Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

degelijke compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: degelijke compactcamera

    Volgens mij zijn ze geen nulletje vergeten. Hier (*klik*) vind je ook terug dat de normale prijs 349 EUR is. En dat is ook de prijs bij Art&Craft als je de cashback niet meerekent. Qua sensor is die Samsung alleszins wel van een ander niveau (APS-C DSLR niveau) dan de RX100. Logisch ook aangezien hij een stuk groter is. Vraag is natuurlijk hoe goed die 18-55mm lens is. Maar Samsung wordt misschien wel een speler op de markt om in de gaten te houden aangezien hun NX1 ook goede reviews krijgt.

    Enkele foto's gemaakt met de NX300:
    1. Pixelpeeper
    2. Flickr

    Wat misschien ook nog een belangrijke vraag kan zijn is: hoe goed zijn de JPEG bestanden die uit de camera komen? Want ik vermoed dat je neef geen kaas gegeten heeft van RAW bestanden bewerken.
    Last edited by jocau; 25 februari 2015, 13:29.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #17
      Re: degelijke compactcamera

      Nee, dat is waar Jocau

      Het zullen jpegs worden die niet nabewerkt worden, in een latere fase e eventueel wel Maar nu nog zeker niet.
      Dat maakt het zoeken voor mij nog lastiger vind ik

      Comment


      • #18
        Re: degelijke compactcamera

        Dus de ideale situatie zou een camera zijn die JPEG + RAW tegelijk kan schieten en waarvan de JPEG bestanden al meteen goed zijn. In een later stadium kan hij de RAW bestanden dan gebruiken om nog meer uit de foto's te halen indien hij wil.

        Nu, wat zijn goede JPEG bestanden? Wat voor ons kritisch oog niet goed genoeg is, is voor hem misschien al top omdat hij niks beter gewend is. Het lijkt me inderdaad geen gemakkelijke zoektocht. Zeker omdat volgende week woensdag snel voor de deur zal staan.

        Een andere tip die ik kan meegeven is: bekijk de handleidingen van de camera's in kwestie eens (vlug). Die zijn tegenwoordig toch in PDF formaat te downloaden (tip 2: zorg dat de handleiding van de camera op zijn smartphone staat vooraleer hij op reis vertrekt). Dit geeft vaak al een iets beter beeld over het gebruiksgemak en de mogelijkheden van de camera.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #19
          Re: degelijke compactcamera

          Juist eens langs een fotografie winkel in de buurt gereden

          Heb gevraagd om mij 1 toestel aan te raden in de prijsklasse van ongeveer 350euro zowel in de compact camera's als in de systeem camera's en dit was voor hun de beste optie

          - compact camera: Panasonic dmc-tz60 B (399€ maar extra batterij en zakje inbegrepen)

          - systeem camera: samsung nx300m + 16-50mm lens (499€ maar 100€ cashback en tas/sd kaart/ lightroom inbegrepen)

          Zijn persoonlijke voorkeur zou eerder uitgegaan zijn naar een compact camera zoals de canon g16 bijvoorbeeld maar is een andere prijsklasse en als hij het algemeen besluit mocht maken zou hij zeker voor de samsung nx300m gaan

          Wat denken jullie?

          Comment


          • #20
            Re: degelijke compactcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            Volgens mij zijn ze geen nulletje vergeten. Hier (*klik*) vind je ook terug dat de normale prijs 349 EUR is. ....
            overal elders is de prijs van die camera net niet het dubbele ...

            Comment


            • #21
              Re: degelijke compactcamera

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              overal elders is de prijs van die camera net niet het dubbele ...
              Toch niet... Of zijn ze bij Vanden Borre ook een nulletje vergeten volgens jou?
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • #22
                Re: degelijke compactcamera

                idd .. de duurdere is de Samsung NX300M
                maar ongeacht "...Overall, the NX300 is a likable and competitive camera but not one that necessarily stands out. ..." release date Jan 2013 FWIW

                .. en voor de twijfelaars ...
                sony-cybershot-dsc-rx100

                Comment


                • #23
                  Re: degelijke compactcamera

                  De reden waarom jij hem nergens zo goedkoop vindt, is omdat je waarschijnlijk op webshops gekeken hebt die oorspronkelijk van Nederlandse afkomst zijn zoals Coolblue, Fotokonijnenberg, Kamera-Express... De 100 EUR cashback is enkel geldig op Samsung NX300 en NX300M camera's die tussen 1/12/2014 en 31/3/2015 gekocht worden in België of Luxemburg (bron: Art&Craft).

                  Uit dezelfde review van jou (DPreview):

                  That doesn't mean the RX100 is going to replace your DSLR or large sensor mirrorless camera - it just can't compete with the image quality or flexibility that their sensors and interchangeable lenses bring. Meanwhile the poor dial implementation means it's probably not a camera to fall in love with - there are a few too many obvious improvements that could be made, but it is still a camera that deserves a lot of respect.
                  De RX100 is duurder dan de NX300(M), heeft geen verwisselbare lenzen, heeft een kleinere sensor, heeft een sensor die slechter presteert dan die van de NX300(M) (zie DXOMark). Hoewel ik zelf dichtbij een overstap naar een Sony A7II of nieuwere full-frame E-Mount camera sta (ik zeg dit omdat je me anders misschien als Sony hater zou beschouwen) en ik deze Samsung camera niet kende, kan ik niet anders dan concluderen dat de Samsung NX300(M) meer te bieden heeft dan de Sony RX100 en tegelijkertijd ook nog eens goedkoper is.

                  De NX300 zou volgens de ThePhoblographer review ook heel simpele menu's hebben en er is de mogelijkheid om foto's rechtstreeks naar Facebook te uploaden. Allemaal toch zaken die pluspunten zijn voor beginners (zeker als je op reis bent).

                  Pros
                  – Wifi connectivity is fast
                  – Nice leather look with the brown finish
                  – Gorgeous LCD Screen
                  – Simplest menu interface we’ve seen in a while
                  – It fits into a blazer pocket
                  – Excellent build quality
                  – Very comfortable to shoot with for long periods of time

                  Cons
                  – Autofocus lags behind Sony and Olympus, but shouldn’t be called slow (voorbeeldje van de autofocus snelheid: *klik*)
                  – We really wish that the images could be uploaded directly to Instagram or Facebook from the camera, in the same way that it can email them. Correction: You can upload directly Facebook (it’s under the SNS icon in the WiFi mode/settings. This also isn’t intuitive
                  Last edited by jocau; 26 februari 2015, 16:19.
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                  Comment


                  • #24
                    Re: degelijke compactcamera

                    zie mijn comment #14 .. je vergelijkt appels met peren .. en van de cijfers van DXO mark geloof ik geen bal ... daar slagen ze er in een verschillende sensorquota te geven aan cameras met krek dezelfde sensor, je moet het maar durven ! afijn, je ziet maar ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: degelijke compactcamera

                      Je moet idd reviews niet voor waarheid gaan nemen.
                      Het kan wel een leidraad zijn.
                      Ik vind een RX vergelijken met een NX is niet fair.
                      Het is niet omdat een RX100 geen verwisselbare lenzen heeft.. Dat je hem daarom niet moet kopen.
                      Het is ook niet omdat de NX een grotere sensor heeft dat deze camera dan ook interessanter is.
                      Dpreview en DXO slaat de bal ook dikwijls mis met verkeerde argumenten.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment

                      Working...
                      X