Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nu nog 5D3 kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nu nog 5D3 kopen?

    Altijd grappig om te zien hoe sommige mensen er anderen van proberen te overtuigen dat een bepaald merk betere foto's zou maken dan een ander ...
    Kijk als je al zoveel jaar met een Canon hebt gewerkt dan zou ik gewoon terug voor een Canon opteren simpelweg omdat dit je het meeste gaat liggen... Als ik op een feestje eens wat foto's maak met de Nikon van mijn schoonbroer dan worstel ik daar meestal mee, en dat gaat er dan niet over dat dit een slechte camera is integendeel.
    Mensen die denken en ervan overtuigd zijn dat ze met een bepaald merk betere foto's gaan maken zijn er meestal die zich vooral vasthouden aan cijfertjes maar dat is in 90% van de gevallen een compensatie van hun fotografisch kunnen , dat is gewoon een vaststelling, veel deftig beeldmateriaal krijg je in de meeste gevallen niet te zien... Een fotograaf die weet met wat ie bezig is zal met iedere huidige camera uit dergelijke prijsklasses goede foto's maken, of dat nu Canon, Nikon, Sony of gelijk wat is...Een mooie foto hoeft ook niet steeds de meest scherpe of perfect belichte foto te zijn, mijn persoonlijk gedacht
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #32
      Re: Nu nog 5D3 kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Altijd grappig om te zien hoe sommige mensen er anderen van proberen te overtuigen dat een bepaald merk betere foto's zou maken dan een ander ...
      Heb het topic herlezen, en kan er niet uithalen dat iemand beweert dat je met merk x beter foto's maakt dan merk y......
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • #33
        Re: Nu nog 5D3 kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
        Alhoewel ik enorm tevreden ben over mijn Sony a6000 en lenzen, mis ik voor bepaalde zaken mijn SLR toch téveel (zeker binnenin, met actieve kinderen enz). Ben nu al enkele maanden aan het overwegen om me terug een 5D3 systeem aan te schaffen, specifiek gericht op mijn noden. Ik weet dat de 5DS er aankomt maar heb absoluut geen nood aan 50mp, wél aan goede ISO performantie. Maar de 5D4 kan evengoed ook nét om de hoek staan te wachten, dus is beetje twijfelen.

        Zou sowieso gaan voor volgende set:
        5D3 met 24-105
        EF 100L
        Sigma 35/1.4

        Zo ben ik wel gecovered voor mijn noden. Zouden jullie afwachten of niet?
        De 5d3 lijkt me prima geschikt voor door jou genoemd gebruik; als je het geld beschikbaar hebt zie ik eerlijk gezegd niet in waarom je zou moeten wachten .... Wat de 5D4 betreft: daar weet ik niets zinnigs over te zeggen

        Comment


        • #34
          Re: Nu nog 5D3 kopen?

          Vorige week kreeg ik nog een mailtje van Canon met nog meer cashback... :
          Canon cashback
          Loopt van begin februari tot eind juli geloof ik... (maar de 5d3 staat hier niet in het lijstje)

          mvg,
          Luc
          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

          Comment


          • #35
            Re: Nu nog 5D3 kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
            Klopt, maar aanbod 2e hands 5DIII is precies heel beperkt. En ja, ik was maar zo dwaas niet moeten zijn mijn perfect onderhouden 5D3 te verkopen maar dat gras en de overkant...
            Tjah, achteraf bekeken blijkbaar niet zo'n slimme zet, alhoewel, mij hoor je niet klagen!


            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
            Not all who wander are lost ...
            EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

            Comment


            • #36
              Re: Nu nog 5D3 kopen?

              Had inderdaad beter naar mijn gevoel geluisterd he. Weet nog dat ik de koop op laatste moment afzegde maar voelde me toen zo schuldig dat ik belofte niet nakwam dat ik hem toch maar aan jou verkocht. En je ziet...

              Nu toch behoorlijk aan het denken om de d750 te kopen. Zo jammer dat Canon nog geen 5d4 heeft aangekondigd...
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #37
                Re: Nu nog 5D3 kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                Nu toch behoorlijk aan het denken om de d750 te kopen. Zo jammer dat Canon nog geen 5d4 heeft aangekondigd...
                wel dan zeker de suggestie van bulke41 ter harte nemen en minstens een weekend lang eentje uitproberen ... de sensor doet het niet beter dan een 5D3 in de ISO range waar jij het toestel wil inzetten

                Comment


                • #38
                  Re: Nu nog 5D3 kopen?

                  Tweedehandse 5D III / 5 D 3 op MP :

                  137 aanbiedingen in mei - Koop en verkoop canon 5d mark iii eenvoudig op Marktplaats ✅ Lokale aanbiedingen - Ga ervoor!

                  78 aanbiedingen in mei - Koop en verkoop canon 5d mark 3 eenvoudig op Marktplaats ✅ Lokale aanbiedingen - Ga ervoor!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nu nog 5D3 kopen?

                    dit is toch vrij duur in vergelijking met een nieuwe d750(2099€)
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nu nog 5D3 kopen?

                      Inderdaad. Met cashback kost een gloednieuwe 5D3 body nu zelfs maar rond 2.300 euro. De D750 is nog nét iets goedkoper. Twijfel toch nog altijd beetje of ik niet naar Nikon ga. Hoe je het ook draait of keert, die sensor is beter dan die van de 5D3. Ook niet abnormaal, de 5D3 is al 2 à 3 jaar oud. Heb eigenlijk alleen maar beetje schrik rond de bediening, ben Canon zodanig gewoon dat ik letterlijk met mijn ogen dicht een Canon slr kan bedienen. Nooit een Nikon gebruikt. Trouwens geinformeerd bij A&C maar verhuur van de D750 kan niet.
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nu nog 5D3 kopen?

                        Ik heb indertijd ook de switch van Canon naar Nikon gemaakt en ben de bediening van Nikon nooit helemaal gewoon kunnen worden.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nu nog 5D3 kopen?

                          Hoe meer ik erover denk, hoe meer ik Nikon toch niet ga doen denk ik. Zal dus ofwel de 5D3 worden, ofwel wachten op de 5D4 ofwel riskeer ik het, en ga ik voor de 7D2. Terug APS-C met zijn voor- en nadelen. Maar ik lees toch dat de AF bij wenig licht en ISO performance dicht bij de 5D3 zou zitten, dus overwegen waard?
                          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nu nog 5D3 kopen?

                            Ik heb al een hele tijd de 5Diii en sinds kort de 7Dii erbij. Qua bediening leunt de 7d heel hard aan tegen de 5D maar heeft net iets meer instelmogelijkheden, af is net dat ietsje beter. Volgens mijn zicht, is het dynamisch bereik tussen beiden ook identiek, beeldkwaliteit op lage iso's identiek. Enkel de low-light performance is toch wel iets meer als een volle stop minder goed als de 5D. Iso 6400 op de 5D is vergelijkbaar met iso 2500 op de 7D, zeker NIET beter, wat toch wel een tegenvaller is...

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nu nog 5D3 kopen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                              Ik heb indertijd ook de switch van Canon naar Nikon gemaakt en ben de bediening van Nikon nooit helemaal gewoon kunnen worden.
                              Kan ik dus perfect inkomen. Op onze fotoclub zijn er ook verschillende Nikon-gebruikers, en heb dus ook al een paar maal een Nikon in mijn handen gehad.
                              Zelfde conclusie wat mij betreft : NO WAY ik ooit switch naar Nikon. Qua bediening vind ik dat een ferme stap terug.
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nu nog 5D3 kopen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                                Zelfde conclusie wat mij betreft : NO WAY ik ooit switch naar Nikon. Qua bediening vind ik dat een ferme stap terug.
                                en ik vind dat ook:NO WAY ik ooit switch naar Canon(Sony, Pentax). Qua bediening vind ik dat een ferme stap terug.

                                Wat isd een ferme stap terug? Je niet verdiepen in iets anders en gewoon zeggen NO WAY.....

                                Ik denk dat een Canon en Nikon gelijkwaardig zijn kwa bediening, maar ik heb mij nooit in Canon bediening berdiept, dus als ik er één in handen krijg vind ik het niks.

                                Ik heb ook niet voor niets een Nikon compact gekocht in de overgang van a -> d omdat die precies hetzelfde werktte als een F90.
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                                Comment

                                Working...
                                X