Denk dat ik er stilaan uit ben wat ik nodig heb. Blijf bij Canon simpelweg omdat ik deze gewoon ben en al beetje materiaal heb, genoeg om mijn ding mee te doen. De body moet niets speciaals zijn, geen tientallen af-punten, geen ultra-snelle af (interieurs blijven meestal waar ze zijn), ingebouwde flits ben ik niet van plan om te gebruiken en gewicht/afmetingen spelen geen belangrijke rol. Budget is wel belangrijk want voorlopig blijft film 80% van mijn fotobezigheden.
Enig probleem is dat ik graag wel eens manueel werk, ook scherpstelling. En dan zou een geschikt matglas wel heel handig zijn. En hier wringt het precies.
Als ik naar de actuele Canon's kijk dan is de 1200D de "kleinste" waar dit mogelijk is en springt het dan direct naar de 6D. Zie ik iets over het hoofd? Dat lijkt me toch een enorme sprong.
Enig probleem is dat ik graag wel eens manueel werk, ook scherpstelling. En dan zou een geschikt matglas wel heel handig zijn. En hier wringt het precies.
Als ik naar de actuele Canon's kijk dan is de 1200D de "kleinste" waar dit mogelijk is en springt het dan direct naar de 6D. Zie ik iets over het hoofd? Dat lijkt me toch een enorme sprong.
Comment