Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma : welke van de drie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by robert62
    Hi,

    ik wil de mensen niet van dit forum weglokken (zal ook niet lukken daarvoor is dit forum te goed) maar op http://www.fredmiranda.com/reviews/showgallery.php?cat=29 kan je wel veel meningen lezen over de verschillende objektieven in het engels.

    misschien dat je er wat aan hebt.

    groeten


    Doe ik regelmatig Robert, trouwens zeer interessant !

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Originally posted by Dirtyharry71
      ik heb ook die 234RC-kop op de 479B monopod (alles Manfrotto)

      is zeker stevig genoeg
      Thanks Dirtyharry71.
      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        In 't geval van zo'n zware lens, wordt de lens op de monopod bevestigd ipv de camera
        ik laat de statiefbeugel altijd gemonteerd
        want dat voetje van de beugel ligt dan in de palm van mijn hand
        en op die manier kan je gemakkelijk draaien aan de zoomring
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #19
          Originally posted by Dirtyharry71
          ben toch vree content van mijn Sigma 100-300 f4 zenne
          weegt wel 1,5kg
          maar ligt goed in de hand (gebruik em met gemonteerde statiefbeugel)
          heeft mooi bokeh
          reageert snel (HSM)
          heb em besteld bij www.cornevaniperen.com aan €871,-
          kost er nu wel 995€
          veel verschil hé!
          il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
          Sport & Event Photography

          Comment


          • #20
            amai
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #21
              Originally posted by marnik
              Originally posted by Dirtyharry71
              ben toch vree content van mijn Sigma 100-300 f4 zenne
              weegt wel 1,5kg
              maar ligt goed in de hand (gebruik em met gemonteerde statiefbeugel)
              heeft mooi bokeh
              reageert snel (HSM)
              heb em besteld bij www.cornevaniperen.com aan €871,-
              kost er nu wel 995€
              veel verschil hé!
              888€ bij fotokonijnenberg !Da's ook meer dan 100€ verschil !

              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                'k zou toch es mailen naar Corné want normaal gezien zijn zijn prijzen redelijk scherp
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Dirtyharry71
                  'k zou toch es mailen naar Corné want normaal gezien zijn zijn prijzen redelijk scherp
                  Ben even gaan zoeken naar info van jou monopod 479B en nergens gevonden. Ken je een site waar die te bezichtigen is? De 680B van CooMa heb ik daarentegen wel gevonden. Zijn die ergens te koop en te bezichtigen in de streek?

                  Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Ik heb juist bij Grobet(Antwerpen) ne Velbon UP-40 en een manfrotto balhoofd 484 gekocht. (samen 81€)
                    De Velbon was lichter én hoger dan de manfrotto's die er lagen.
                    Vooral het hoogte verschil (cm of 5) gaf de doorslag.

                    Jo.


                    Originally posted by Pol Callens

                    Ben even gaan zoeken naar info van jou monopod 479B en nergens gevonden. Ken je een site waar die te bezichtigen is? De 680B van CooMa heb ik daarentegen wel gevonden. Zijn die ergens te koop en te bezichtigen in de streek?

                    Groetjes,
                    Pol.
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

                    Comment


                    • #25
                      mss wordt die 479B niet meer geproduceerd
                      heb de mijne bij Foto Degreef in Edegem (bij Kontich) gekocht
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Pol Callens
                        Originally posted by Dirtyharry71
                        'k zou toch es mailen naar Corné want normaal gezien zijn zijn prijzen redelijk scherp
                        De 680B van CooMa heb ik daarentegen wel gevonden. Zijn die ergens te koop en te bezichtigen in de streek?
                        Ik heb de mijne gehaald bij Bartok in Hasselt voor de ronde som van €48. Is niet direct mijn streek, maar was toevallig in de buurt
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Dirtyharry71
                          'k zou toch es mailen naar Corné want normaal gezien zijn zijn prijzen redelijk scherp
                          heb hem net gemaild ben benieuwd als hij ze in stock heeft ga ik ze maandag halen, aan een aanvaarbare prijs natuurlijk
                          il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
                          Sport & Event Photography

                          Comment


                          • #28
                            Heb een week geleden een Manfrotto 680B besteld bij Grobet(Antwerpen). Deze is de vervanger van de 479B. Een kop heb ik er (nog?) niet bijbesteld omdat ik de momopod wil meenemen tijdens wandeltochten (235RC 0,3 kg en 6cm hoog). En als het even kan, milligram ik toch op wandelgewicht.

                            I.v.m. de tele-lens kies ik zelf liever voor een lichtsterke lens. Zo kan ik de lens iets langer in de hand gebruiken bij wat minder weer. Met sigma-lenzen heb ik zelf geen ervaring.

                            groeten
                            Nikon

                            Comment


                            • #29
                              Welk kopje bedoel je met de 235RC. Op de site van Manfrotto vind ik die niet terug, wel een 235C-model....
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment


                              • #30
                                ken enkel de 234RC quick release
                                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                                Comment

                                Working...
                                X