Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nu nog 5D3 kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nu nog 5D3 kopen?

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
    Sigma is blijkbaar gestopt met de 24-105. Misschien dat je deze nog wel ergens op voorraad vind, maar of dit aan te raden is.......Ik ben trouwens dik tevreden van mijn 24-105 F4.
    Ben je dat zeker? Is een lens die pas eind 2013 werd uitgebracht en staat nog te blinken op de Sigma websites. Zou beter zijn dan de Canon 24-105 en een tikkeltje beter dan de Nikon 24-120 F4. Dat is toch wat ze zeggen...

Sigma 24-105 F4 Art:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
      Niet moeilijk, dynamisch bereik van die D750 is vele malen beter dan van de 5dMKIII
      Als de ISO iets omhoog moet is het dynamisch bereik verschil zo goed als weg tov de 5DIII
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Die DR zegt me eerlijk gezegd weinig. Voor een goed DR-bereik heb ik overigens mijn Sony a6000 met assortiment lenzen. De Canon (of Nikon, alhoewel...) zou voornamelijk dienen voor portretfotografie en andere waar een héél snelle AF én goede ruisprestaties véél belangrijker zijn dan de DR. Mocht ik een landschapsfotograaf zijn, dan zou dat anders liggen, maar het gaat in mijn geval letterlijk in 90% van de gevallen voor foto's van kinderen, koppels ea.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Ik heb het hier vernomen : http://www.canonrumors.com/?s=sigma+24-105

Maar het is wel een "rumours"-site. Eerst was er sprake dat de productie on hold was gezet, daarna blijkbaar gestopt.
          Maar ik moet toegeven dat het onduidelijk is of dit nu wel of niet definitief is...
          Maar ik ben dan ook even op de site van Konijnenberg en Kamera-express gaan kijken, en hier was deze lens in elk geval niet in voorraad.

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
          Ben je dat zeker? Is een lens die pas eind 2013 werd uitgebracht en staat nog te blinken op de Sigma websites. Zou beter zijn dan de Canon 24-105 en een tikkeltje beter dan de Nikon 24-120 F4. Dat is toch wat ze zeggen...

Sigma 24-105 F4 Art:
          https://www.sigmabenelux.com/nl/24-105mm-f4-dh-os-hsm-i
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

In uw geval is de keuze simpel : 5D III setje tweedehands van iemand die het wachten op betere low-iso Canon sensoren beu is en overstapt ... boven de 800 is de handicap toch verwaarloosbaar en je moet niet 'omscholen' ... tweedehands heeft ook het voordeel dat je zonder veel verlies terug kan verkopen later

Comment

Klopt, maar aanbod 2e hands 5DIII is precies heel beperkt. En ja, ik was maar zo dwaas niet moeten zijn mijn perfect onderhouden 5D3 te verkopen maar dat gras en de overkant...
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                Klopt, maar aanbod 2e hands 5DIII is precies heel beperkt. En ja, ik was maar zo dwaas niet moeten zijn mijn perfect onderhouden 5D3 te verkopen maar dat gras en de overkant...
                Die a6000 met die zeis 16-70 zal toch echt wel goed zijn ook he
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Die IS ook héél goed, en echt een genot om mee te werken en (vooral) overal mee naartoe te nemen. Maar hoe je het ook draait of keer, als je vaak foto's maakt binnenshuis of (zoals in mijn geval) in klinieken, rusthuizen of kerken, dan is een SLR met een goede, lichtsterke lens echt nog niet te kloppen. Ik zie me de a6000 zeker naast de SLR gebruiken (wat ik voorheen ook deed). Ik dacht dat de Sony mijn SLR echter volledig kon vervangen en op dit moment is dat écht niet het geval (hoe jammer ook).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                    dat gras en de overkant...
                    is niet zo groen ... ook niet onlogisch gezien de 6000 een 1.5 cropsensor heeft

De grafieken van ruis en dynamiek zijn duidelijk

Comment

Geloof me, na meer dan 20j bezig te zijn met fotografie, ken ik wel het verschil tussen FF en APS-C

Comment

dit gaat over een mooie smak geld,
                        waarom huur je niet eens een weekendje of weekje de d750 met de lens die je opt oog had?
                        voor zekerheid te krijgen op zo'n bedrag is dat toch geen weggesmeten geld? (is niet echt duur)
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

Comment

Waar is dat mogelijk?

Comment

a&c in gent, grobet in antwerpen
                            portfolio en workshops:

Comment

De D750 is niet te huur bij A&C

Comment

eens een mailke sturen, zou ervan verschieten, want die toestellen komen daar rechtstreeks van den importeur, maar zag idd dat ze ze nog niet online aanbieden...
                                portfolio en workshops:

Comment

Working...
                                X