Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

Naast mijn 5Diii heb ik recent mijn (backup body) 6D vervangen door een 7Dii. Ik heb het mij nog geen seconde beklaagd. 7Dii overtreft in mijn ogen volledig een 6D (en alle andere canon body's, uitgezonderd de 1dx ;-)) enkel de hoge iso's van de 7Dii kunnen beter. Als je van de 550D komt is de 7Dii in mijn ogen niet 1 maar een flink aantal stappen vooruit. (bediening, snelheid, aantal focuspunten, focus instellingen, instellingen en funtties die je aan de knoppen kunt toewijzen, enz) Je kan al je objectieven blijven gebruiken, wat ook weer de aankoop van een andere standaardlens scheelt. Kortom, ik ben een tevreden 7Dii gebruiker... en ja ik vind de body leuker gebruiken dan mijn 5diii, enkel die iso's ;-)

Comment

Ik zou voor de 7DII gaan daar deze een snelle af heeft en voor vogels is een crop camera dan weer interessanter met grote tele's.

Comment

[QUOTE=Saxas;4289794]Hallo,

Momenteel fotografeer ik met een canon eos 550d. Ik loop met name tegen autofocus traagheid aan. Verder heb ik de idee dat de scherpte beter kan en bij scenes zou ik een hogere framesnelheid willen.
        Ik ben me nog aan het ontwikkelen in fotografie. Heb nog niet een uitgesproken voorkeur al vind ik landschappen en portretten en recepties erg interessant.
        M.n. bij recepties loop ik tegen eerder genoemde autofocustraagheid aan.

Buiten een nieuw toestel, zou ik toch ook jouw lensarsenaal eens bekijken.
        Deze hebben nu ook weer niet de snelste AF.
        MVG. Hugo

Comment

Dank Vince, Francois en Hugo voor jullie reactie. Ik ga voor de 7D MII.
          Nog even sparen en sponsors zoeken maar dan gaat het er binnenkort toch echt van komen.....
          Velen van jullie hebben mijn vermoedens en gedachtegang bevestigd. Sluit beter aan bij mijn doelen en wensen en is de Rolls onder de APS-C modellen.
          Is er niet een soort Benchmark voor de lenzen om de autofocussnelheid te waarderen? Zou wel handig zijn maar ik ben daar niet bekend mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saxas Bekijk bericht
            Dank Vince, Francois en Hugo voor jullie reactie. Ik ga voor de 7D MII.
            Nog even sparen en sponsors zoeken maar dan gaat het er binnenkort toch echt van komen.....
            Velen van jullie hebben mijn vermoedens en gedachtegang bevestigd. Sluit beter aan bij mijn doelen en wensen en is de Rolls onder de APS-C modellen.
            Is er niet een soort Benchmark voor de lenzen om de autofocussnelheid te waarderen? Zou wel handig zijn maar ik ben daar niet bekend mee.
            De af van mijn 100/400 is sneller dan die van mijn tamron 150/600 maar je moet op een bepaald moment keuze's maken snelheid of bereik.150/600 is nu ook niet traag maar we verleggen altijd de grenzen.

Comment

Ik had een 40D en een 50D.
              Ik ben sinds kort overgestapt naar een 6D. De AF hiervan is volgens mij zeker niet beter dan die van de 50D (ik zou zelfs durven zeggen dat de 6D minder snel is).

De beeldkwaliteit van de 6D is dan weer vele malen beter !!!
              Ik vind dat een 70-200 op een crop sensor te lang is voor veel omstandigheden (ik bedoel dat 70mm te lang is), op de 6D vind ik de lens veel leuker werken !
              200mm is natuurlijk een pak korter op de 6D, maar dat stoort me niet.

De scherptediepte van de 6D is een stuk dunner, ik zie dat als een voordeel.

Comment

Working...
              X