is ook zeer mooi,lichte lenzen,maar net een te groot compromis in beeldkwaliteit want ik ben ff gewoon.
        Er net tussen vind ik bvb een Fujufilm XT-1 voor mij perfect.Aps-c sensor.Beeldkwaliteit zeer goed en mooie lichte lichtsterke lenzen.
        Dat is mijn mening natuurlijk!
        Groetjes.

Comment

Ik weet niet,maar volgens mij is de A7 met de uitstekende 28-70mm,niet veel groter dan een vergelijkbare Fuji combinatie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
            Tot spijt van wie het benijd,voor mij blijft toch mijn a7 de beste.
            Misschien als je van complexe menu's houdt, de meesten zoeken gebruiksgemak.
            ...leeg...

Comment

De 28-70 van Sony is een F 3.5-5.6 en weegt een 300gr.De Fujifilm 18-55 is een gelijkaardig bereik maar is een F 2.8-4 en weeg ook ongeveer 300gr.Dus een stop winst en is optisch een topper!
              Neem een gelijkaardige lichtsterke lens op FF en je hebt al een zware lens.We gaan maar niet spreken over een F2.8 op FF voor op de A7.
              De A7 is zeker een mooi toestel,maar ik zie nauwelijks een gewichtsvoordeel,daarom verkoopt de reflex nog steeds zéér goed.
              Er is slechts een duidelijk gewichtsvoordeel vanaf aps-c.Daarom heb ik voor de Fujifilm XT-1 gekozen.Snel,beperkt gewicht,lichtsterke en lichte lensjes en bovendien een super beeldkwaliteit.
              Elk zijn mening natuurlijk.
              Groetjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
                De 28-70 van Sony is een F 3.5-5.6 en weegt een 300gr.De Fujifilm 18-55 is een gelijkaardig bereik maar is een F 2.8-4 en weeg ook ongeveer 300gr.Dus een stop winst en is optisch een topper!
                Neem een gelijkaardige lichtsterke lens op FF en je hebt al een zware lens.We gaan maar niet spreken over een F2.8 op FF voor op de A7.
                De A7 is zeker een mooi toestel,maar ik zie nauwelijks een gewichtsvoordeel,daarom verkoopt de reflex nog steeds zéér goed.
                Er is slechts een duidelijk gewichtsvoordeel vanaf aps-c.Daarom heb ik voor de Fujifilm XT-1 gekozen.Snel,beperkt gewicht,lichtsterke en lichte lensjes en bovendien een super beeldkwaliteit.
                Elk zijn mening natuurlijk.
                Groetjes.
                Ik vind de gewichtsverschillen overroepen. Het gewichtsverschil tussen APS-C mirrorless en full-frame mirrorless is echt niet zo gigantisch groot als sommige laten uitschijnen. En F/2.8 of sneller op een full-frame mirrorless camera en tegelijkertijd licht is een combinatie die gewoon bestaat. Of wat dacht je van de volgende lenzen:

Nee, echte gewichtsbesparing is er mijn inziens pas bij m43 camera's.
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Working...
                X